بارم بندی امتحانات پایه دهم رشته تجربی

بارم بندی امتحانات پایه دهم رشته تجربی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از بهترین روش ها برای برنامه ریزی متناسب امتحانات آگاهی از بارم بندی و نمره هر درس می باشد . بارم بندی امتحانات نسبت به هر رشته متفاوت می باشد و با آگاهی از بارم بندی سوالات امتحانات هر درس می توان بر اساس اولویت ها برای مطالعه امتحانات برنامه ریزی نمود . در این مقاله بارم بندی امتحانات هر درس پایه دهم رشته تجربی 98 - 99 قابل مشاهده است .


دانش آموزان تمام مقاطع می بایست پیش از فرا رسیدن فصل امتحانات تمامی دروس خود را جمع بندی کرده و آمادگی لازم را برای امتحانات پایانی سال داشته باشند . اولویت بندی قسمت های مختلف هر کتاب یکی از بهترین روش ها برای تضمین موفقیت در امتحانات است . اما بدون داشتن یک برنامه ریزی مناسب و آگاه نبودن از میزان نمره اختصاص داده شده به هر درس ، موفقیت در امتحان میسر نخواهد بود .

با دانستن بارم بندی هر درس می توانید توجه بیشتری به بخش های مهم تر کتاب اختصاص داده و مطالعه خود را براساس آن اولویت بندی نمایید . در ادامه بارم بندی امتحانات دروس پایه دهم رشته تجربی را ارائه می دهیم تا دانش آموزان بتوانند بر اساس این بارم بندی عملکردی مطلوب در امتحانات داشته باشند . 

دروس پایه دهم رشته تجربی شامل زیست شناسی 1 ، فیزیک 1 ، شیمی 1 ، ریاضی 1 ، جغرافیای ایران ، نگارش 1 ، کارگاه کارآفرینی و تولید ، آمادگی دفاعی ، تفکر و سواد رسانه ای ، دین و زندگی 1 ، انگلیسی 1 ، عربی ،زبان قرآن 1 و فارسی 1 می باشد که در ادامه می توانید بارم بندی و نمره امتحانات مربوط به هر درس پایه دهم رشته تجربی را مشاهده نمایید . 


بارم بندی امتحانات دروس عمومی پایه دهم تجربی

 بارم بندی درس دین و زندگی 1 پایه دهم رشته تجربی :

از هر دانش آموز در هر امتحان پایانی دو نیم صفحه ازآیات شریفه ابتدای هر درس ، امتحان قرائت به عمل می آید . شیوه نمره گذاری به همان صورتی است که در ارزش یابی مستمر انجام می گیرد .

 
درس     پایانی نوبت اول     پایانی نوبت دوم     شهریور ، بزرگسال و دی ماه
اول و دوم     5     5     2
سوم و چهارم     6     3.5
پنجم و ششم     5     2
هفتم و هشتم           3     2.5
نهم و دهم           5     3.5
یازدهم و دوازدهم           4     2.5
جمع     16     16     16




 بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 1 پایه دهم تجربی :

بارم بندی امتحان کتبی عربی زبان قرآن 1 پایه دهم نوبت اول رشته تجربی از درس اول تا پایان درس چهارم :

 
مهارت های زبانی     موضوع     نمره
الف :
مهارت واژه شناسی     نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله ، ( زیر کلمات خط کشیده می شود .)     2
مترادف و متضاد ( همانند تمرینات کتاب )
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حد اسم های موجود در کتابهای هفتم تا دهم )
ب :
مهارت ترجمه به
فارسی     ترجمه جمله های عربی به فارسی     7
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی ( دو جمله )
تکمیل ترجمه ناقص
ج :
مهارت شناخت و
کاربرد قواعد     ترجمه فعل های ماضی ساده ، ماضی استمراری ، ماضی منفی ، مضارع منفی ، امر، نهی ، و مستقبل و نیز مصدر در جمله     8
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای
خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل یا تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر
معنا میان چند کلمه
کاربرد عدد های اصلی و ترتیبی
ساعت خوانی
تشخیص ضمیر و اسم اشاره مناسب برای جای خالی در جمله با توجه
به قرائن و در قالب سوال چند گزینه ای یا شناخت آنها مانند تمرین هفتم
درس اول
د :
مهارت درک و فهم     وصل کردن کلمات ستون اول به « سوال جورکردنی از مفهوم واژگان
( چهار مورد ) یا ارائه پنج کلمه که یکی اضافه » توضیحات ستون دوم
و چهار جمله دارای جای خالی که باید جای خالی با کلمه مناسب
کامل شود .
و یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سوال دو گزینه ای )     2
درک مطلب ( ارائه متن و طراحی چهار سوال با چهار کلمه پرسشی
خوانده شده ) یا ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر
اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی
ه :
مهارت مکالمه     پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی     2
طرح سوال از الحوارات ( مانند جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر
شش تکه از عبارت های کتاب ) ، پر کردن جای خالی با کلمات ارائه
شده ، دو گزینه ای و ... 



