ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی

ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
وزارت علوم هر ساله با همکاری سازمان سنجش اقدام به برگزاری المپیاد علمی دانشجویی همزمان با آزمون کارشناسی ارشد می کند . المپیاد علمی دانشجویی در 24 رشته به صورت متمرکز و غیر متمرکز و با هدف حمایت از نخبگان برگزار می شود . بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی 99 در هفته اول مرداد ماه برگزار خواهد شد .




المپیاد های علمی دانشجویی به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شوند . المپیاد علمی دانشجویی متمرکز همزمان با کنکور کارشناسی ارشد برگزار شده و داوطلبان دارای شرایط ، امکان ثبت نام در این آزمون را دارند . المپیاد غیر متمرکز هم در مناطق 10 گانه که هر کدام شامل چند استان می باشند برگزار می شود .

المپیاد های علمی دانشجویی در 24 رشته که سازمان سنجش آنها را در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ارائه داده است اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند . لازم است دانشجویان قبل از ثبت نام اطلاعات کافی از نکات و شرایط المپیاد های دانشجویی داشته باشند تا با موفقیت بیشتری در این مسیر گام بردارند به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح انواع المپیاد های علمی دانشجویی 99 پرداخته و لیست رشته ها را ارائه دهیم .



المپیاد علمی دانشجویی متمرکز 99
داوطلبان از طریق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و تأیید گزینه علاقه مند به شرکت در المپیاد علمی دانشجویی که در انتهای فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد قرار دارد می توانند شانس خود را برای قبولی در المپیاد علمی دانشجویی متمرکز بسنجند .

پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 سازمان سنجش به معرفی 15 نفر برتر رشته های 24 گانه المپیاد دانشجویی با توجه به بالا ترین نمره علمی کسب شده در آزمون ارشد ( بدون احتساب معدل ) اقدام می نماید . پس از این مرحله داوطلبان منتنخب می توانند به مرحله دوم المپیاد علمی دانشجویی که همان آزمون تشریحی است راه یابند .

علاقه مندان به شرکت در المپیاد متمرکز علمی دانشجویی  99 می توانند مقاله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد زیر را مطالعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنند . همچنین با عضویت درکانال تلگرامی کارشناسی ارشد هیوا و یا دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا از اخبار و اطلاعیه های مرتبط آگاه شوند .



بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد









المپیاد های علمی دانشجویی غیر متمرکز 99
المپیاد علمی دانشجویی غیر متمرکز در مناطق 10 گانه کشور برگزار شده و مخصوص دانشجویان ممتاز دانشگاه ها است . یکی از دانشگاه های شاخص این مناطق به عنوان مرکز برگزاری آزمون انتخاب شده و از دانشجویان که در قالب گروه های 5 نفره سازماندهی شده اند گزینش به عمل می آورد . این دسته از دانشجویان نیز پس از قبولی در گزینش همانند پذیرفته شدگان مرحله اولیه المپیاد متمرکز ملزم به شرکت در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی که همان آزمون تشریحی است می باشند .

 توجه به این نکته ضروری است که فقط دانشجویان سال سوم و چهارم امکان شرکت در المپیاد غیر متمرکز را همراه با برگه اشتغال به تحصیل دارند . برای رفاه حال داوطلبان نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد در مقاله زیر توضیح داده شده است .

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد


رشته های المپیاد علمی دانشجویی 99
سازمان سنجش هر ساله همزمان با انتشار دفترچه ثبت نام در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ، لیست رشته هایی که در المپیاد علمی دانشجویی پذیرش دارند را اعلام می کند . این رشته ها هم برای المپیاد متمرکز و هم المپیاد غیر متمرکز می باشد که در جدول زیر ارائه شده است .



ردیف کد رشته عنوان رشته امتحانی ردیف کد رشته عنوان رشته امتحانی
1 1101 زبان و ادبیات فارسی 13 1208 مجموعه ریاضی
2 1102 مجموعه علوم جغرافیایی 14 1213 زیست شناسی گیاهی
3 1105 علوم اقتصادی 15 1214 زیست شناسی جانوری
4 1111 مجموعه الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآنی 16 1251 مجموعه مهندسی برق
5 1117 مجموعه علوم تربیتی 17 1257 مجموعه مهندسی شیمی
6 1126 مجموعه حقوق 18 1259 مهندسی صنایع
7 1133 مجموعه روانشناسی 19 1264 مجموعه مهندسی عمران
8 1201 علوم زمین 20 1267 مجموعه مهندسی مکانیک
9 1203 شیمی 21 1272 مجموعه مهندسی مواد و متالورژی
10 1204 مجموعه فیزیک 22 1277 مهندسی کامپیوتر
11 1206 مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی 23 1303 مجموعه زراعت و اصلاح نباتات
12 1207 آمار 24 1362 طراحی صنعتی


در سال 99 نیز مانند سال قبل علاوه بر رشته های بالا المپیاد بین رشته ای « سلول های بنیادی و مهندسی بافت » نیز برگزار می گردد . نفرات برگزيده برخی از رشته های امتحانی مانند شيمی ، مجموعه زيست شناسی ، مهندسی و سایر رشته هایی که در دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد 99 ذکر شده اند ،  توسط سازمان سنجش تعيين می شوند . اين افراد می توانند به جای شركت در رشته اصلی المپياد ، در المپياد « سلول های بنيادی و مهندسی بافت » شركت كنند . 

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد







شرایط شرکت در المپیاد های علمی دانشجویی 99
 دانشجويانی كه حداقل 70 واحد درسی گذرانده باشند ، می توانند متقاضی شركت در المپياد رشته های ياد شده باشند .

 مواد امتحانی رشته های المپیاد همانند مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد خواهد بود .

 داوطلبان با توجه به بالا ترین نمره علمی و بدون احتساب معدل انتخاب می شوند .

 منتخبین مرحله اول پس از مشاهده نتایج از سایت سازمان سنجش می توانند در مرحله نهایی المپیاد ( آزمون تشریحی ) شرکت کنند .

 متقاضيان شركت در المپياد متمركز و غيرمتمركز بايد در زمان شركت در آزمون المپياد ( در نيمه دوم سال تحصيلی 99 ) دانشجو باشند .

 فارغ التحصيلان مقطع كارشناسی نمی توانند در المپياد علمی دانشجويی كشور شركت كنند .



داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هستند می توانند برای اطلاع از شرایط ثبت نام مقاله زیر را مطالعه نمایند . همچنین کارشناسان سامانه مشاوره هیوا پاسخگوی سوالات شما از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا هستند .

درادامه بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد



سوالات متداول


1- المپیاد علمی دانشجویی 99 در چه رشته هایی برگزار می شود ؟
المپیاد علمی دانشجویی 99 در 24 رشته برگزار می شود . لیست رشته ها در متن مقاله قرار دارد .




2- المپیاد های متمرکز و غیر متمرکز علمی و دانشجویی چه تفاوتی با هم دارند ؟
المپیاد های علمی همزمان با کنکور کارشناسی ارشد برگزار می شوند ولی المپیاد های غیر متمرکز در مناطق 10 گانه برگزار می شوند که توضیح هر کدام از آنها در متن مقاله موجود است .




3- شرایط شرکت در المپیاد های علمی دانشجویی چیست ؟
از جمله مهم ترین شرایط ، گذراندن 70 واحد درسی می باشد . برای مطالعه سایر شرایط به متن مقاله مراجعه شود .

منبع : ثبت نام المپیاد های علمی دانشجویی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Ew0Y
نظرتان را بنویسید