لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی

لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پس از انتخاب واحد علمی کاربردی 1400، می توانند با ورود به سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir لیست دروس انتخاب واحد خود را مشاهده نمایند. همچنین در این سایت می توانند نسبت به حذف و اضافه دروس علمی کاربردی ۱۴۰۰ اقدام نمایند.

 

 

دانشجویانی که در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می کنند، برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید نسبت به انجام انتخاب واحد علمی کاربردی اقدام کنند. زمان انجام انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 1400 پیش از شروع هر نیمسال تحصیلی بوده و در این زمان دانشجویان با مراجعه به سایت هم آوا می توانند دروس ارائه شده در ترم را مشاهده نموده و با رعایت شرایط انتخاب واحد، دروس دلخواه خود را از میان لیست دروس انتخاب نمایند.

برای انجام صحیح انتخاب واحد، دانشجویان باید از لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰ مطلع باشند، بنابراین در این مقاله لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی 1400، نحوه مشاهده لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰ و حذف و اضافه دروس انتخاب واحد علمی کاربردی 1400 به طور کامل توضیح داده شده است.

 

لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰

در شروع هر نیمسال تحصیلی، دانشجویان تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه علمی کاربردی باید از میان دروس ارائه شده توسط دانشگاه، انتخاب واحد درسی خود را انجام دهند. دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پس از پرداخت شهریه علمی کاربردی، می توانند از میان لیست دروس ارائه شده در ترم جاری، با توجه به دروس اخذ شده و تعداد واحد گذرانده شده در ترم های گذشته و همچنین با رعایت شرایط پیش نیاز و هم نیازی دروس، انتخاب واحد کنند.

 

برای انجام انتخاب واحد در هر نیمسال، دانشجویان علمی کاربردی باید به سایت انتخاب واحد علمی کاربردی یعنی سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir مراجعه نموده و پس از واریز شهریه ثابت ترم جاری و تسویه بدهی های گذشته، ثبت نام و انتخاب واحد خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهند. برای انجام انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰، دانشجویان باید تعداد واحدهای دانشگاه علمی کاربردی برای ترم جاری رشته و مقطع مورد نظر خود را به صورتی که در قسمت بعدی مقاله توضیح داده شده، مشاهده نموده و از میان دروس ارائه شده در این لیست، واحد های دلخواه را انتخاب نمایند.

 

در زمان انتخاب واحد علمی کاربردی، دانشجویان باید به نکاتی مانند رعایت کف و سقف مجاز تعداد واحدهای انتخابی، رعایت پیش نیاز و هم نیاز، رعایت زمان بندی انتخاب واحد، در نظر گرفتن ظرفیت های ارائه شده برای هر کلاس و ... توجه نمایند.  

 

پس از اتمام انتخاب واحد علمی کاربردی 1400، دانشجویان با مراجعه به سایت هم آوا و ورود به این سایت، می توانند دروسی که در فرآیند انتخاب واحد اخذ کرده اند را مشاهده نمایند. پس از تایید دروس انتخابی دانشجو توسط دانشگاه و ثبت نهایی این دروس، برنامه هفتگی دانشجویان در سایت هم آوا قابل مشاهده خواهد بود.

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی 1400، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

دانشجویان برای انجام انتخاب واحد علمی کاربردی 1400 در ترم جدید، باید از سقف تعداد دروس اخذ شده اطلاع داشته باشند. مقاله زیر به دانشجویان علمی کاربردی کمک کرده تا با سقف انتخاب واحد آشنا شوند.

 

بیشتر بخوانید: سقف انتخاب واحد دانشگاه ها

 

 

نحوه مشاهده لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰

همان طور که در قسمت قبل توضیح داده شد، دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پس از پرداخت شهریه ترم جدید در سایت پرداخت شهریه علمی کاربردی، باید ثبت نام و انتخاب واحد خود را در سامانه هم آوا انجام دهند. به منظور انجام انتخاب واحد علمی کاربردی، دانشجویان باید دروس ارائه شده توسط گروه آموزشی مربوطه را مشاهده نموده و از میان این لیست با رعایت شرایط و قوانین انتخاب واحد، واحدهای درسی دلخواه خود را انتخاب نمایند.