بارم بندی امتحان کتبی عربی زبان قرآن 1 پایه دهم نوبت دوم رشته تجربی :

 
مهارت های زبانی     موضوع     نمره
الف :
مهارت واژه شناسی     نوشتن معنای کلمه از عربی به فارسی در جمله ( زیر کلمات خط کشیده می شود . )     2
تعیین کلمات مترادف و متضاد ( همانند تمرینات کتاب )
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه ( دو مورد )
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حد اسم های موجود در کتاب های هفتم تا دهم )
ب :
مهارت ترجمه به
فارسی     ترجمه جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تمرین ، اِعلَموا ، فن الترجمه و ...     7
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی ( دو جمله )
تکمیل ترجمه ناقص
ج :
مهارت شناخت و
کاربرد قواعد     ترجمه فعل های ماضی ساده ، ماضی استمراری ، ماضی منفی ، مضارع منفی ، امر ، نهی ، مستقبل و نیز مصدر در جمله ( یکی از فعل ها دارای نون وقایه باشد . )     8
تشخیص فعل ماضی ، مضارع ، امر و نهی و نیز مصدر مناسب برای جای
خالی در جمله یا تشخیص نوع فعل یا تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر
معنا میان چند کلمه
کاربرد عدد های اصلی و ترتیبی یا ساعت خوانی
مضاف الیه و صفت ، جار و مجرور ، مبتدا و خبر ، فاعل و مفعول ، تشخیص
در جمله : عَیِّنِ الْمَحَلَّ الْإعرابیَّ لِلْکَلِماتِ الَّتی تَحتَها خَطٌّ
ترجمه فعل ماضی و مضارع مجهول و تشخیص آن ها از فعل معلوم ، و یا کاربرد
فعل مجهول در قالب پرسش چند گزینه ای
معانی و کاربرد حروف جر در قالب پرسش چند گزینه ای
تشخیص و ترجمه اسم فاعل ، اسم مفعول و اسم مبالغه
د :
مهارت درک و
فهم     وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات « سوال جورکردنی از مفهوم واژگان
چهار مورد » ستون دوم
یا ارائه پنج کلمه که یکی اضافه است و چهار جمله دارای جای خالی که باید
جای خالی با کلمه مناسب کامل شود .
یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سوال دو گزینه ای )     2
درک مطلب ( ارائه متن و طراحی چهار سوال با چهار کلمه پرسشی خوانده
شده ) یا ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آن ها بر اساس مفهوم هر
جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی
ه :
مهارت مکالمه     پاسخ کوتاه یک یا دو کلمه ای به جمله های پرسشی     2
طرح سوال از الحوارات مانند جمله سازی با کلمات پراکنده حداکثر شش تکه
از عبارت های کتاب ( پر کردن جای خالی با کلمات ارائه شده ، دو گزینه ای
و ... )



بارم بندی امتحان شفاهی عربی زبان قرآن 1 پایه دهم میان نوبت اول و دوم رشته تجربی :

 
مهارت ها     موضوع     نمره
مهارت های
خواندن ،
شنیدن و
سخن گفتن     روان خوانی بدون درنگ و خطا ، و با تلفظ نسبتا درست مخارج حروف
یا حفظ سرود درس اول و اجرای گروهی آن
اجرای نمایشی متن برخی درس ها     4
مکالمه ساده در حد کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های
پرسشی
سؤال با جملات دارای ما ، ماذا ، ما هوَ ، ماهیَ ، بِمَ ، مَنْ ، لِمَنْ ، أینَ ، مِنْ أینَ ،
مِمَّن ، کَم ، هَلْ ، أ ، متی ، کیف ، لماذا ، لِمَ ، عَمَّ ، أَیّ
یا حفظ مشابه مکالمات کتاب درسی و اجرای آن در گروه دو یا چند نفره
یا اجرای گروهی مکالماتی متفاوت با مکالمات کتاب درسی در کلاس     1
جمع نمره ها     5

 


 بارم بندی درس جغرافیای ایران پایه دهم رشته تجربی :

در آزمون کتبی نوبت اول کتاب جغرافیای ایران ، 10 نمره با توجه به حداقل و حداکثر نمره برای هر درس ، سوال طراحی می شود . و آزمون نوبت دوم ( خرداد ، شهریور ) کتاب جغرافیای ایران ، 15 نمره دارد که به بخش اول کتاب ( دروس 1 الی 5 ) 5 نمره و به بخش دوم کتاب ( دروس 6 الی 10 ) 10 نمره تعلق می گیرد .

