جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
بعد از ازدواج زن و شوهر ها، غالبا درگیر مسئولیت های خانوادگی، شغلی و خانوادگی شده و احساسی عشقی که قبل از ازدواج یا در اوایل زندگی مشترک میانشان بود، به تدریج دستخوش دلمشغولی ها شده و کمرنگ می شود.

در چنین مواقعی معمولا یکی از زوجین به دنبال تجربه مجدد شور و حال اوایل رابطه، به رابطه فرازناشویی روی آورده و برای برطرف کردن نیاز هایش به نفر سوم پناه می برد. به این شکل، خیانت های جنسی و عاطفی اتفاق می افتد که با شکستن اعتماد همسر، ضربه بزرگی به زندگی مشترک خواهد زد.

اما نکته اینجاست که اکثر اوقات همسری که خیانت کرده، اذعان می کند که هنوز به همسر خود علاقه دارد و نمی خواهد زندگی مشترکشان به پایان برسد. واقعیت این است که اگر به هر دلیلی به همسر خود خیانت کرده اید و از این کار پشیمان هستید؛ هنوز می توانید اعتماد مجدد همسرتان را به دست آورده و رابطه زناشویی خود را بازسازی کنید.

اگر چه برای جلب اعتماد و احترام در روابط زناشوییتان به زمان و تلاش زیادی نیاز دارید اما حفظ زندگی مشترکتان ارزش زحمتی که متحمل می شوید را دارد. در این مقاله اهمیت جلب اعتماد همسر بعد از خیانت در حفظ رابطه و راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانتی که مرتکب شده اید را برایتان شرح داده ایم.



راه های جلب اعتماد همسر بعد از خیانت
مطالعات تحقیقاتی نشان می دهند که 41 درصد ازدواج ها به نوعی تحت تاثیر خیانت عاطفی یا جنسی قرار می گیرند. برخی از همسرانی که مورد خیانت واقع می شوند، ادامه زندگی را ناممکن دانسته و در نهایت طلاق می گیرند. اما بسیاری از ازدواج ها با تلاش زن و شوهر می توانند نجات پیدا کنند.

اولین قدم برای بازسازی یک رابطه زناشویی که در اثر خیانت آسیب دیده، جلب اعتماد همسر بعد از خیانت است. قبل از هر چیز باید بدانید که آنچه همسرتان برای اعتماد دوباره نیاز دارد به طور کلی در سه چیز خلاصه می شود:

همسرتان باید راهی برای کنار آمدن با احساست منفی، درد و استرس (جسمی و روحی) ناشی از این ماجرا پیدا کند.

همسرتان باید باور کند که شما پس از این اتفاق به رابطه تان متعهد خواهید ماند.

همسرتان باید بداند که احتمال دوباره خیانت در رابطه تان وجود ندارد.

شما با راه هایی که در این بخش از مقاله برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت عنوان شده می توانید در این سه زمینه به همسرتان کمک کرده و جلوی فروپاشی زندگی مشترکتان را بگیرید.

خیانت خود را متوقف کنید.

برای جلب اعتماد مجدد همسرتان ابتدا باید رابطه فرازناشویی خود را قطع کنید و به هیچ وجه به آن رابطه برنگردید. برای این منظور می توانید مقاله راه های قطع ارتباط با دوست دختر و دوست پسر سابق را مطالعه کنید.

مسئولیت خیانت را بپذیرید.

مسئولیت آنچه انجام داده اید و دردی که به همسر خود تحمیل کرده اید را بر عهده بگیرید. همسرتان مقصر خیانت شما نبوده است پس او را در این زمینه سرزنش نکنید.

در رفتارتان تغییر ایجاد کنید.

اگرچه مهم است که مسئولیت خیانت را بپذیرید و قبول کنید که اشتباه کرده اید؛ اما کافی نیست. بنابراین لازم است که رفتارتان را نیز تغییر دهید تا به همسرتان نشان دهید که می خواهید برای حفظ رابطه تان تلاش کنید.

صداقت به خرج دهید.

