شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
استعداد های درخشان و رتبه های ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد در صورت داشتن شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 می توانند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی و انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند . آگاهی کامل از شرایط ، ضوابط و قوانین ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 لازمه شرکت در این فرآیند می باشد . 




دانشگاه آزاد امسال نیز طبق روال سالیان گذشته اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور در مقطع فوق لیسانس نموده و امکان ثبت نام متقاضیان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 را از طریق سایت azmoon.org فراهم می کند .

این شرایط که تنها مختص دانشجویان ممتاز و استعداد های برتر مقطع کارشناسی می باشد که در قالب بندها و تبصره های مختلف ذکر شده و به همراه لیست رشته محل های مورد پذیرش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند . به همین دلیل در ادامه به بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 می پردازیم .  






شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99
همان طور که ذکر کردیم داوطلبان قبل از مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 و تکمیل فرم اینترنتی می بایست شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله را مورد بررسی قرار دهند . از جمله شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توان به موارد زیر اشاره کرد :



 معدل لازم برای پذیرش بدون آزمون حداقل 17 برای رشته های علوم انسانی و حداقل 16 برای رشته های غیر علوم انسانی می باشد . 

امکان پذیرش دانشجویان واجد شرایط ، تنها یک بار در هر سال تحصیلی و در رشته هم نام و متناجس وجود خواهد داشت .

تعداد نیمسال های تحصیلی برای فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته حداکثر 8 نیمسال و برای فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته حداکثر 4 نیمسال می باشد . 

تذکر 1 : ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نيمسال های تحصيلی محسوب نمی شوند . 

تذکر 2 : فارغ التحصيلان کارشناسی ناپيوسته رشته هایی که بر اساس سر فصل مصوب ، مدت تحصيل آن ها حداقل 5 نيمسال تعريف شده باشد می توانند از مزايای آیین نامه استعداد درخشان بهره مند شوند .


دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند شامل پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع فوق لیسانس نمی شوند . 

دانشجویان پذیرفته شده امکان تغییر رشته یا تغییر محل تحصیل را نخواهند داشت . 

هر داوطلب امکان انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را خواهد داشت . 

داوطلبان مشمول خدمت وظيفه عمومی باید شرايط اشاره شده در مورد مشمولان عمومی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را داشته باشند .

امتياز پذيرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 مختص فارغ التحصيلان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد بوده و فارغ التحصيلان ساير دانشگاه ها مجاز به ثبت نام نمی باشند .

اولويت پذيرش داوطلب در رشته محل فارغ التحصيلی مقطع کارشناسی بوده و در صورت تکميل ظرفيت ، اولويت های بعدی داوطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت .



داوطلبان واجد شرایط مذکور می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به سایت azmoon.org مراجعه کرده و با پرداخت هزینه و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام علاقه مندی خود را نسبت به رشته محل های مورد علاقه اعلام نمایند . برای دریافت اخبار و اطلاعیه های ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد 99 عضو کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا شوید .

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد









مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99
متقاضیان ثبت نام در کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد 99 در صورت واجد شرایط بودن می بایست از زمان دقیق ثبت نام آگاه شوند چرا که این مهلت محدود بوده و در مواقع خاصی با ارائه درخواست از سوی داوطلبان ممکن است مجددا تمدید شود . معمولا زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد پس از برگزاری انتخاب رشته پذیرفته شدگان در مرحله اعلام نتایج اولیه است .

داوطلبان استعداد درخشان در مهلت ذکر شده فرصت مراجعه به سایت دانشگاه آزاد را دارند تا دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد را دانلود کرده و از لیست کد رشته محل های مورد علاقه خود مطلع شوند . پس از اعلام نتایج اگر در هیچ یک از کد رشته های ثبت نامی قبول نشدند می توانند با مطالعه منابع کارشناسی ارشد در آزمون سال بعد شرکت کرده و یا در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد در آن مرحله ثبت نام نمایند .

هم چنین داوطلبان به منظور اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 می توانند با کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا در تماس بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از خدمات این سامانه بهره مند شوند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد











سوالات متداول


1- شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه 99 چیست ؟
یکی از مهم ترین شرایط شرط معدل در مقطع کارشناسی است . سایر شرایط در متن مقاله توضیح داده شده است .




2- ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد در چه زمانی است ؟
با توجه به توضیحات داخل متن مقاله ، معمولا دانشگاه آزاد پس از فرآیند انتخاب رشته مهلتی را برای ثبت نام استعداد درخشان قرار می دهد .




3- آیا امکان شرکت داوطلبان مردودی استعداد درخشان در پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد سال بعد امکان پذیر است ؟
با توجه به شرایط ذکر شده در متن مقاله داوطلبان فقط یکبار اجازه شرکت در پذیرش استعداد درخشان را دارند .

منبع : شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/q1Lr
نظرتان را بنویسید