استعلام معافیت تحصیلی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دریافت معافیت تحصیلی برای تمام مشمولانی که قصد ادامه تحصیل دارند، الزامی بوده و می بایست از نحوه استعلام زمان معافیت تحصیلی نیز اطلاع کامل داشته باشند. استعلام معافیت تحصیلی با دو روش حضوری (مراجعه به دفاتر پلیس +10) و روش غیر حضوری (اینترنتی) از طریق سایت epolice.ir قابل انجام می باشد.



معافیت تحصیلی یک نوع معافیت غیر دائم است که برای تمامی مشمولان در حال تحصیل صادر می شود. مشمولان با داشتن معافیت تحصیلی می توانند تا قبل از اتمام سنوات تحصیلی خود به درس خواندن ادامه دهند؛ اما بعد از اتمام سنوات تحصیلی مشمول باید نسبت به مراحل لازم برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کند.

نحوه استعلام معافیت تحصیلی یکی از مهم ترین مواردی است که مشمولان باید از آن باخبر باشند. خوشبختانه استعلام زمان معافیت تحصیلی برای مشمولان به راحتی امکان پذیر است. به طور کلی این استعلام با دو روش استعلام معافیت تحصیلی از پلیس +10 و یا استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی صورت می پذیرد که در ادامه برای آشنایی با هر کدام به بررسی نحوه استعلام معافیت تحصیلی می پردازیم.



نحوه استعلام معافیت تحصیلی از پلیس +10
گاهی ممکن است برای بسیاری از مشمولان نگرانی زیادی در رابطه با زمان اتمام معافیت تحصیلی وجود داشته باشد و یا برخی از آن ها بنا به دلایل مختلف قصد دریافت اطلاعاتی درباره وضعیت معافیت تحصیلی و زمان شروع و اتمام آن را داشته باشند. خوشبختانه دو راه برای رفع این نگرانی وجود دارد که می توانید بسته به نظر شخصی خود یکی از این دو راه را برای استعلام معافیت تحصیلی انتخاب کنید.

اولین روش که می توانید با استفاده از آن از وضعیت نظام وظیفه و معافیت تحصیلی خود آگاه شوید، استعلام معافیت تحصیلی از دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10 می باشد. نحوه استعلام معافیت تحصیلی از پلیس +10 بسیار ساده است، شما می توانید برای استعلام معافیت تحصیلی خود طبق مراحل زیر پیش بروید.



ابتدا به یکی از دفاتر پلیس +10 در استان محل سکونت خود مراجعه کنید.

در دفاتر پلیس +10 درخواست کنید که استعلام معافیت تحصیلی شما انجام شود.

برای استعلام معافیت تحصیلی از شما مدارکی مانند کارت ملی، کد ملی، کد سخا و ... خواسته می شود که باید در زمان مراجعه به دفاتر پلیس +10 آن ها را همراه خود ببرید.

بعد از مدتی در دفتر پلیس +10 وضعیت معافیت تحصیلی شما داده می شود.

بیشتر بخوانید: معافیت تحصیلی دانشجویان



نحوه استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی از سایت epolice
دومین روش برای استعلام معافیت تحصیلی بسیار ساده تر از مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس +10 می باشد. شما می توانید به طور غیر حضوری استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی خود را انجام دهید.

قبل از اینکه مراحل مربوط به استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی را آموزش دهیم باید بگوییم که به چه چیزهایی در هنگام استعلام نیاز دارید. استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی، تنها به کد ملی و کد سخا مشمولان نیاز دارد. همانطور که می دانید کد سخا یک کد 5 رقمی است که برای هر مشمول به طور جداگانه صادر می شود. در واقع، شما با در دست داشتن این کد می توانید تمام مراحل و وضعیت نظام وظیفه خود را پیگیری کنید.



برای استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی طبق مراحل زیر پیش بروید:



ابتدا وارد سامانه اینترنتی نظام وظیفه عمومی ناجا epolice.ir شوید. می توانید برای ورود به این سایت روی لینک زیر کلیک کنید.



برای ورود به سامانه اینترنتی نظام وظیفه عمومی ناجا کلیک کنید



صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما باز می شود. شما باید در فیلد اول کد ملی خود را وارد نمایید. در فیلد دوم نیز به عنوان رمز عبور یا همان کد سخا خود را بنویسید و در انتها با وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک کنید.







اگر رمز عبور یا همان کد سخا خود را فراموش کرده اید، می توانید بر روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک کنید. پس از زدن این گزینه وارد صفحه ای می شوید که باید در فیلد اول کد ملی و در فیلد دوم شماره همراه خود را وارد نمایید. در انتها بر روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید تا رمز عبور شما به تلفن همراهتان ارسال شود.





بیشتر بخوانید: فراموشی کد سخا
بعد از ورود به این سامانه، اطلاعات فردی شما به طور کامل نمایش داده می شود. همانطور که می دانید این سامانه برای تمام فعالیت های نظام وظیفه قابل استفاده است. به طور مثال شما می توانید در این سامانه اطلاعاتی نظیر معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، وضعیت نظام وظیفه و ... را دریافت کنید.







برای اطلاع از آخرین وضعیت درخواست و وضعیت معافیت تحصیلی خود می توانید بر روی گزینه وظیفه عمومی در سمت راست سایت کلیک کنید و به قسمت درخواست ها وارد شوید. در این صفحه درخواست هایی که شما به نظام وظیفه ارسال کرده اید قابل نمایش می باشد. می توانید با کلیک کردن روی عبارت وضعیت، از وضعیت درخواست معافیت تحصیلی خود با خبر شوید.







کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا راهنمایی های لازم را به مشمولانی که قصد دریافت استعلام تحصیلی دارند ارائه کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به دریافت این گواهی برای آنان بپردازند.

در ادامه بخوانید: معافیت تحصیلی دانش آموزان




سوالات متداول


1- چگونه می توان استعلام معافیت تحصیلی نظام وظیفه را دریافت کرد ؟
مشمولان برای استعلام معافیت تحصیلی خویش می توانند از دو طریق ذکر شده در متن مقاله، به صورت حضوری و یا اینترنتی به دریافت اطلاعات بپردازند.




2- نحوه دریافت استعلام معافیت تحصیلی به صورت اینترنتی چگونه است ؟
برای دریافت استعلام معافیت تحصیلی اینترنتی در ابتدا به سایت epolice مراجعه کرده و سپس مطابق متن مقاله مراحل دریافت گواهی خود را طی نمایید.




3- مدارک لازم برای استعلام معافیت تحصیلی نظام وظیفه چیست؟
مشمولان برای استعلام معافیت تحصیلی باید کارت ملی ، کد سخا و مشخصات شناسنامه ای خود را به همراه داشته باشند.

منبع : استعلام معافیت تحصیلی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/M33A
نظرتان را بنویسید