معرفی انواع دریل

معرفی انواع دریل
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

معرفی انواع دریل

 

1. دریل پیچ گوشتی شارژی


اولین و شاید ساده ترین مدل دریل موجود در بازار، دریل پیچ گوشتی شارژی است. این دریل کاربردهای زیادی دارد اما بیشتر افراد از این محصول برای کارهای خانگی و ایجاد سوراخ های کوچک استفاده می کنند.

 علاوه بر این می توان از این دریل  برای باز و بسته کردن پیچ استفاده کرد. با توجه به شارژی بودن این نوع دریل ها می توانید به راحتی آنها را جابجا کنید. دریل پیچ گوشتی وزن زیادی ندارد، بنابراین هنگام استفاده از این دریل باید تمام حواس خود را روی کار خود متمرکز کنید. این دریل ها به دلیل استفاده از انواع دریل و سری پیچ گوشتی بر روی مواد مختلفی مانند چوب و فلز قابل استفاده هستند.

مزایا و معایب دریل شارژی


از مزایای دریل پیچ گوشتی شارژی می توان به قابلیت حمل آسان، وزن سبک و قابلیت استفاده از چوب یا فلز اشاره کرد. این دریل علاوه بر مزایای ذکر شده دارای معایبی نیز می باشد. معایب مته پیچ گوشتی شارژی دریل ضعیف و نامناسب بودن آن برای سطوح سخت مانند مصالح ساختمانی، گشتاور و سرعت کمتر نسبت به دریل چکشی است.


2. دریل ضربه ای (چکشی)


یکی دیگر از دریل های موجود در بازار دریل ضربه ای است. این دریل همان دریل پیچ گوشتی شارژی است که حالت ضربه ای نیز دارد. از این دریل می توان برای باز کردن پیچ ها و سفت کردن پیچ ها روی سطوح سخت استفاده کرد. نوع عملکرد این دریل به این صورت است که از مکانیزم ضربه و چرخش استفاده می کند. با استفاده از این مته می توان تمامی پیچ ها را در هر محصولی با هر نوع ماده ای سفت یا باز کرد.

مزایا و معایب دریل ضربه ای (چکشی)


مزیت دریل ضربه ای این است که می تواند پیچ ​​های محکم را در چند ثانیه باز کند و نیازی به نیروی بیش از حد ندارد. علاوه بر این امکان باز و بسته شدن پیچ در محصولات مختلف و با سطوح مختلف وجود دارد. از معایب این دریل استفاده از باتری و ممکن است در حین کار خاموش شود. همچنین قیمت آن نسبت به سایر مته ها بیشتر است.

3. دریل چکشی

این مته محصولی بسیار قدرتمند است که برای سوراخکاری قطعات و سطوح سفت استفاده می شود. این مته در واقع شامل دو محصول است. چکشی و مته معمولی با هم ترکیب شده و در این مته قرار می گیرند. تقریباً شبیه مته ضربه ای است اما عملکرد پیشرفته تری دارد. در حالی که مته در حال چرخش است، مته به عنوان یک چکش نیز عمل می کند.

مزایا و معایب دریل چکشی:


یکی از مزایای دریل چکشی قدرت بالای آن است و برای انواع سطوحی که با مته های معمولی سوراخ نمی شوند قابل استفاده است. همچنین سرعت چرخش این دریل بالاست. یعنی با اعمال نیروی مناسب می توان سطح مورد نظر را سوراخ کرد. از طرفی یکی از معایب این دریل وزن زیاد آن است که ممکن است در استفاده طولانی مدت باعث خستگی، کبودی و یا آسیب به دست شما شود. بنابراین توصیه می کنیم هنگام استفاده از این دریل نکات ایمنی را رعایت کنید.

4. دریل بتن کن


با توجه به نام این مته می توان به کاربرد آن پی برد. معمولاً کار با مته روی بتن سخت است و مته باید قدرت بالایی داشته باشد تا بتواند سطح را سوراخ کند. مته بتن این مشکل را حل کرده است. این نوع مته ها دارای عملکرد چکشی هستند که در حین چرخش مته را تحت تأثیر قرار می دهد و به مته کمک می کند تا در مواد متراکم تر حرکت کند.

علاوه بر این، اگر قصد دارید روی سطوح ضعیف تری دریل کنید، می توانید حالت چکشی را غیرفعال کنید تا قدرت این مته کاهش یابد. البته بهتر است برای سطوح ضعیف تر از دریل های معمولی بیشتر استفاده کنید. به دلیل قدرت بالای این دریل، سطحی که در حال سوراخ کردن آن هستید، ممکن است آسیب ببیند.

نظرتان را بنویسید