توضیحات کارنامه ارشد وزارت بهداشت

توضیحات کارنامه ارشد وزارت بهداشت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

مرکز سنجش پزشکی پس از تصحیح پاسخنامه های داوطلبان کنکور ارشد پزشکی وضعیت علمی آن ها را مشخص کرده و در قالب کارنامه ای منتشر می کند. کارنامه اولیه برای انتخاب رشته مورد استفاده قرار می گیرد و کارنامه نهایی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج نهایی منتشر می شود.

 

 

حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون ارشد پزشکی، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ به صورت کارنامه منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. متقاضیانی که در این آزمون شرکت کرده و با یک دیگر به رقابت پرداخته اند می بایست در مهلت قانونی به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و پس از دریافت کارنامه اولیه، وضعیت علمی خود را بررسی نمایند.

این کارنامه حاوی اطلاعات مهمی است که تحلیل درست آن تاثیر بسزایی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت خواهد داشت. همچنین کارنامه نهایی ارشد پزشکی نیز مدتی پس از نتایج نهایی این آزمون منتشر می شود. داوطلبانی که برای بار اول در این آزمون شرکت می کنند آشنایی چندانی با بخش های مختلف این کارنامه نداشته و به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود می باشند. از این رو در ادامه به بررسی قسمت های مختلف کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 می پردازیم.

 

بخش اطلاعات ثبت نامی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

داوطلبان پس از مراجعه به بخش کارشناسی ارشد سایت مرکز سنجش پزشکی و وارد کردن کد رهگیری می توانند کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ را دریافت نمایند. بخش ابتدایی این کارنامه حاوی مشخصات فردی داوطلب اعم از نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، معدل و نوع سهمیه می باشد.

 

اطلاعات این قسمت توسط خود داوطلب و در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 اعلام شده است. با توجه به تاثیر 20 درصدی معدل در نمره نهایی (تراز) داوطلب، توصیه می کنیم حتما معدل مندرج در این قسمت را با دقت کنترل نموده و در صورت مغایرت نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید. هر گونه مغایرت در معدل داوطلب باعث لغو قبولی او خواهد شد. 

 

 

نکته: نتیجه تایید یا عدم تایید سهمیه رزمندگان و ایثارگران در انتهای کارنامه متقاضیان این سهمیه درج می شود. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



 

بخش وضعیت علمی کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

بخش دوم که به بررسی وضعیت علمی داوطلب در رشته امتحانی مربوطه می پردازد نقش اساسی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ خواهد داشت. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید این قسمت شامل نام رشته، نمره کل (تراز)، رتبه در سهمیه، رتبه در کل و وضعیت مجاز بودن داوطلب می باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم. 

 

 

رشته: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 در زمان ثبت نام مجاز به انتخاب رشته امتحانی مرتبط با مدرک تحصیلی خود می باشند. جدول مدارک مورد پذیرش رشته های امتحانی ارشد پزشکی در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درج شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته یا دو مجموعه یا یک رشته و یک مجموعه از دو گروه متفاوت می باشد.

 

در این ستون نام رشته های امتحانی که داوطلب در آزمون مربوط به آن ها شرکت کرده درج شده است. نمونه کارنامه بالا مربوط به داوطلبی است که مجموعه امتحانی مامایی را انتخاب کرده و با حضور در جلسه آزمون با داوطلبان دیگر به رقابت پرداخته است. این مجموعه شامل دو رشته مامایی و مشاوره در مامایی می باشد.

بیشتر بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

نمره کل (تراز): این نمره بر اساس تاثیر 80 درصدی نمره کتبی و تاثیر 20 درصدی معدل داوطلب محاسبه می شود. نمره کتبی تابعی از درصد داوطلب در هر درس و ضریب هر درس است. هر چه تراز اکتسابی داوطلب بالاتر باشد رتبه بهتری کسب کرده و شانس بیش تری برای قبولی خواهد داشت. 

 

رتبه در سهمیه: سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شامل سهمیه رزمندگان، ایثارگران 5 درصدی، ایثارگران 25 درصدی و آزاد می باشد. هر یک از متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی مشمول یکی از این سهمیه ها شده و از تسهیلات مربوط به آن استفاده می کنند.

 

برای محاسبه " رتبه در سهمیه " تراز داوطلبان دارای سهمیه مشابه را با یک دیگر مقایسه کرده و به داوطلب دارای تراز بالاتر رتبه 1 را اختصاص می دهند و بدین ترتیب رتبه سایر داوطلبان محاسبه می شود. به عبارت دیگر هر چه تراز داوطلب از تراز سایر داوطلبان دارای سهمیه مشابه بالاتر باشد رتبه بهتری کسب می کند. رتبه تاثیرگذار در انتخاب رشته کارشناسی ارشد پزشکی ۱۴۰۱ همین رتبه در سهمیه داوطلب می باشد. 

 

رتبه در کل: برای محاسبه رتبه در کل، تراز داوطلب نسبت به تراز کلیه داوطلبان شرکت کننده در رشته امتحانی مربوطه مقایسه می شود. به عبارت دیگر این رتبه را بدون در نظر گرفتن سهمیه ثبت نامی محاسبه و در این قسمت درج می کنند. 

