در فروش ضایعات آهن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در فروش ضایعات آهن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
saharfzl

1. ضایعاتی که جدا کرده‌اید را با دقت بررسی کنید.

بسیاری از اقالمی که بدنه آهنی دارند دارای سیم کشی مسی هستند که خود از ارزش بالایی برخوردار است و باید آن را جدا از بدنه بفروشید. همچنین از اقلام زنگ زده‌ای که بی ارزش به نظر می رسند غافل نشوید.

آهن به کار رفته در این وسایل حتی در صورتی که بی ارزش به نظر برسند قابل بازیافت هستند. ممکن است شما هنگام بازسازی خانه خود تصمیم بگیرید شیرهای آب، لوله های قدیمی و سیم های مسی را دور بیاندازید، اما با فروش این اقلام به فرد مناسب میتوانید سود خوبی بدست آورید.

 

2. از طریق اینترنت قیمت محصولات را بررسی کنید

در بسیاری از سایت ها افراد مختلف ضایعات را برای فروش میگذارند. شما می توانید با بررسی این آگهی‌ها متوجه قیمت ضایعات آهنی که دارید شوید. برای این کار بهتر است چندین سایت مختلف را بررسی کنید تا قیمت محصول که بین تعدادی از سایت ها مشابه است را پیدا کنید.

با انجام این کار پس از ارتباط با خریدار، قیمت مد نظر خود را می دانید و متوجه کم یا زیاد بودن قیمت پیشنهادی خریدار می شوید. علاوه بر آن در این صورت دیگر اینکه ضایعات آهن را کجا بفروشیم حساسیت بالایی نخواهد داشت چون قیمت نسبی مشخص است.

 

3. برای فروش با نرخ بالاتر مذاکره کنید

در برخی شرایط شما ضایعات خود را به طور منظم دسته‌بندی کردید و یا مقدار زیادی ضایعات برای فروش دارید. این موارد نکات مثبتی به شمار می آیند که به‌واسطه آن برای فروش ضایعات با قیمت بالاتر مذاکره کنید. در واقع، اگر شما حجم زیادی از ضایعات آهن داشته باشید می توانید با حداکثر سود آنها را بفروشید.

به همین علت بهتر است ابتدا ضایعاتی که برای فروش در نظر دارید را بر اساس جنسشان دسته‌بندی کنید و سپس اقدام به فروش هر دسته کنید.

 

4.  ضایعات آهن را پیش از فروش وزن کنید

با اینکار می توانید به راحتی انتخاب کنید چه وسیله نقلیه‌ای برای حمل ضایعات مناسب است. به علاوه اگر حمل‌کننده بار یا خریدار به اشتباه ضایعات را وزن کرده باشد و قیمت پایین‌تری بر اساس وزن اشتباه پیشنهاد دهد متوجه خواهید شد.

5. تمامی رسیدهای معامله را نگه دارید

شما می توانید از این رسیدها در فروش‌های بعدی خود استفاده کنید و سایر ضایعات را با نرخ بهتری بفروشید. به علاوه، این رسیدها نشان می دهند شما فروشنده معتبری هستید و در گذشته نیز ضایعات آهن را فروخته‌اید. به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید اعتماد خریداران را به خود جلب کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nMGD
نظرتان را بنویسید