تاثیر معدل در کنکور ارشد وزارت بهداشت

تاثیر معدل در کنکور ارشد وزارت بهداشت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

طبق روال سال گذشته گزینش نهایی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ بر اساس نمره آزمون کتبی و تاثیر معدل کارشناسی صورت می گیرد. بر این اساس مرکز سنجش پزشکی به ترازبندی معدل داوطلبان پرداخته و پس از تاثیر 20 درصدی، نمره نهایی متقاضیان را محاسبه می کند. 

 

 

بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی ارشد علوم پزشکی بر اساس تاثیر معدل دوره کارشناسی صورت گرفته و سوابق تحصیلی داوطلبان در گزینش نهایی آن ها تاثیرگذار خواهد بود. هر چند این قانون به منظور رعایت عدالت آموزشی تصویب و از سال 97 اجرایی شده اما آیا این تاثیر معدل با توجه به سطح علمی متفاوت دانشگاه ها و شیوه مرسوم نمره دهی هر دانشگاه، عادلانه است؟ در پاسخ به این سوال باید نحوه تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را مورد بررسی قرار داد.

روش علمی محاسبه تراز سال هاست که توسط سازمان سنجش کشور در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم اجرا می شود. مرکز سنجش پزشکی نیز از این روش استفاده کرده و پس از ترازبندی معدل داوطلبان نمره نهایی آن ها را محاسبه می کند. این ترازبندی با توجه به اختلاف سطح علمی دانشگاه های مختلف صورت گرفته و بدین ترتیب حق داوطلب ضایع نخواهد شد. در ادامه به بررسی میزان و نحوه تاثیر معدل کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 می پردازیم.

 

میزان و نحوه تاثیر معدل کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو، معدل مقطع کارشناسی به میزان 20 درصد در نمره کل (تراز) داوطلبان حاظر در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 موثر می باشد. همان طور که در قسمت ابتدایی مقاله نیز اشاره کردیم تاثیر این معدل با توجه به سطح علمی دانشگاه ها صورت می گیرد، به طوری که یک ضریب اختصاصی برای هر دانشگاه در نظر گرفته شده و پس از یک محاسبه علمی، معدل موثر به دست می آید.

 

به عنوان مثال ضریبی که به دانشگاه تهران (به عنوان دانشگاه سطح یک) اختصاص می یابد با ضریب دانشگاهی چون دانشگاه همدان (به عنوان دانشگاه سطح دو) متفاوت بوده و تاثیر معدل فارغ التحصیلان این دو دانشگاه به یک میزان نخواهد بود.

 

مطابق قوانین دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ در صورتی که معدل تراز شده داوطلب از معدل واقعی او کمتر باشد، همان معدل واقعی مبنای عمل قرار می گیرد. بر این اساس می توان گفت تاثیر معدل کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 مثبت می باشد. در نهایت نمره کل (تراز) هر داوطلب برابر است با مجموع معدل تراز شده (20 درصد) و نمره علمی تراز شده داوطلب (80 درصد).

 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ را دارند برای اطلاع از نحوه ثبت نام در این آزمون می توانند مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



 

اهمیت معدل در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

با توجه به تاثیر 20 درصدی معدل در نتایج کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ به داوطلبان توصیه می کنیم فرم اینترنتی ثبت نام کارشناسی ارشد پزشکی را با دقت بیش تری تکمیل نمایند. چون بر اساس قوانین مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هر گونه مغایرت در معدل داوطلب باعث لغو قبولی وی خواهد شد.

 

به دلیل اهمیت این موضوع مرکز سنجش پزشکی در بازه های زمانی مختلف امکان ویرایش ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1401 را نیز فراهم می کند. از این رو در صورتی که به دلایل مختلف همچون عدم آشنایی با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت معدل خود را اشتباه وارد کرده و قصد ویرایش آن را داشته باشید می توانید در این بازه های زمانی نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید. همچنین در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ نیز امکان ویرایش معدل فراهم خواهد شد.

 

برای اطلاع از جزئیات، شرایط و ضوابط ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ مطالعه مقاله دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت و دانلود این دفترچه به شما پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

 

 

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد پزشکی 1401 تا زمان اعلام نتایج همراه شما بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده خدمت رسانی به داوطلبان می باشند. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام هیوا شده تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این حوزه منتشر شد مطلع شوید.

در ادامه بخوانید: کارت ورود به جلسه کنکور ارشد وزارت بهداشت

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا معدل کارشناسی در نمره نهایی داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت موثر است؟

✔️ نمره کل داوطلب برابر است با 20 درصد معدل تراز شده و 80 درصد نمره علمی تراز شده داوطلب که جزئیات میزان تاثیر آن در متن مقاله قرار داده شده است.



 

2- ✔️ معدل داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت به طور مستقیم در نمره آزمون موثر است؟

✔️ مطابق متن مقاله تاثیر معدل داوطلبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بر اساس سطح علمی دانشگاه ها صورت می گیرد.



 

3- ✔️ داوطلبان کارشناسی ارشد پزشکی چه زمانی می توانند نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند؟

✔️ مطابق متن مقاله داوطلبان در بازه های زمانی مختلف اعم از زمان ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون می توانند نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

منبع : تاثیر معدل در کنکور ارشد وزارت بهداشت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9Mw3
نظرتان را بنویسید