دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی

دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشجویان متاهل می توانند برای رهن خانه و یا پرداخت هزینه اجاره خانه به دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ صندوق رفاه دانشجویی بپزدازند. ثبت نام وام های ودیعه مسکن برای هر شهر متفاوت است که ثبت نام آن از 5 مهر ماه آغاز شده و تا 1 دی در سایت swf.ir ادامه دارد.

 

 

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان متاهل تهیه مسکن برای اجاره یا رهن می باشد. تامین هزینه های مربوط به اجاره خانه این روزها برای برخی از دانشجویان بسیار مشکل است. چرا که این دسته از افراد به علت تعهد خود به دانشگاه نمی توانند به طور تمام وقت در شغلی که می خواهند مشغول به کار شوند. به همین دلیل سایت صندوق رفاه دانشجویی مبلغی را به عنوان ودیعه مسکن به این دسته از دانشجویان اختصاص می دهد.

صندوق رفاه دانشجویی در ابتدای هر نیمسال تحصیلی امکان دریافت وام ودیعه مسکن را برای دانشجویان متاهل فراهم می کند. متقاضیان دریافت این وام می بایست شرایط تعیین شده را دارا باشند و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام این وام را آماده نمایند. در ادامه جهت آگاهی متقاضیان زمان ثبت نام، مبلغ، شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی 1400 - 1401 اطلاع رسانی شده است.

 

زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

ثبت نام وام مسکن دانشجویی معمولا در اوایل هر نیمسال تحصیلی آغاز شده و تا مهلت معینی ادامه دارد. متقاضیان دریافت این وام می بایست برای ثبت درخواست خود به سامانه صندوق رفاه دانشجویی به نشانی swf.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را طی کنند.

 

ثبت نام وام های مربوط به ودیعه مسکن نیمسال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ نیز از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی برای هر سال تحصیلی اعلام می شود. ثبت نام وام های دانشجویی 1400 نیز از مهر آغاز و تا 1 دی ماه ادامه دارد.

 

 

زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400 - 1401 تا 1 دی ماه ادامه دارد.

 

دانشجویان برای اطلاع از نحوه ثبت نام انواع وام های دانشجویی از جمله ودیعه مسکن می توانند به مطالعه مقاله زیر بپردازند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام دانشجویی

 

 

مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

وام مسکن 1400 به همه دانشجویان واجد شرایط در سال تحصیلی جدید تنها یک ‌بار در طول هر مقطع پرداخت می شود. مبلغ وام ودیعه مسکن به شهر محل زندگی دانشجویان بستگی دارد. مبلغ وام دانشجویی ودیعه مسکن ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای شهر تهران و کلان شهرها که شامل اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد، کرج، قم و کرمانشاه بوده، بیشتر از سایر شهرها در نظر گرفته شده است.

 

مبلغ وام های ودیعه مسکن سال تحصیلی 1400 - 1401 به تازگی منتشر شده است که در جدول زیر می تواندی برای مقاطع تحصیلی مختلف آن را مشاهده نمایید.

 

مقطع تحصیلیوام مسکن 1400 - 1401
همه مقاطع تحصیلی (یکبار پرداخت در طول هر مقطع)تهران: 32,500,000 هزغار تومان
کلان شهرها: 26,000,000 تومان
سایر شهرها: 19,500,000

 

وام های دانشجویی انواع مختلفی دارد که فقط یکی از انواع آن، وام ودیعه مسکن دانشجویی است. برای اطلاع از سایر وام ها و تسهیلات می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: انواع وام دانشجویی

 

 

 

 

 

شرایط وام ودیعه مسکن دانشجویی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

وام ودیعه مسکن دانشجویی 1400 به دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای اعطا می شود. صندوق رفاه دانشجویی در بخشنامه ای ضمن توضیح شرایط دریافت وام دانشجویی، شرایط اختصاصی وام مسکن را اعلام کرده که به شرح زیر می باشد.

 

​دانشجویان متقاضی وام مسکن دانشجویی نباید در خوابگاه دانشجویی سکونت داشته و می بایست متاهل باشند.

