بیماری بچه بازی چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
انحرافات جنسی در واقع مجموعه ای از رفتار های جنسی هستند که از حالت بهنجار فاصله دارند اما در برخی از افراد برای رسیدن به ارگاسم ضروری می باشند. افرادی که انحراف جنسی دارند ممکن است به جای این که با شریک جنسی شان تحریک شوند، فقط با برخی از اشیاء خاص و بی جان تحریک شوند یا تنها در صورتی به ارضا دست یابند که با کودکان یا افراد ناراضی، سکس داشته باشند.

اگرچه باور پذیر نیست که فردی به آزار جنسی یک کودک یا بچه بازی علاقه داشته باشد، اما متاسفانه تعداد افرادی که به این اختلال مبتلا هستند کم نیست. بنابراین در این مقاله اختلال پدوفیلیا یا بچه بازی را به طور کامل توضیح داده ایم و علائم و علت و درمان این مشکل را شرح داده ایم تا از این پس بهتر بتوانید از اختلال را شناسایی کنید و از فرزندان و نزدیکان خود بهتر محافظت کنید.



بچه بازی یا پدوفیلیا چیست
بچه بازی یک انحراف جنسی است که با نام پدوفیلیا (Peodophilai) شناخته می شود. پدوفیلیا یک کلمه یونانی است که از ترکیب دو کلمه فیلیا به معنای دوست داشتن و پدو به معنای کودکان ساخته شده است.

در اختلال بچه بازی که ناراحت کننده ترین انحراف جنسی است، فرد بیمار که یک فرد بزرگسال (16 ساله به بالا) است، میل شدید جنسی و غیر قابل کنترل به کودکان کمتر از 13 سال دارد. این افراد می توانند همجنس گرا یا دگر جنس گرا باشند. 

اگرچه این اختلال می تواند در زنان هم وجود داشته باشد اما تقریبا اغلب افراد مبتلا، مرد هستند. نکته قابل توجه دیگر در خصوص رفتار های پدوفیلی این است که قربانیان این افراد معمولا کودکانی هستند که در بستگان یا دوستان خانوادگیشان وجود دارند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه شود این است که همه افراد بچه باز، صرفا با کودکان رابطه جنسی کامل برقرار نمی کنند بلکه ممکن است فقط با دیدن بدن برهنه کودک، لمس بدن او و یا رابطه دهانی به ارضا دست یابند.

حتما بخوانید: انواع کودک آزاری




نشانه ها و علائم پدوفیلی و خصوصیات افراد بچه باز
اختلال پدوفیلیا مانند سایر مشکلات و بیماری ها، علائمی دارد و برای این که بتوانیم فردی را بچه باز یا مبتلا به اختلال پدوفیلی بنامیم باید خصوصیاتی که در این بخش از مقاله بیان شده اند در فرد وجود داشته باشند. این نشانه ها و خصوصیات عبارتند از:

1تخیلات مکرر و شدید جنسی نسبت به کودکانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند (به طور کلی کودکان 13 ساله یا کمتر) برای مدت زمان حداقل 6 ماه.

2این تمایلات جنسی نابهنجار باید باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه های اجتماعی، شغلی یا سایز زمینه های مهم عملکرد فرد شده باشد.

3فردی که اقدام به بچه بازی می کند باید حداقل 16 سال داشته باشد و از قربانی خود حداقل 5 سال بزرگتر باشد.

بیشتر بخوانید: مشاهده رابطه جنسی والدین توسط کودک


علت بیماری پدوفیلیا یا بچه بازی
متاسفانه علت بیماری بچه بازی هنوز به طور کامل مشخص نیست. با این حال تئوری هایی در رابطه با علل احتمالی این اختلال بیان شده است که در این بخش از مقاله آن ها را به طور کامل شرح می دهیم.

ژنتیک و توارث

برخی از محققان معتقدند که بچه بازی یک ریشه ژنتیک دارد و افرادی که به پدوفیلیا مبتلا هستند با این مشکل و گرایش جنسی به دنیا می آیند. این محققان برای اثبات ادعای خود به خانواده هایی اشاره می کنند که دو یا چندین عضو به پدوفیلی مبتلا هستند.

اما گروهی که این تئوری را رد می کنند، معتقدند که ممکن است این همزمانی به دلیل دخالت ارث و ژنتیک نباشد، بلکه به این دلیل اتفاق افتاده باشد که هر کدام از اعضای خانواده صرفا این رفتار را از عضو دیگر در جریان زندگی آموخته باشند.

سابقه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی

معمولا ناهنجاری های جنسی ریشه در کودکی دشوار و پر از استرس دارند. برخی از محققین با مطالعه بر روی افرادی که به بیماری بچه بازی مبتلا هستند دریافتند که علت این انحراف جنسی نیز مورد سوء استفاده و تجاوز قرار گرفتن فرد بیمار در دوران کودکیش است.

از طرف دیگر مدل های یادگیری رفتاری که بر اهمیت تقلید در یادگیری رفتار تاکید می کنند، نشان می دهند که کودکی که قربانی یا مشاهده کننده رفتار های نامناسب جنسی باشد، ممکن است این رفتار ها را در بزرگسالی خود تقلید کند.







آسیب های مغزی

مطالعاتی نشان داده اند که ساختار و کارکرد مغزی افرادی که بچه باز هستند نشانه های خاصی دارد و به طور معمول با افراد عادی متفاوت است. این افراد معمولا چپ دست هستند و ضریب هوشی شان از متوسط جامعه کمتر است. همچنین ماده سفید مغزی شان کمتر  بوده و بیشتر از افراد عادی دچار آسیب دیدگی سر شده اند.

