اره میزی چه کاربردی دارد ؟

اره میزی چه کاربردی دارد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

اره رومیزی و کاربرد آن در نجاری

 

 اره رومیزی یکی از وسایل مهم و کاربردی در صنعت چوب می باشد. اره های رومیزی در گذشته به دلیل اهمیت کم بر روی دستگاه هایی مانند دو، سه تا، پنج تا و هفت گانه نصب می شدند. به دلیل قرار گرفتن اره رومیزی در گوشه دستگاه های چند منظوره و فضای بسیار کمی که برای صفحه نمایش و گونی دستگاه در نظر گرفته می شود، معمولاً از این قسمت دستگاه و ظرفیت های عالی آن کمتر استفاده می شود. استفاده از اره رومیزی در دستگاه های چند منظوره واقعاً دشوار است.


پس از گذشت زمان و ورود تخته های چوبی و ام دی اف به بازار، نیاز به استفاده از اره رومیزی بیشتر احساس شد. کم کم سازندگان تجهیزات امکانات و قابلیت های بیشتری را برای اره رومیزی در نظر گرفتند به طوری که به جرات می توان گفت عدم وجود این دستگاه در کارگاه های مدرن در واقع مانع از فعالیت یک کارگاه شده و به عنوان یک وسیله کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین وجود ورق های ام دی اف و تخته چندلا شما را مجبور به استفاده از دستگاه مخصوص برای برش این ورق ها می کند.

اره میزی در اندازه ها و قابلیت های مختلف در بازار موجود است. در این مقاله به معرفی قابلیت های میز اره کاری کوچک کارگاهی می پردازیم. اگرچه در مطالب قبلی به معرفی اره تابلویی پرداختیم، اما توجه ما در این مقاله به اره های رومیزی کوچکی است که بیشتر در منازل و کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد اره های رومیزی موجود در بازار هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کنید.

همانطور که می دانید برش ام دی اف، اچ پی ال، نئوپان، ورق های تخته سه لا و ... با اره رومیزی با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می شود. با استفاده از اره رومیزی، علاوه بر عملیات برش، می توان از آن برای کارهایی مانند دو نوار و قطعات چوبی و همچنین برش قطعات عرضی چوب و ایجاد اتصالاتی مانند فاق و زبانه، اتصال انگشت با شیار استفاده کرد. ، و غیره.
انعطاف پذیری و سازگاری اره در انواع نجاری، این دستگاه را در این صنایع کاربردی کرده است. دانستن تفاوت بین اجزای اصلی اره های میتر بسیار مهم است. آن وقت است که می توانید انتخاب درستی داشته باشید. این دستگاه ها علاوه بر قیمت در زمینه های دیگر با یکدیگر تفاوت دارند.

حجم کار شما زیاد است یا نه؟ برای دستگاه چقدر دقت لازم است؟ و چقدر فضا برای دستگاه و رسانه خود دارید؟

اره رومیزی رومیزی با نام مستعار اره قابل حمل دارای طراحی سبک و ارزان بوده و کمترین قدرت را نسبت به سایر اره ها دارد. به طور کلی توان خود را مستقیماً از موتور دریافت می کنند که نسبت به وزن و اندازه آنها است. آنها بسیار بیشتر هستند.

موتور این دستگاه ها کند کار می کند و قدرت آن به اندازه توان دستگاه های استاندارد نیست، اما همچنان توانایی ارائه کیفیت و دقت کافی برای بسیاری از پروژه ها را دارد. این وسیله قابل حمل و بلند کردن توسط یک نفر است که این ابزار را برای نجارها و کسانی که فضای محدودی دارند مناسب می کند. این دستگاه برای تعمیر نیاز به میز یا صندلی دارد. موتور بسیار کوچک و مقادیر زیاد آلومینیوم و پلاستیک و مقادیر کم استیل باعث سبکی وزن آن شده و از طرفی به دلیل قدرت و دقت کم نسبت به اره های بزرگ توانایی برش پنل های بزرگ را ندارند.

اره رومیزی و کاربرد آن در نجاری: راهنمای خرید


اساس داشتن اره رومیزی این است که دو نکته بسیار مهم وجود دارد، نکته اول برش چوب با قدرت مناسب و نکته دوم برش چوب در زاویه و اندازه مناسب است.

اگر قصد خرید اره چکشی را دارید پیشنهاد می کنیم با توجه به ساعات کارکردن اره چکشی و میزان فشار وارده به دستگاه اره چکشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر کارگاه خانگی دارید و هر چند وقت یک بار نیاز به استفاده از اره عمودی دارید، خرید اره عمودی معمولی را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای وسیله ای مثل اره رومیزی باید بودجه و هزینه مناسبی در نظر داشته باشید، به عبارتی اگر قصد خرید اره رومیزی با هزینه کم دارید بهتر است این کار را نکنید. همانطور که می دانید دستگاه های ارزان قیمت در بازار دقت و قدرت کافی برای انجام کار شما را ندارند.

خرید دستگاهی که نتواند زوایای مورد نظر شما را به دقت برش دهد و موتورش آنقدر ضعیف باشد که چوب را بسوزاند معقول نیست. برای اینکه از خرید خود پشیمان شوید، به سراغ برندهای معتبر و دستگاه های گران قیمت بروید. نیاز به گران بودن دستگاه دلیل بر عالی بودن آن نیست، اما دستگاه های متوسط ​​به بالا هستند که عملکرد خوبی دارند.

نظرتان را بنویسید