 

توضیحات: شاید بتوان اصلی ترین دلیل انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را اعلام وضعیت مجاز بودن داوطلبان برای شرکت در انتخاب رشته دانست. مرکز سنجش پزشکی به منظور حفظ کیفیت پذیرش، برای کلیه رشته های کارشناسی ارشد پزشکی حد نصاب تعیین کرده است. داوطلبانی که نمره کل (تراز) مندرج در کارنامه آن ها از حد نصاب تعیین شده کم تر باشد مجاز به انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد علوم پزشکی نمی باشند.

 

پس از بررسی تراز داوطلبان، وضعیت مجاز بودن آن ها برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 در این ستون درج می شود.



 

نکته: با توجه به تعداد زیاد داوطلبان و محدودیت پذیرش رشته محل ها ممکن است برخی متقاضیان با وجود کسب حد نصاب لازم مجاز به انتخاب رشته نشوند یا بالعکس به دلیل عدم کسب حد نصاب لازم، تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته کم تر از ظرفیت پذیرش باشد. 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱، مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

لزوم برسی کارنامه اولیه و بخش درصد دروس امتحانی کارنامه ارشد وزارت بهداشت 1401

در این قسمت می توانید نمرات دروس امتحانی خود را به صورت درصد مشاهده کنید. این نمره پس از تاثیر 3 امتیاز مثبت به هر پاسخ صحیح و 1 امتیاز منفی به هر پاسخ غلط محاسبه شده است. نمره خام داوطلب پس از تبدیل به درصد در این قسمت درج می شود. با توجه به این که لینک دریافت پاسخنامه داوطلبان در انتهای کارنامه اولیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت قرار می گیرد متقاضیان با بررسی آن می توانند نمرات خود را محاسبه و صحت آن ها را کنترل نمایند.

 

 

صدور کارنامه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به منزله پذیرفته شدن داوطلب در رشته امتحانی مورد نظر نمی باشد و داوطلب می بایست پس از دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد پزشکی ۱۴۰۱ تمامی بخش های آن را بررسی نموده و در صورت مجاز بودن، خود را برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 آماده نماید.

 

با توجه به این که چینش درست انتخاب ها داوطلب را به کسب رتبه قبولی در رشته دلخواه در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نزدیک می کند، رتبه و تراز مندرج در این کارنامه راهنمای مناسبی برای اولویت بندی این انتخاب ها می باشد. البته عواملی چون علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه نیز باید در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گیرند.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

دریافت کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

معمولا پس از گذشت یک ماه از اعلام نتایج اولیه ارشد وزارت بهداشت، نتایج نهایی داوطلبان منتشر می شود. در این زمان داوطلبان می توانند قبولی خود را در یکی از کد رشته های پذیرفته شده مشاهده کرده و پس از مطالعه اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد پزشکی، برای ثبت نام نهایی به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه کنند.

 

حدود چند روز پس از اعلام نتایج نهایی ارشد وزارت بهداشت که برای سال گذشته در مهر ماه اعلام شده بود، کارنامه نهایی کنکور ارشد پزشکی منتشر می شود. در این کارنامه وضعیت رتبه، آخرین رتبه، رتبه با سهمیه و... در رشته های مختلفی که داوطلب وارد فرم انتخاب رشته ارشد پزشکی خود کرده بود مشخص می شود.

 

برای دریافت کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 می بایست به سایت مرکز سنجش پزشکی sanjeshp.ir مراجعه کرده و در بخش کارشناسی ارشد، گزینه کارنامه نهایی را کلیک کنید.

 

کارنامه نهایی ارشد بهداشت

 

پس از وارد کردن کد رهگیری خود می توانید کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را مانند تصویر زیر مشاهده نمایید.

 

کارنامه نهایی ارشد پزشکی ۱۴۰۱

 

لینک دریافت کارنامه نهایی کنکور ارشد وزارت بهداشت در این قسمت قرار داده خواهد شد.

 

برای ورود به صفحه اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 می توانید به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در تمامی مراحل آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در کنار داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به بررسی کارنامه داوطلبان می پردازند. متقاضیان برای آشنایی با نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 و راهکارهای مناسب در این زمینه می توانند با مشاوران این مرکز در ارتباط باشند.

 

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ بررسی کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت چه تاثیری در انتخاب رشته داوطلبان دارد؟

✔️ داوطلبان با بررسی رتبه و تراز مندرج در این کارنامه و وضعیت علمی خود می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه اقدام نمایند که جزئیات این کارنامه در متن مقاله قرار داده شده است. 



 

2- ✔️ کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت برای متقاضیان کدام دوره ها صادر می شود؟

✔️ مطابق متن مقاله این کارنامه وضعیت مجاز بودن داوطلب در کلیه دانشگاه های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد را نشان می دهد. 



 

3- ✔️ داوطلبان برای دریافت کارنامه اولیه ارشد وزارت بهداشت باید به چه سایتی مراجعه کنند؟

✔️ این کارنامه در سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر می شود که توضیحات مربوط به بخش های مختلف آن را می توانید در متن مقاله مطالعه کنید. 

منبع : توضیحات کارنامه ارشد وزارت بهداشت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/rxvE
نظرتان را بنویسید