ثبت نام آزمون مشاوران خانواده

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
داوطلبان متقاضی اخذ پروانه مشاوره خانواده می توانند با شرکت در آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه و طی مراحل پذیرش ( آزمون کتبی ، مصاحبه و ... ) پروانه خود را دریافت کنند . ثبت نام آزمون مشاوران خانواده 99 از طریق سازمان سنجش در بازه زمانی خرداد ماه انجام می شود .

برای مشاوره ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99






مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه هر ساله برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حیطه مشاوران خانواده ، اقدام به برگزاری آزمون پروانه مشاوره خانواده می کند . داوطلبان متقاضی عضویت در کانون مشاوران خانواده قوه قضاییه و هم چنین داوطلبان متقاضی اخذ مجوز تاسیس مرکز مشاوره خانواده می توانند با ثبت نام در آزمون مشاوران خانواده 99 و پذیرش نهایی ، پروانه فعالیت و مجوز تاسیس مرکز خود را دریافت کنند .

نکته حائز اهمیت اخذ پروانه مشاوره خانواده این است که داوطلبان باید نخست واجد شرایط شرکت در این آزمون بوده و مدارک تحصیلی و سابقه لازم برای شرکت در این آزمون را داشته باشند . در این صورت متقاضیان می توانند در زمان تعیین شده برای ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه 99 ، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند . از این رو در ادامه این مقاله راهنمای جامعی از زمان ، نحوه ، شرایط و منابع آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 را ارائه داده ایم .



زمان ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99
همانطور که پیش از این اشاره شده ، آزمون مشاوران خانواده زیر نظر مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار می شود اما مجری ثبت نام و برگزاری این آزمون سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد . این سازمان به عنوان مجری برگزاری آزمون پروانه مشاوران خانواده ، جزئیات نام نویسی این پذیرش را تعیین کرده و به داوطلبان اطلاع رسانی می کند .



 ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه معمولا هر ساله در بازه زمانی خرداد ماه انجام می شود . طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ثبت نام آزمون اخذ پروانه فعالیت مشاوران خانواده قضاییه 99 از 11 خرداد ماه آغاز شده و تا 23 خرداد ماه ادامه خواهد داشت .



ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 از 11 خرداد ماه آغاز خواهد شد



 لازم به ذکر است به محض آغاز شدن ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه 99 این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام آزمون مشاوران خانواده


نحوه ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99
ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه معمولا هر ساله به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود . داوطلبان به منظور ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 باید در زمان مقرر وارد سامانه ثبت نام شده و اقدام به نام نویسی کنند .







مراحل ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 :

 ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

 انتخاب گزینه سایر آزمون های استخدامی از منوی سمت راست سایت سنجش

 انتخاب گزینه " ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1399 "

 مطالعه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1399

 پرداخت هزینه ثبت نام و تهیه کارت اعتباری و سریال نام نویسی

 ورود به سامانه ثبت نام آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده 1399 

 تکمیل فرم ثبت نام و بارگذاری مدارک

 تایید اطلاعات ثبت نامی و دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام





به محض آغاز ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 ، راهنمای تصویری مراحل ثبت نام در این مقاله بارگذاری شده و هم چنین لینک ثبت نام نیز در این قسمت فعال خواهد شد



داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از اخبار مرتبط با آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه 99 مطلع شده و به محض آغاز مهلت نام نویسی ، ثبت نام خود را انجام دهند . هم چنین داوطلبان علاقه مند به فعالیت در حیطه مرتبط با قوه قضائیه می توانند در آزمون پروانه کارشناس رسمی قوه قضاییه نیز ثبت نام کنند .

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه


شرایط ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99
داوطلبانی که متقاضی نام نویسی در آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه 99 بوده و قصد دریافت پروانه فعالیت خود را دارند ، باید واجد شرایط ثبت نام این آزمون باشند تا بتوانند مراحل پذیرش را طی کرده و پروانه مشاوره خود را دریافت کنند . معمولا سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای ، شرایط ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه را اعلام می کند . در ادامه مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 ارائه شده است .







 داشتن تابعیت ایرانی

 عدم سو پیشینه کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی

 عدم سوء شهرت به فسق و فجور

 عدم اعتیاد

 اعتقاد و التزام عملی به اصل نظام و قانون اساسی کشور

 ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ( داوطلبان آقا )

 عدم محرومیت از خدمات دولتی

 تاهل دائم داوطلب

 شرط سنی : حداقل 40 سال و 5 سال سابقه مرتبط و حداقل 35 سال و 8 سال سابقه مرتبط

 امکان ثبت نام داوطلب بومی استان محل تقاضا ( یا محل تولد یا حداقل 5 سال سابقه اقامت )

 عدم اشتغال در حیطه وکالت ، سر دفتری ، شورای حل اختلاف ، کارشناس رسمی دادگستری و ...