تغییرات و مشکلات هورمونی

برخی از محققین نیز علت این مشکل را در هورمون ها جستجو می کنند. آن ها معتقدند که هورمون های جنسی مردانه که نقش ویژه ای در ابراز پرخاشگری دارند، احتمالا در بروز این بیماری دخیل هستند. علاوه بر هورمون های مردانه، یک هورمون دیگر که در مغز افراد مبتلا به پدوفیلی زیاد دیده شده است، هورمون سروتونین (serotonin) است.

بیشتر بخوانید: پرخاشگری در کودکان


درمان بیماری پدوفیلی یا بچه بازی
معمولا افرادی که بچه باز هستند، خودشان برای درمان اقدامی انجام نمی دهند اما در صورتی که اطرافیان بتوانند آن ها را شناسایی کنند و به نزد روانشناس ببرند، یا در صورتی که این افراد به دلیل جرائم مربوط به تجاوز به کودکان بازداشت شوند، با یک سری روش های درمانی می توان به بهبود آن ها و تغییر جهت گیری جنسی شان کمک کرد. 

اگرچه دارو درمانی از جمله دارو هایی که پرخاشگری و میل جنسی را کاهش می دهند، می توانند به افراد بچه باز کمک کنند که بر گرایش های جنسی ناهنجار خود غلبه کنند، اما در کنار درمان دارویی لازم است که از روش های درمان شناختی - رفتاری نیز استفاده می شود که عبارتند از:

شرطی سازی آزارنده: جایگزین کردن رفتار های مطلوب و مثبت به جای انحرافات جنسی ناپسند را شامل می شود. به این صورت که درمانگر با ارائه محرک های منفی رفتار جنسی نامطلوب را در بیمار کاهش می دهد و آن را به مرور از بین می برد.

محرک منفی می تواند یک صدای ناهنجار، یک بوی بد و یا هر محرکی باشد که برای بیمار آزار دهنده است و با رفتار نامطلوب جنسی او همراه می شود. به این ترتیب به مرور تصور رفتار جنسی بچه بازی با محرک بد بو یا بد صدا تداعی می شود و باعث بیزاری بیمار مبتلا به پدوفیلیا نسبت به برقراری اعمال جنسی با کودکان می شود.

مقابله با تحریف های شناختی: برای این مقابله لازم است که افکار کودک دوستی را در فرد مبتلا به پدوفیلیا مورد هدف قرار داد و آن ها را تغییر داد.

ایجاد همدلی با قربانیان: برای ایجاد این نوع همدلی معمولا فیلم هایی از کودکانی که قربانی بچه بازی بزرگسالان شده اند به افراد پدوفیلیا نشان داده می شود.

آموزش ابراز وجود: آموزش مهارت های اجتماعی، مدیریت زمان و ارتباط گیری موثر می تواند مفید واقع شود.

هیپنوتیزم درمانی: با کمک هیپنوتیزم می توان گرایش جنسی نابهنجار را از ذهن فرد بیمار کنار زد و به جای آن یک گرایش جنسی صحیح را جایگزین کرد.

اگر چه نمی توان به طور قطع بیان کرد که این اعمال درمانی می توانند اثرات بلند مدتی برای بیماران مبتلا به پدوفیلی داشته باشند اما از طریق روش های درمانی ذکر شده، حداقل می توان فرد بچه باز را متوجه اختلالی که دارد، کرد. بنابراین، به نظر می رسد که درمان و کمک به افراد مبتلا به اختلال بچه بازی نیازمند یک درمان طولانی و مادام العمر است.

کلام آخر

بچه بازی یا پدوفیلیا یک اختلال روانی محسوب می شود که متاسفانه هر ساله به قربانی شدن کودکان زیادی در سراسر دنیا می انجامد. افرادی که به اختلال بچه بازی مبتلا هستند، ممکن است که تنها با دیدن بدن برهنه کودکان، لمس کردن آن ها و هر گونه تماس جسمی با آنها به ارگاسم می رسند.

هر فردی بدون این که از مشکل خود مطلع باشد، ممکن است به اختلال بچه بازی دچار باشد. اما با در نظر گرفتن نشانه ها و خصوصیات این اختلال و دنبال کردن علائم پدوفیلی، می توان به وجود آن پی برد و هر چه سریعتر برای درمان اقدام کرد.

در ادامه بخوانید: آموزش مسائل جنسی به کودکان




سوالات متداول


1- بچه بازی یا پدوفیلیا چیست؟
بچه بازی که با نام پدوفیلیا شناخته می شود یک انحراف جنسی است که نشانه هایی دارد و در متن مقاله بیان شده اند.




2- نشانه های بچه بازی کدامند؟
از جمله نشانه های بچه بازی وجود تمایل شدید جنسی به یک کودک به بلوغ نرسیده است که به مدت 6 ماه ادامه داشته باشد. برای آگاهی از دیگر نشانه ها می توانید به متن مقاله مراجعه کنید.




3- علت اختلال پدوفیلیا یا بچه بازی چیست؟
علت این اختلال هنوز نامعلوم است اما محققان ژنتیک، سواستفاده های جنسی در کودکی و دیگر مواردی که در مقاله بیان شده اند را در بروز این بیماری موثر دانسته اند.

منبع : بیماری بچه بازی چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xJAE
مطلب قبلی
بازی چیست
مطلب بعدی
ترک تحصیل
نظرتان را بنویسید