 

​متقاضیان باید سند تعهد و اجاره‌نامه دارای کد رهگیری داشته باشند که لازم است اجاره نامه به نام دانشجو یا همسرش بوده و مکان مورد اجاره در شهر محل تحصیل یا سکونت دانشجو باشد.

 

وام دانشجویی مسکن به هر دانشجوی متاهل تنها یکبار در طول هر مقطع تحصیلی داده می شود و نحوه بازپرداخت آن پس از فارغ التحصیلی مطابق دستورالعمل بانک عامل انجام می گیرد.

 

زنان دارای فرزند که به تحصیل در مراکز آموزش عالی مشغول بوده و به دلایلی همچون فوت ، طلاق و از کارافتادگی همسر ، سرپرستی فرزندان خود را بر عهده دارند می توانند از وام مسکن دانشجویی بهره مند شوند.

 

دانشجویان مشغول به تحصیل در نیمسال آخر مقطع خود ، مشمول دریافت وام مسکن دانشجویی نمی باشند.

 

میزان وام پرداختی تحت هیچ شرایطی از سقف تعیین شده بیشتر نخواهد بود و در صورتی که مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه از مبلغ وام کمتر باشد ، وام مسکن مطابق با مبلغ اجاره نامه پرداخت خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: مبلغ وام دانشجویی

 

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام وام مسکن دانشجویی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

متقاضیان وام مسکن دانشجویی موظفند ضمن مراجعه به سامانه ثبت نام وام صندوق رفاه، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. مدارک وام دانشجویی ارائه شده باید قابل استناد و کامل باشند که طبق بخشنامه صندوق رفاه عبارتند از :

 

سند تعهدنامه: متقاضیان می بایست سند تعهد نامه خود ار در سامانه ثبت نام ارسال نمایند که توسط کارشناسان دانشگاه یا از طریق سامانه آنلاین ثبت اسناد دریافت می شود.

 

اجاره نامه رسمی: تنها اجاره نامه دارای کد رهگیری اختصاص داده شده در دفاتر مشاورین املاک مجاز مورد قبول است.

 

سند ازدواج: اعتبار سند تاهل دانشجو از طریق سامانه استعلام ثبت احوال سنجیده می شود.

 

نامه رسمی سرپرستی فرزند از دادگاه برای دانشجویان متاهل زن: زنان دانشجوی سرپرست می بایست علاوه بر مدارک گفته شده نامه رسمی سرپرستی فرزند را نیز ارائه دهند.

 

مشاوران سامانه مشاوره هیوا آماده اند متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی ۹۹ - ۱۴۰۰ را راهنمایی کرده و توصیه های لازم در خصوص ثبت نام این وام را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به متقاضیان ارائه دهند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار این حوزه را در اسرع وقت دریافت نمایید.

 

در ادامه بخوانید: پرداخت وام دانشجویی

 

آخرین اخبار وام های 1400 - 1401 دانشجویی

 

9 آبان ۱۴۰۰

 

مبلغ انواع وام های دانشجویی 1400 - 1401 اعلام شد.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام وام مسکن دانشجویی چه شرایطی دارد ؟

✔️ تنها دانشجویان متاهل تحت شرایط تعیین شده توسط صندوق رفاه دانشجویان می توانند برای ثبت نام وام مسکن اقدام نمایند که این شرایط به طور کامل در متن مقاله بررسی شده است .



 

2- ✔️ چه زمانی می توان برای دریافت وام مسکن دانشجویی اقدام کرد ؟

✔️ ثبت نام وام مسکن دانشجویی معمولا در ابتدای هر نیمسال تحصیلی آغاز می شود که برای اطلاع از تاریخ دقیق آن می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .



 

3- ✔️ جهت ثبت نام وام مسکن دانشجویی چه مدارکی باید ارائه داد ؟

✔️ مدارکی نظیر تعهدنامه ، اجاره نامه ، سند ازدواج و ... برای دریافت وام مسکن دانشجویی مورد نیاز است که توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yYWE
نظرتان را بنویسید