 
شماره درس     نوبت اول دی ماه     نمره     نوبت اول استان شناسی     نمره     پایانی نوبت دوم خرداد - شهریور     نمره     پایانی نوبت دوم استان شناسی     نمره
1     2     15     50
درصد کتاب
استان شناسی     5           5     50
درصد کتاب
استان شناسی     5
2     2      
3     3      
4     4      
5     4      
6                             3     10
7                             2
8                             1
9                             2
10                             2                  



 بارم بندی درس فارسی 1 پایه دهم رشته تجربی :

در درس فارسی 1 پایه دهم رشته تجربی سوال های معنایی می بایست در جمله پرسیده شوند و در املای واژگان تشدید ارزش املایی ندارد . هم چنین گسسته یا پیوسته نویسی واژه هایی که ساخت ترکیبی دارند ( مانند کتابخانه یا کتابخانه ) ، یکسان است و ارزش املایی ندارد .

 
ردیف     قلمرو ها     موضوع ها     نمره
1     زبانی 7 نمره     معنی واژه     1.5
املای واژه     1.5
دستور     4
2     ادبی 5 نمره     آرایه های ادبی     2.5
تاریخ ادبیات     1
حفظ شعر     1.5
3     فکری 8 نمره     درک مطلب     4
معنی و مفهوم نثر     2
معنی و مفهوم نظم     2
جمع نمره     20



 بارم بندی درس نگارش 1 پایه دهم رشته تجربی :

در درس نگارش 1 دهم تجربی ، زمان تدریس این کتاب ، 2 ساعت در هفته و نوع آزمون ، کتبی است هم چنین ، درآزمون های نوبت دوم و شهریور ماه ، سوال از کل کتاب طبق بارم بندی جدول زیر ، طرح خواهد شد .

 
ردیف     موضوع     سنجه های ارزشیابی     نمره
1     بازشناسی     توانایی بازشناسی آموزه های درس     2
2     تولید متن     1 . خوش آغازی ( جذابیت و گیرایی ، نشان دادن نمایی کلی ازمحتوای نوشته )     1

2 . پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته

( بیان ساده و صمیمی ، بیان احساس متناسب با موضوع ، سیر منطقی نوشته ، فکر و نگاه نو )
    9
3 . خوش فرجامی ( جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکر برانگیز
بودن )     1
4 . رعایت نشانه های نگارشی     1
4 . املای واژگان ( نداشتن غلط املایی )     2
3     سازه های
نوشتاری     مثل نویسی / حکایت نگاری / شعر گردانی ( درک و دریافت هسته معنایی مثل ، حکایت و شعرو پروراندن موضوع )     3
رعایت املا و نشانه های نگارشی     1
جمع     20




 بارم بندی درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم رشته تجربی :

نمره گذاری در درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم رشته تجربی در امتحانات بر اساس نمره گذاری 20 نمره ای است . 20 نمره به ارزشیابی مستمر و 20 نمره به ارزشیابی تراکمی تخصیص می یابد . توزیع نمره به در درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم تجربی به شرح زیر است :

