تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
برخی از داوطلبان پس از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ممکن است به دلایل مختلفی مانند برگزاری آزمون در مناطق قرمز کرونا بخواهند محل امتحان خود را تغییر دهند . با وجود اینکه زمان ثبت نام ارشد به پایان رسیده اما ممکن است فرصت مجددی برای ویرایش حوزه برگزاری آزمون فراهم شود . در این صورت متقاضیان با مراجعه به سایت سازمان سنجش امکان تغییر محل کنکور ارشد را خواهند داشت .




داوطلبانی که به علت بی دقتی و یا عدم آگاهی از نحوه ثبت نام ارشد 99 دچار خطایی در ثبت اطلاعات فردی و تحصیلی خود در فرم اینترنتی شده اند می بایست در زمان مشخصی که وزارت علوم برای ثبت نام مجدد کارشناسی ارشد در نظر می گیرد نسبت به تغییر و ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند .

یکی از دلایل نگرانی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 محل برگزاری آزمون است . برخی از داوطلبان به علت جابه جایی از شهری به شهر دیگر و همچنین به علت شیوع بیماری کرونا خواهان تغییر محل آزمون ارشد هستند . با وجود اینکه از مهلت مجدد ثبت نام و ویرایش ارشد 99 گذشته اما ممکن است سازمان سنجش مهلتی دوباره برای تغییر محل آزمون در اختیار داوطلبان قرار دهد به همین دلیل قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی نحوه تغییر محل کنکور کارشناسی ارشد 99 بپردازیم .



زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 99
هر ساله سازمان سنجش سه بازه زمانی را برای ویرایش اطلاعات فرم ثبت نام کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات ثبت شده خود را اصلاح کنند . البته امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و گستردگی آن امکان دارد این تسهیلات تغییراتی کرده و به درخواست داوطلبان فرصتی مجدد برای تغییر حوزه امتحانی ارشد فراهم شود .

 اولین بازه زمانی که داوطلبان امکان تغییر کلیه اطلاعات ثبت نامی فردی و تحصیلی خود را داشتند همزمان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 بود . یعنی اگر داوطلبی پس از ثبت نام ارشد و مطالعه فرم خود متوجه خطایی شد می توانست دوباره به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خود را ویرایش کند .



 دومین بازه زمانی که باز هم داوطلبان می توانستند اطلاعات فردی و تحصیلی خود را بدون محدودیت ویرایش کنند مربوط به فرصت مجدد ثبت نام ارشد بود که در اواخر اردیبهشت ماه برگزار شد . در آن بازه زمانی نیز متقاضیان با وارد کردن کد رهگیری خود می توانستند وارد سامانه شده و اطلاعات ثبت نامی ارشد خود را ویرایش کنند .



 سومین بازه زمانی ویرایش اطلاعات ثبت نامی کارشناسی ارشد 99 مربوط به زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد است که البته با محدودیت هایی همراه است . در این زمان داوطلبان فقط امکان اصلاح برخی از اطلاعات مانند معدل ، رشته و تاریخ فارغ التحصیلی را داشته و نمی توانند حوزه امتحانی خود را تغییر دهند .

همانطور که گفته شد ممکن است به خاطر شرایط فعلی برخی از مناطق قرمز کرونا و درخواست داوطلبان قبل از دریافت کارت ورود به جلسه ارشد مهلت مجددی برای ویرایش و ثبت نام کارشناسی ارشد 99 در اختیار داوطلبان قرار گیرد که به محض اطلاع متن مقاله بروزرسانی می شود .



 به محض انتشار اطلاعیه فرصت مجدد ثبت نام و ویرایش کنکور کارشناسی ارشد 99 متن مقاله بروزرسانی می شود .



توصیه می شود برای اطلاع به موقع از زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی ارشد 99 عضو کانال تلگرامی و اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا شده و اخبار و اطلاعیه های مرتبط را دنبال کنید . 

بیشتر بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد









نحوه تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 99
در صورتی که سازمان سنجش فرصت مجددی را برای ویرایش محل آزمون کارشناسی ارشد در نظر گرفت داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تغییر محل کنکور ارشد اقدام نمایند . برای رفاه حال متقاضیان تغییر حوزه امتحان ارشد ، راهنمای تصویری ویرایش اطلاعات فرم ثبت نام ارشد در زیر قرار داده شده است . 

ابتدا از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید .







 بر روی گزینه " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 99 ( ثبت نام جدید و ویرایش اطلاعات ) " کلیک کنید .







گزینه " ورود به سیستم " را انتخاب کنید .







با وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری که در زمان ثبت نام اولیه ارشد دریافت کردید وارد میز کار خود شوید . اگر شماره پرونده را فراموش کرده اید می توانید از طریق ثبت درخواست در سامانه سازمان سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده ارشد اقدام نمایید .







در ادامه روی گزینه ویرایش ثبت نام کلیک کرده تا امکان تغییر محل آزمون کارشناسی ارشد 99 برای شما فراهم گردد .







در نتیجه اگر سازمان سنجش فرصتی را برای تغییر حوزه امتحانی ارشد در اختیار داوطلبان گذاشت ، می توانید طبق راهنمای تصویری بالا وارد ویرایش ثبت نام شوید و تغییر محل آزمون را در آن قسمت انجام دهید . داوطلبان چند روز پس از ویرایش اطلاعات می بایست کارت ورود به جلسه ارشد را تهیه کرده و از آدرس حوزه امتحانی خود مطلع شوند . برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .

داوطلبانی که دارای سوال و ابهامی درباره چگونگی تغییر محل کنکور ارشد 99 هستند می توانند با متخصصان سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و پاسخ خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا دریافت کنند .

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد











سوالات متداول


1- آیا امکان تغییر محل امتحان کارشناسی ارشد 99 وجود دارد ؟
بله ، متقاضیان تغییر محل ارشد 99 می توانند در زمان ثبت نام مجدد اطلاعات خود را اصلاح کنند . برای دریافت توضیحات کامل تر به متن مقاله مراجعه شود .




2- نحوه تغییر محل آزمون کارشناسی ارشد 99 چگونه است ؟
داوطلبان ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش شده و مراحل ویرایش اطلاعات ثبت نام ارشد 99 را که راهنمای تصویری آن در متن مقاله نیز قرار داده شده است را سپری کنند .




3- حوزه امتحانی کارشناسی ارشد 99 چه زمانی مشخص می شود ؟
همانطور که در متن مقاله توضیح داده شد ، آدرس دقیق حوزه امتحان کارشناسی ارشد 99 در کارت ورود به جلسه ارشد درج می شود .

منبع : تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DvQy
نظرتان را بنویسید