 ارائه حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم و یا وزارت بهداشت ( یا معادل حوزوی ) در یکی از رشته های زیر و متجانس با رشته شغل مورد تقاضا .



عنوان رشته امتحانی عنوان رشته تحصيلی
مشاوره روانشناختی مطالعات خانواده ، مشاوره گرايش خانواده ، روان‌شناسی گرايش های عمومی ، اجتماعی و تربيتی ، روان‌ پزشكی ، مددكاری اجتماعی گرايش خانواده ، خدمات اجتماعی
مشاوره حقوقی و مذهبی حقوق ، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، حوزوی سطح 2 ( گرايش فقه و اصول )
خدمات مددكاری اجتماعی مطالعات خانواده ، مشاوره گرايش خانواده ، روان‌شناسی گرايش های عمومی، اجتماعی و تربيتی ، روان‌ پزشكی ، مددكاری اجتماعی گرايش خانواده ، خدمات اجتماعی


 داوطلبان در صورت دارا بودن تمامی شرایط اعلام شده می توانند نسبت به اخذ پروانه مشاوره خانواده قوه قضاییه اقدام کنند . خاطر نشان می شود در هر مرحله از آزمون مشاوران خانواده ، در صورت عدم احراز شرایط اعلام شده ، پذیرش داوطلب لغو خواهد شد .

هم چنین داوطلبان فارغ التحصیل رشته حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی می توانند با شرکت در آزمون وکالت ، پروانه کارآموزی وکالت خود را دریافت کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت
منابع آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99
داوطلبان پس از نام نویسی در آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه 99 باید منابع آزمونی رشته شغل مورد نظر خود را تهیه کرده و تا روز برگزاری آزمون نسبت به مطالعه منابع و آمادگی برای شرکت در جلسه اقدام کنند . در ادامه منابع آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 ارائه شده است .



مواد آزمون عمومی مشاوران خانواده
مواد آزمون عمومی ضریب
احکام اسلام در امور خانواده 1
آشنایی با قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 و آیین ‌نامه اجرایی آن و دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده 1
آشنایی با مباحث پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با اولویت ناهنجاری‌های حوزه خانواده 1






مواد آزمون تخصصی رشته امتحانی مشاوره روان شناختی
مواد آزمون تخصصی ضریب
تشخیص و آسیب شناسی روانی 2
اصول و فنون مشاوره 2
مکاتب زوج درمانی و خانواده درمانی 2
آزمون های روانی و تشخیصی 2
اخلاق حرفه ای 2
روان شناسی رشد کودک و نوجوان 2






مواد آزمون تخصصی رشته امتحانی مشاوره حقوقی و مذهبی
مواد آزمون تخصصی ضریب
مبانی امنیتی خانواده 2
آیین دادرسی مدنی 2
قانون مدنی و سایر قوانین مربوط به امور خانواده و اطفال 2
 شرح لمعه ( مباحث مرتبط با خانواده ) 2
روان شناسی خانواده 2






مواد آزمون تخصصی رشته امتحانی مشاوره حقوقی و مذهبی
مواد آزمون تخصصی ضریب
حقوق در مددکاری اجتماعی 2
منابع اجتماعی 2
مددکاری اجتماعی و مداخله در بحران خانواده 2
روش های مددکاری اجتماعی 2


 لازم به ذکر است منابع ارائه شده بر اساس آزمون مشاوران خانواده سال گذشته بوده و به محض اعلام منابع آزمون سال 99 ، لیست منابع بروزرسانی خواهد شد . علاقه مندان به امر تصدی منصب قضا می توانند با شرکت در آزمون قضاوت و طی مراحل پذیرش ، در این حیطه فعالیت کنند . داوطلبان به منظور اطلاع از جزئیات آزمون قضاوت می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام آزمون قضاوت


اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه 99 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .




سوالات متداول


1- ثبت نام آزمون مشاوران خانواده چه زمانی انجام می شود ؟
ثبت نام این آزمون معمولا در بازه خرداد انجام می شود که به محض مشخص شدن زمان دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می شود .




2- به چه صورتی باید در آزمون مشاوران خانواده ثبت نام کرد ؟
ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود که مراحل ثبت نام در این مقاله ارائه شده است .




3- چه شرایطی برای ثبت نام آزمون مشاوران خانواده لازم است ؟
داوطلبان می توانند با مدارک کارشناسی و بالاتر در رشته های مرتبط با مشاوره و روانشناسی و ... با رعایت شرط سنی و سوابق در این آزمون ثبت نام کنند که جزئیات شرایط لازم در این مقاله ارائه شده است .

منبع : ثبت نام آزمون مشاوران خانواده
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pA6y
نظرتان را بنویسید