 
ردیف     اهداف و عملکرد / دروس و بارم     فصل     درس     نوبت اول     نوبت دوم
1     محتوای تولیدات رسانه ای را تحلیل و پیام های آشکار و پنهان آنها
را درک می کند .     1،2،3،4،5     ،8 ،7 ،6 ،5 ،4 ،3 ،2 ،1
،13 ،12 ،11 ،10 ،9
19 ،17 ،16 ،15     5     4
2     بازنمایی ها و کلیشه ها را در تولیدات رسانه ای تشخیص می دهد     2،5     4,5,16     4     2
3     روش ها و فنون اقناع را در تولیدات رسانه ای تشخیص می دهد     2     9,8,7     5     2
4     فرستنده پیام را تشخیص می دهد     3     9     2     3
5     توانایی تحلیل و ارزیابی اهداف تولیدات رسانه ای را دارد     3     10,11     4
6     ویژگی ها و نشان گرهای مخاطب فعال و منفعل را می شناسد     4     13           1
7     حقوق خود در برابر رسانه ها و مصادیق آن ها را می شناسد     4     14           2
8     مولفه های سبک زندگی در تولیدات رسانه ای را تشخیص می دهد
و آن ها را با ارزش ها و هنجار های جامعه مقایسه می کند     5     15,16,17,18           4
9     برای مدیریت مصرف بهینه از رسانه ها ، اصول و قواعدی برای
خود وضع می کند     6     20,21           1
10     بی اخلاقی های رسانه ای را در تولیدات و جریان های رسانه ای تشخیص می دهد     6     22           1
جمع نمرات     29     20



بارم بندی درس آمادگی دفاعی پایه دهم رشته تجربی :

نمره عملی دانش آموزان در درس آمادگی دفاعی بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی تعیین و توسط مربی بخش عملی محاسبه و اعلام می گردد . هم چنین عناوین برنامه های گذرانده شده توسط هر دانش آموز در درس آمادگی دفاعی پایه دهم رشته تجربی همراه با ثبت چگونگی عملکرد او ( در مقیاس کمی و کیفی ) در کارنامه جداگانه ای تنظیم و با عنوان درس " برنامه ویژه مدرسه " در کارنامه ثبت می شود .

 
شماره و نام درس     نوبت اول     نوبت دوم     شهریور     بزرگسالان
تئوری     عملی     تئوری     عملی     تئوری     عملی
درس اول : امنیت پایدار     2           1           1           2
درس دوم : اقتدار دفاعی     1.5           0.5           1           1.5
درس سوم : انقلاب اسلامی و بسیج     1.5           0.5           1           1.5
درس چهارم : علوم و معارف دفاع مقدس     2.5           1           1           2
درس پنجم : حماسه های ماندگار     2           0.5           1           2
درس ششم : درس آزاد                                          
درس هفتم : شناخت و دفاع در برابر جنگ نرم     2.5           1           1.5           2.5
درس هشتم : پدافند غیرعامل                 2           1.5           2.5
درس نهم : من یک رزم آورم                 1           1           2
درس دهم: ایمنی و پیشگیری                 1.5           1           1.5
درس یازدهم : آشنایی با خدمت مقدس سربازی                 1           1           1
درس دوازدهم : امداد و نجات                 2           1           1.5
جمع     12     8     12     8     12     8     20
20     20     20     20




بارم بندی درس انگلیسی پایه دهم رشته تجربی :



آزمون های پایانی درس انگلیسی پایه دهم تجربی شامل موارد زیر است :.

 SPEAKING شامل 4 نمره می شود .

- تک گویی (MONOLOG) :
از دانش آموزان خواسته می شود در مورد موضوع (THEME) درس های خوانده شده ، مطالبی را به صورت تک نفره بازگو نمایند .


- گفتگو (DIALOG) :
در این بخش مکالماتی بین دانش آموز و معلم و یا دو یا چند دانش آموز در حیطه موضوعات کتاب صورت می گیرد .


- ایفای نقش (ROLE PLAY) :
در این بخش از آزمون ، به هر یک از دانش آموزان نقشی مرتبط ، شبیه به بخش مکالمه اول کتاب یا کار گروهی (PAIRWORKS) بخش WHAT YOU LEARNED ارائه می گردد و دانش آموزان به صورت دو یا چند نفره به ایفای نقش می پردازند . هدف از این بخش به هیچ وجه حفظ عین مکالمات یا عبارات کتاب نیست و دانش آموزان می بایست به تولید خلاقانه بپردازند .


- مصاحبه (INTERVIEW) :
در این بخش دبیر گرامی ، پرسش هایی را در قالب مصاحبه از دانش آموزان مطرح می کند و دانش آموزان با توجه به اطلاعات به سوالات ایشان پاسخ می دهند.



 LISTENING شامل 4 نمره می شود .

سه متن در حد مطالب کتاب و در سطح معلومات دانش آموزان به صورت پخش فایل صوتی در کلاس درس صورت می گیرد. سوالات ، مشابه تمرین های موجود در بخش های شنیداری کتاب است .



 READING شامل 4 نمره می شود .

در این بخش دو متن در سطح معلومات دانش آموزان و مطالب کتاب درسی ارائه می گردد . پرسش ها شبیه به موارد مطرح شده در کتاب های دانش آموز و کار می باشد .