احتمالا همسرتان پس از کشف ماجرا، نگران مواردی خواهد بود که همچنان از او پنهان می کنید. اگر همسرتان تمایل دارد که از تمامی جزئیات مطلع شود، این کار را در نهایت صداقت برای او انجام دهید. مهم نیست که چقدر برایتان دشوار است، اما باید به تمام سوالات همسرتان بدون حالت دفاعی پاسخ دهید.

حتما بخوانید: احساس گناه بعد از خیانت
به شریک زندگی خود زمان دهید.

حتی اگر قصد دارید عذر خواهی کرده و در مورد آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید؛ شریک زندگی خود را در نظر بگیرید. شاید او هنوز برای شنیدن صحبت هایتان آمادگی نداشته باشد. افراد مختلف به روش های متفاوتی وقایع را پردازش کرده و حل مسئله می کنند.

به این معنی که ممکن است همسرتان بخواهد فورا در رابطه با اتفاقی که افتاده صحبت کنید، یا احتمال دارد بخواهد چند روز و حتی چند هفته به خودش زمان بدهد تا با موضوع کنار بیاید. به هر حال به خاطر داشته باشید که انتظار جلب اعتماد یه شبه نداشته باشید. بازسازی اعتمادی که شکسته شده بسیار زمان بر بوده و نیاز به صبر و تلاش مستمر دارد.







در عملکرد خود ثابت قدم باشید.

همانطور که بیان شد ابراز کلامی پشیمانی کافی نیست؛ همسرتان باید این پشیمانی را در رفتارتان ببیند. شما باید به او نشان دهید که قابل اعتماد و متعهد هستید و این تعهد را به صورت ثابت، بار ها و بار ها حتی در ساده ترین کار های روزمره انجام دهید. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر اعتماد همسرتان کاملا شکننده بوده و فقط یک کوتاهی شما، آن را دوباره می شکند.

احساسات همسرتان را درک کنید.

همسرتان مورد خیانت واقع شده پس احساسات منفی زیادی مانند خشم، ناراحتی، افسردگی و غیره را تجربه خواهد کرد. بروز این احساسات کاملا طبیعی است پس به همسرتان نشان دهید که به او اهمیت می دهید و هر کاری برای مراقبت از او انجام خواهید داد تا بر این احساسات منفی غلبه کند.

قدردان همسرتان باشید.

واقعیت این است که زن یا شوهرتان تصمیم به بخشش خیانت شما گرفته و درد های زیادی را در این مسیر متحمل می شود. به یاد داشته باشید که مقصر تمامی این مشکلات شما هستید پس از همسرتان بابت این گذشت و فداکاری سپاسگزاری کنید و همواره قدردان این بخشش باشید.

به نیاز های همسرتان توجه کنید.

شما برای برطرف کردن نیاز خودتان در حق همسرتان خیانت کرده اید، اکنون سعی کنید دست از خودمحوری بردارید و بر نیاز ها و خواسته های او تمرکز کنید. به همسرتان نشان دهید که در اعمالتان به جای خودخواهی های سابق، اکنون نفع او را در نظر می گیرید.

بیشتر بخوانید: جبران خیانت به همسر




اهمیت جلب اعتماد همسر بعد از خیانت چیست
یکی از رموز خوشبختی در زندگی زناشویی، اعتماد زوجین به یکدیگر است. اعتماد باعث می شود که پایه های رابطه زناشویی محکم تر شده و زندگی شادتری را تجربه کنید. اما زمانی که زن یا شوهری به همسر خود خیانت می کند، اعتماد همسر خود را شکسته و به سست شدن پایه های زندگی مشترک خود کمک می کند.

اما خیانت همیشه لازم نیست به طلاق و یا قطع رابطه منجر شود. گاهی یک رابطه ارزش بازسازی دوباره و تلاش کردن را دارد. به همین دلیل مردان یا زنانی که خیانت می کنند در صدد جلب اعتماد دوباره همسر خود بر می آیند. در این بخش از مقاله برایتان شرح می دهیم که اهمیت جلب اعتماد مجدد همسر بعد از خیانت در چیست؟

اگر اعتماد نباشد، عشق و دوست داشتن هم نخواهد بود.

