مته چیست و چه کاربردی دارد ؟

مته چیست و چه کاربردی دارد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

مته یکی از مهم ترین اجزای مته است که در سوراخ کاری اجسام نقش مهمی دارد. از مته ها برای سوراخ کاری سطوح مختلف مانند بتن، آهن، چوب، آلومینیوم، مس، مصالح ساختمانی و ... استفاده می شود که به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

مته آهن


این نوع مته قابلیت تحمل دمای بالا و سرعت بالا را دارد که برای سوراخکاری انواع سطوح فلزی استفاده می شود که در انتهای مته درج می شود.

مته کبالت دار

همان مته آهنی است، این نوع مته HSS است، با این تفاوت که به دلیل درصد کبالت آن می تواند دما و سرعت بالاتری را تحمل کند که نسبت به مدل معمولی HSS شکننده تر است که برای سطوحی مناسب است. سخت تر از آهن، مانند فولاد و فولاد. از فولاد ضد زنگ با علامت Co%n حک شده در انتهای آن استفاده کنید.


مته الماسه


از این نوع مته برای سوراخ کردن بتن و مصالح ساختمانی استفاده می شود. توصیه می شود هنگام کار با این مته دریل خود را در حالت چکشی قرار دهید تا عملیات سوراخ کاری به درستی انجام شود.


مته چوب


این نوع دریل دارای نوک تیز برای قرارگیری صحیح تر روی سطح است که به راحتی می توان از آن برای سوراخ کردن سطح چوبی استفاده کرد.

مته گردبر

این نوع مته ظاهری گرد و توخالی با لبه الماسی یا دندانه ای دارد که برای برش های گرد روی چوب، شیشه، بتن، گچ و ... مناسب است تا آن نقطه را تا ارتفاع معینی خالی کند.


مته و قلم چهار شیار یا SDS پلاس:

از این نوع دریل ها برای دستگاه های تخریب و بتن ریزی و توان متوسط ​​استفاده می شود.
این نوع مته بیشتر برای مته های بتن پرقدرت و پرقدرت استفاده می شود زیرا می تواند انرژی ضربه را تحمل کند و انرژی ضربه را بهتر منتقل کند.

مته برگی

برای سوراخکاری در سطوح چوبی با قطر زیاد استفاده می شود که برای سوراخ های لولا و قفل استفاده می شود و بیشترین استفاده در اندازه های 20 و 22 میلی متر می باشد.

مته گاز

این مته در صنعت کابینت و کمد بسیار استفاده می شود که برای ایجاد سوراخ لولا برای آرم باند استفاده می شود.

تفاوت بین مته برگی و مته گازور

دریل برگ برای سوراخ کردن سوراخ های عمیق تر در چوب و دریل برگ برای سوراخ کردن سوراخ های چوب با عمق کمتر استفاده می شود.

مته خزینه

از این نوع مته برای کارهای تمیز و زیبا استفاده می شود. به طوری که پیچ (انتهای پیچ) در داخل تکه چوب قرار می گیرد و مخفی می شود.
مته آلومینیوم: این مته برای سوراخکاری در سطوح نرم فلزی مانند آلومینیوم، مس و برنج استفاده می شود.

نظرتان را بنویسید