 WRITING شامل 4 نمره می شود .

تمرینات موجود در کتاب کار و کتاب دانش آموز می تواند به عنوان الگوی سوال مورد استفاده قرار گیرد .



GRAMMAR شامل 2 نمره می شود .

در این بخش نیز نمونه سوالات موجود در کتاب دانش اموز و کار در سه سطح form - meaning - use مورد استفاده خواهد بود .



VOCABULARY شامل 2 نمره می شود .

در این بخش نمونه سوالات موجود در کتاب دانش آموز و کار می تواند به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد .




 بارم بندی درس کارگاه کار آفرینی و تولید پایه دهم رشته انسانی :

ارزشیابی درس کارگاه کارآفرینی و تولید در پایان هر بخش انجام می گیرد و تحت عنوان پوشه عملکرد (کار پوشه) می تواند مورد استفاده قرار گیرد . 


روش های پیشنهادی در این درس ارزیابی کیفی عملکرد و پاسخ های دانش آموزان است . در این نظام نمره دهی به منظور ارزیابی عملکرد ، باید برای هر بخش مراحل زیر را اجرا کنید .
1 . کیفیت را تعریف کنید
2 . معیارهای کیفیت را تعیین نمایید
3 . نحوه نمره دهی را به معیارهای سنجش کیفیت در یک نظام چهار سطحی به ترتیب زیر اجرا کنید :
الف) نمره 4 تسلط دارد
ب) نمره 3 مهارت دارد
پ) نمره 2 نیاز به کمک دارد
ت) نمره 1 به تنهایی قادر به انجام کار نیست .

بارم بندی امتحانات دروس تخصصی پایه دهم تجربی

 بارم بندی درس زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی :

درس زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی شامل 7 فصل می باشد که در نوبت اول از فصل 1 تا 4 آزمون گرفته می شود و در نوبت دوم فصل های 1 تا 4 در مجموع 5 نمره را به خود اختصاص می دهند . این درس هم چنین شامل بخش هایی با عنوان فعالیت ها می باشد که این بخش ها نیز در مجموع 5 نمره را در آزمون نوبت اول و دوم به خود اختصاص می دهند . جزئیات بیشتر درباره بارم بندی درس زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی در جدول زیر آمده است .

 
شماره فصل و
عنوان     نوبت اول
20 نمره از
قسمت اول
کتاب     نوبت دوم
4 نمره از قسمت اول ( 14 نمره از قسمت
دوم )     شماره فصل و
عنوان     نمره
1 . دنیای زنده     4     1     1 . دنیای زنده     2
2 . گوارش و جذب
مواد     5     1.5     2.گوارش و جذب
مواد     3
3 . تبادلات گازی     4     1     3 . تبادلات گازی     2
4. گردش مواد در بدن ، گفتار 1 و 2     4     1.5     4.گردش مواد
در بدن     3.5
فعالیت ها     3      
4.گردش مواد در بدن ،
گفتار 3 و 4           2.5
5 . تنظیم اسمزی و دفع
مواد زائد           2.5     5 . تنظیم اسمزی و دفع
موادزائد     1.5
6 . از یاخته تا گیاه           4.5     6 . از یاخته تا گیاه     3
7 . جذب و انتقال مواد
در گیاهان           3.5     7 . جذب و انتقال مواد
در گیاهان     2.5
فعالیت های بخش دوم
کتاب           2     فعالیت ها     2.5
جمع     20     20     جمع     20




 بارم بندی درس فیزیک 1 پایه دهم رشته تجربی :

درس فیزیک 1 پایه دهم رشته تجربی شامل 4 فصل می باشد که هر فصل برای محتوای نظری و فعالیت آزمایش نمره جداگانه خود را دارد . جزئیات کامل بارم بندی درس فیزیک 1 پایه دهم رشته تجربی در زیر قابل مشاهده است .

