انواع وام دکتری

انواع وام دکتری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

وام های دانشجویی مقطع دکتری دارای انواع مختلف وام های ضروری، شهریه، مسکن و وام ویژه دکتری است که از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان دکتری دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در نظر گرفته است.

 

 

تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت می باشد و وزارت علوم برای حمایت از دانشجویان این مقطع، تسهیلات و وام های مختلفی را برای تمامی دوره های دکتری از جمله روزانه، غیرروزانه و دانشگاه آزاد در نظر گرفته است. وام های دکتری دارای انواع مختلفی برای دانشجویان دکتری تخصصی، حرفه ای، پژوهشی، پیوسته و ناپیوسته می باشد.

متقاضیان استفاده از وام های دکتری می بایست ابتدا نسبت به شرایط و ضوابط هر یک از وام ها آگاهی یابند سپس مدارک خود را آماده کردند و در سایت صندوق رفاه دانشجویی ثبت درخواست کنند. در ادامه وام های دکتری روزانه، غیرروزانه و دانشگاه آزاد را شرح داده و میزان مبلغ هر کدام را ارائه می نماییم.

 

وام های دکتری دوره روزانه

فهرست تائید شده متقاضیان وام سالانه دکتری دوره روزانه در دو نوبت (مهر و اردیبهشت) از طریق دانشگاه ها به سایت صندوق رفاه دانشجویی ارسال می شود و متقاضیان دریافت هر یک از این وام ها و تسهیلات می توانند در زمان مقرر شده به سایت صندوق رفاه رفته نسبت به ثبت نام و درخواست هر یک از وام ها اقدام نمایند . انواع وام های دکتری دوره روزانه به شرح زیر است.

 

وام های دانشجویی دکتری دوره روزانه
وام تحصیلی وام ضروری قهرمان ورزشی 
وام مسکن وام استعداد درخشان 
وام ودیعه مسکن وام ازدواج 
وام ضروری وام تغذیه 
وام ضروری کتب درسیوام حج عمره 
وام ضروری مبتکر وام عتبات عالیات 
وام ضروری حوادث غیرمترقبه وام دانش هسته ای 
وام موارد خاصوام ویژه دکتری
وام ضروری ویژه دکتری

 

دانشجویان برای اطلاع از مراحل ثبت نام وام های دانشجویی می توانند به مقاله زیر مراجعه کرده و به مطالعه شرایط و نحوه ارسال درخواست بپردازند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام وام دانشجویی

 

 

وام های دکتری دوره غیر روزانه

دانشجویان دکتری دوره های غیر روزانه یا همان شهریه پرداز 1400 هم از وام های مختلفی بهره مند می شوند که البته بعضی از آن ها بین دوره های روزانه و غیر روزانه مشترک می باشد. دوره های نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان جزو دوره های غیر روزانه می باشد. انواع وام های دکتری دوره غیر روزانه به شرح زیر است.

 

وام های دانشجویی دکتری دوره غیر روزانه
وام مسکن وام شهریه
وام ودیعه مسکن وام ازدواج 
وام ضروری وام تغذیه 
وام موارد خاص وام حج عمره 
وام ضروری حوادث غیرمترقبه وام عتبات عالیات 
وام تحصیلیوام دانش هسته ای 
وام استعداد درخشان 

 

لازم به ذکر است که وام های دانشجویی دارای انواع مختلفی می باشد که دانشجویان بر حسب نیاز خود می توانند برای دریافت آن ها اقدام کنند. با مطالعه مقاله زیر می توانید از انواع این وام ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ مطلع شوید.

 

بیشتر بخوانید: انواع وام دانشجویی

 

 

 

 

 

وام های دکتری دانشگاه آزاد

وزارت علوم با تاکید بر ضرورت تامین مالی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد تدابیری اتخاذ کرده که دانشجویان دغدغه کمتری نسبت به هزینه‌ های تحصیل و زندگی خود داشته باشند. در این خصوص علاوه بر ارائه انواع وام های ضروری، انواع وام های دکتری دانشگاه آزاد را نیز به شرح زیر ارائه داده است.

 

 انواع وام های دکتری دانشگاه آزاد
وام شهریه دانشگاه آزاد ( کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت ) 
وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان ( کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت ) 
  وام کمک هزینه تحصیلی ( میان مدت )
  وام کمک هزینه مسکن ( میان مدت )
  وام ازدواج ( میان مدت )
  وام ضروری ( میان مدت )
  وام تامین هزینه های سفر خارجی جهت ارائه مقاله ( میان مدت )
 وام کمک هزینه پایان نامه دکتری ( بلند مدت )
وام دانش هسته ای
وام بیمه دانش ( تکمیلی درمان )

 

وام شهریه نیز یکی از مهم ترین وام هایی است که دانشجویان می توانند در سال های تحصیل خود برای پرداخت شهریه دانشگاه دریافت نمایند. برای اطلاع از مبلغ این وام می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

 

بیشتر بخوانید: وام شهریه دانشگاه آزاد

 

 

 

 

در راستای خبر رسانی دقیق و معتبر، مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تصمیم گرفته تا کانالی راه اندازی کند و اخبار مربوط به زمان و میزان دریافت وام های دکتری دانشگاه آزاد در سال 1400 - 1401 را در اختیار داوطلبان قرار دهد. همچنین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی به تمامی سوالات شما در ارتباط با مراحل ثبت نام وام دانشجویی پاسخ دهند.

 

در ادامه بخوانید: مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می توانند وام دریافت کنند ؟

✔️ بله دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشجویان می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده نمایند که در متن مقاله انواع وام های این دانشگاه ذکر شده است.



 

2- ✔️ دانشجویان دکتری دوره روزانه چند نوبت در سال می توانند وام دریافت کنند ؟

✔️ دانشجویان دکتری روزانه در دو نوبت امکان دریافت وام دارند که در متن مقاله جزئیات مربوط به آن ارائه شده است .



 

3- ✔️ آیا دانشجویان دکتری دوره های غیر روزانه می توانند از وام مسکن استفاده نمایند ؟

✔️ بله دانشجویان تمامی دوره های غیر روزانه می توانند از وام مسکن و همچنین وام های مختلف دیگر که در متن مقاله به آن اشاره شده است ، استفاده کنند .

منبع : انواع وام دکتری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Q8pM
نظرتان را بنویسید