عشق و اعتماد در رابطه زناشویی مناسب یک رابطه دوسویه خیلی قوی با یکدیگر دارند و باید قبول کنید که همسرتان نمی تواند به کسی علاقه داشته باشد که اعتمادی به او ندارد. اعتماد یک اصل پایه ای برای ایجاد علاقه است که بدون آن، عشق از بین رفته و رابطه دچار فروپاشی می شود.







 با اعتماد، زخم ها ترمیم می شوند.

جلب اعتماد همسرتان بعد از خیانت، به او کمک می کند که بهتر و راحت تر بهبود پیدا کرده و بر احساسات منفی و آسیب ها غلبه کند. به طور کلی اگر بتواند اعتماد او را دوباره به دست آورید، بخشش خیانت آسان تر خواهد بود.

کنترل احساسات، با اعتماد امکان پذیر است.

اگر همسرتان دوباره به شما اعتماد کرده و قلبا باور کند که شما او را دوست دارید و هرگز دوباره به او خیانت نمی کنید؛ احساس آرامش کرده و بهتر می تواند احساساتش را مدیریت کند. بنابراین، دیگر از ترس طرد شدن، رها شدن یا به حاشیه رفتن در زندگی مشترک عکس العمل های شدید نشان نخواهد داد.

اعتماد همسرتان برابر با آزادی بیشتر شماست.

احتمالا برای جلب اعتماد دوباره همسرتان بعد از خیانت مجبور خواهید بود تا مدتی کاملا تحت کنترل او باشید و همه رفتارهایتان زیر ذره بین خواهد بود. اما زمانی که بتوانید اعتماد او را دوباره جلب کنید، آزادی خواهید داشت. اگر همسرتان به شما اعتماد داشته باشد، دیگر نیازی نیست که دائما درباره اقدامات و تصمیماتتان توضیح دهید.

اعتماد بیشتر، رابطه قوی تری می سازد.

زمانی که میان شما و همسرتان اعتماد وجود داشته باشد، هرگز نمی ترسید که بحث ها و کشمکش ها لطمه ای به رابطه تان وارد کند. زیرا زمانی که همسرتان به دوست داشتن شما اعتماد داشته باشد، باور خواهد کرد که رابطه تان از هر اختلاف نظری که دارید، قوی تر است.

در ادامه بخوانید: مواجهه با خیانت همسر


کلام آخر

بعد از این که در رابطه ای خیانت اتفاق می افتد، اعتماد از بین خواهد رفت. اما رابطه زناشویی، ارزش بازسازی را دارد و نباید به خاطر یک اشتباه به طلاق ختم شود. اعتماد از دست رفته را می توان با صداقت و صبر و تلاش زیاد مجددا جلب کرد. اگر بتوانید اعتماد همسرتان را بعد از خیانت مجددا جلب کنید؛ هر دوی شما قوی تر خواهید شد و می توانید زندگی شاد و خوشبختی را پس از آن تجربه کنید.








سوالات متداول


1- همسری که مورد خیانت واقع شده، برای اعتماد دوباره به چه چیز هایی نیاز دارد؟
زن یا مردی که قربانی خیانت شده است به سه مورد کلی برای بازسازی اعتماد خود نیاز دارد که در مقاله به طور کامل بیان شده اند.




2- راه های جلب اعتماد دوباره همسر بعد از خیانت چیست؟
زن یا مردی که خیانت کرده است برای جلب اعتماد همسر خود باید رابطه فرازناشویی خود را قطع کند، صداقت داشته باشد و دیگر مواردی که در مقاله بیان شده اند.




3- اهمیت جلب اعتماد همسر بعد از خیانت چیست؟
اعتماد در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد مانند ایجاد عشق، آزادی و دیگر مواردی که در مقاله بیان شده اند.

منبع : جلب اعتماد همسر بعد از خیانت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XZxm
نظرتان را بنویسید