 
فصل     نوبت اول     نوبت دوم     شهریور
محتوای
نظری     فعالیت و
آزمایش     محتوای
نظری     فعالیت و
آزمایش     فصل     محتوای
نظری     فعالیت و
آزمایش
اول     5.5     2     1.75     0.5     اول     2.75     1
دوم     8     2     2.5     1.5     دوم     3.75     1.25
سوم ( تا ابتدای بخش 3 -3 صفحه 60     2.5           1.25           سوم     4.5     0.5
سوم ( از ابتدای بخش 3-3 تا
پایان فصل )                 3.5     0.5
چهارم                 7     1.5     چهارم     5     1.25
جمع     16     4     16     4     جمع     16     4
20     20     20




 بارم بندی درس شیمی 1 پایه دهم رشته تجربی :

درس شیمی پایه دهم رشته تجربی شامل 3 فصل بوده که در نوبت اول از فصل های اول و دوم تا صفحه 64 آزمون گرفته می شود و در نوبت دوم این قسمت از کتاب 7 نمره را به خود اختصاص می دهد . جزئیات بیشتر درباره بارم بندی درس شیمی 1 پایه دهم رشته تجربی در جدول زیر آمده است .

 
فصل     نمره ( نوبت اول )     نمره ( نوبت دوم )     شهریور ، دی ماه و بزرگسالان
اول     12     5     6.5
دوم تا صفحه 64     8     2     6.5
دوم از صفحه 64 تا آخر           5
سوم           8     7
جمع     20     20     20



پیشنهاد می شود که در ارزیابی های مستمر و پایانی ، انتظارات عملکردی مورد توجه قرار گیرد . جدول زیر فهرستی از این انتظارات و سهم آن ها را در این آزمون نشان می دهد .

 
ردیف     انتظارات عملکردی     مستمر     پایانی
1     طراحی آزمایش     2 - 4     1 - 3
2     

اجرای آزمایش ، ثبت داده ها ، نتیجه گیری و ارائه گزارش
    2 - 4      
3     تجزیه و تحلیل داده ها، رسم نمودار، نتیجه گیری از داده ها ، پیش بینی و ...     2 - 4     2 - 4
4     انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات ( طراحی ، اجرا، ثبت داده ها ، تجزیه و تحلیل ، ارائه گزارش )     2 - 3      
5     مشارکت و تعامل در فرایند آموزش ( انجام فعالیت های عملی و آزمایشگاهی ، مشارکت در بحث های گروهی ، کنجکاوی علمی و طرح پرسش های مفهومی )     4 - 6      
6     پاسخ به پرسش های مفهومی ( کاربرد ، استدلال و قضاوت )     1 - 3     4 - 7
7     توانایی حل پرسش های محاسباتی     2 - 3     6 - 8
8     حل مسائل در شرایط جدید( کاربرد و استدلال )           1 - 3




 بارم بندی درس ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی :

درس ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی شامل 7 فصل می باشد که در نوبت اول آزمون تا فصل 4 بوده و فصول 1 تا 4 در آزمون نوبت دوم 10 نمره را به خود اختصاص می دهد .در ادامه می توانید جزئیات کامل بارم بندی درس ریاضی 1 پایه دهم رشته تجربی را مشاهده نمایید.

 
پایان نوبت اول     پایان نوبت دوم و شهریور
تا آخر فصل 4     تا آخر کتاب
فصل 1     5     1.5     2
فصل 2     5     1.5     2
فصل 3     5     2     2.5
فصل 4     5     2     3.5
فصل 5           4     3.5
فصل 6           4     3
فصل 7           5     3.5



برای اطلاع از آخرین اخبار بارم بندی دروس پایه دهم رشته تجربی می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید . هم چنین در صورت وجود هرگونه سوال درباره بارم بندی هر درس پایه دهم رشته تجربی می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .




سوالات متداول

1- چگونه می توان اولویت بندی و زمان بندی مناسبی برای امتحانات دروس پایه دهم رشته تجربی داشت ؟

با آگاهی از بارم بندی سوالات امتحانات نهایی هر درس می توان بر اساس اولویت ها برای امتحانات برنامه ریزی نمود که در این مقاله بارم بندی امتحانات دروس پایه دهم رشته تجربی آمده است .


2- آیا آگاهی از بارم بندی دروس پایه دهم رشته تجربی می تواند برای معلمان نیز مفید باشد ؟

همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ، مطالعه بارم بندی دروس پایه دهم رشته تجربی می تواند به معلمان جهت طراحی سوالات امتحانات مفید باشد .


3- بارم بندی امتحانات نهایی دروس پایه دهم رشته تجربی به چه صورت می باشد ؟

در هر درس ، مباحثی وجود دارد که از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و با توجه به اهمیت هر مبحث میزان نمره ای برای آن در نظر گرفته می شود که در این مقاله می توانید بارم بندی امتحانات نهایی دروس پایه دهم رشته تجربی را مشاهده نمایید .

منبع : بارم بندی امتحانات پایه دهم رشته تجربی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/DjPY
نظرتان را بنویسید