 

پس از تکمیل و ثبت انتخاب واحد، دانشجویان می توانند در پورتال هم آوای خود، دروس انتخابی و برنامه هفتگی خود را مشاهده نمایند. در این قسمت از مقاله نحوه مشاهده لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی 1400 برای دانشجویان این دانشگاه توضیح داده شده است.

 

ابتدا سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir را با نام یا نشانی سایت، در مرورگر خود جستجو کنند. گزینه اول در جستجوها مربوط به سامانه هم آوا بوده که دانشجویان با کلیک بر روی آن باید وارد صفحه اصلی سایت هم آوا شوند. سپس با وارد نمودن نام کاربری یا همان شماره دانشجویی و کلمه عبور، می توانند وارد پورتال خود در سایت دانشگاه علمی کاربردی شوند.

 

لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی

 

در مرحله بعدی برای مشاهده لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی 1400، دانشجویان باید بر روی گزینه انتخاب واحد مطابق تصویر زیر کلیک نموده و وارد بخش انتخاب واحد شده تا بتوانند لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی را مشاهده نمایند.

 

نحوه مشاهده دروس انتخاب واحد علمی کاربردی

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در نحوه مشاهده لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰، این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان انتخاب واحد و نحوه انتخاب واحد علمی کاربردی مقاله ای که در ادامه قرار داده شده را مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزشیار امکان انجام فعالیت های فوق را دارند.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

 

 

 

 

حذف و اضافه دروس انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پس از انتخاب واحد ترم جدید از میان دروس ارائه شده توسط گروه آموزشی، در صورت تایید و ثبت واحد های انتخابی یا اتمام مهلت انتخاب واحد، قادر به ویرایش واحدهای انتخابی نخواهند بود. در این صورت برای تغییر در واحدهای انتخابی، حذف واحد درسی یا اضافه نمودن واحدهای درسی دلخواه باید منتظر حذف و اضافه علمی کاربردی بمانند.

 

در زمان حذف و اضافه دروس انتخاب واحد علمی کاربردی 1400، لیستی از دروس جدید ارائه شده یا کلاس هایی که ظرفیت جدید اعلام کردند، ارائه شده و دانشجویان می توانند پس از ثبت نام کاربری و رمز عبور در سامانه هم آوا، از میان این لیست، حذف و اضافه واحد های درسی خود را با رعایت سقف و کف واحد های انتخابی و سایر قوانین در فرآیند حذف و اضافه، انجام دهند.

 

حذف و اضافه نیز مانند انتخاب واحد دارای بازه زمانی مشخصی برای دانشجویان مقاطع مختلف بوده و دانشجویان فقط در همین بازه زمانی قادر به ویرایش دروس انتخابی خود هستند. معمولا زمان حذف و اضافه علمی کاربردی یک تا دو هفته بعد از اتمام زمان انتخاب واحد و شروع کلاس های درسی می باشد. زمان بندی حذف و اضافه علمی کاربردی برای سال تحصیلی 1400-1401 در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

دانشجویان ورودی سال های مختلف بر اساس زمان بندی اعلام شده باید به پورتال شخصی خود در سامانه هم آوا وارد شده و نسبت به اصلاح دروس انتخابی خود در فرآیند حذف و اضافه ۱۴۰۰ اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه حذف و اضافه علمی کاربردی، مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده را مطالعه نمایید.

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در حذف و اضافه دروس انتخاب واحد علمی کاربردی 1400، این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

در ادامه بخوانید: حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

 

برای اطلاع از لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی ۱۴۰۰ و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره آن، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید.

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی کدام است؟

✔️دانشجویان علمی کاربردی از میان لیست دروس ارائه شده توسط دانشگاه می توانند انتخاب واحد خود را انجام داده که در این مقاله لیست دروس توضیح داده شده است.



 

2- ✔️لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی چگونه قابل مشاهده است؟

✔️لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی از سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir قابل مشاهده بوده که نحوه مشاهده در این مقاله بیان شده است.



 

3- ✔️حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟

✔️حذف و اضافه علمی کاربردی در سایت هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir انجام شده که در این مقاله توضیح داده شده است.

منبع : لیست دروس انتخاب واحد علمی کاربردی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jXEY
نظرتان را بنویسید