درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir

درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

درگاه ملی مجوزهای کشور سام، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه کسب مجوز کسب و کار، راه اندازی شده است. ثبت درخواست کسب مجوز، با ثبت نام در این درگاه، امکان پذیر می باشد. پیگیری مجوز درخواست شده، مشاوره کسب و کار و گزارشات مردمی، از جمله امکانات این درگاه بوده که با ورود به سایت سامانه، در دسترس متقاضیان خواهد بود.

 

 

اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نظام اقتصادی کشور را استوار بر سه بخش دولتی‌، تعاونی و خصوصی می داند و معتقد است، لازمه موفقیت اقتصادی، برنامه ریزی درست، منظم و صحیح، در این سه بخش می باشد. این اصل، مالکیت در این سه بخش را تا جایی که مطابق با قوانین شرعی و اسلامی بوده و از چهارچوب ها و ساختار آن، خارج نشود و تا زمانی که موثر در رشد اقتصادی کشور و عدم ورود زیان به شاکله اقتصادی کشور باشد، مورد حمایت‌ قانون جمهوری اسلامی می داند.

با گسترش خصوصی سازی و گرایش افراد به راه اندازی کسب و کار در بخش خصوصی، ضرورت نظارت و ساماندهی به امور این حوزه، بیش از پیش، احساس می شد. به همین جهت و همچنین، با هدف تسهیل امر، برای متقاضیان راه اندازی کسب و کار شخصی و آزاد، درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir، زیر نظر وزارت اقتصاد و دارای، راه اندازی شده است.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir را معرفی کرده؛ سپس، نحوه ورود به سایت آن و ثبت نام در سامانه را توضیح دهیم و بگوییم که این درگاه، چه امکاناتی دارد. چنانچه، پیرامون این موضوع، سوالاتی دارید، با ما همراه باشید.

 

برای ورود به درگاه ملی مجوزهای کشور سام کلیک کنید.

 

درگاه ملی مجوزهای کشور (سام) sam.g4b.ir

 

 

کاربران برای ورود به درگاه ملی مجوزهای کشور سام، باید به آدرس sam.g4b.ir مراجعه کنند.



 

معرفی درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir

گسترش خصوصی سازی و دادن ظرفیت و امکانات مالی، از سمت دولت به بخش خصوصی، موجب شد تا تمایل افراد، به راه اندازی کسب و کار شخصی، بیش از پیش، افزایش یابد. امروزه، بسیاری از افراد، ترجیح می دهند، تا با راه اندازی کسب و کار و شرکت تجاری خود، اقدام به کارآفرینی و کسب درآمد بکنند و تمایلی به فعالیت در بخش دولتی ندارند. 

همانگونه که اشاره کردیم، اصل 44 قانون اساسی نیز، بخش خصوصی را، تا زمانی که فعالیت آن، در رشد و پیشرفت اقتصادی کشور، موثر باشد و فعالیت آن، مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران و قواعد شرع و اسلام نباشد، مورد حمایت خود می داند. در همین راستا، افراد باید، قبل از راه اندازی کسب و کار خود، اقدام به دریافت مجوز کسب نمایند تا کسب و کار آن ها، از منظر هماهنگی با قوانین کشور، همچنین، از جهت برخورداری از صلاحیت لازم، جهت اشتغال به آن حرفه، بررسی شده و در صورت واجد شرایط بودن، به آن ها، اجازه کسب و کار داده شود.

در گذشته، افراد، جهت دریافت جواز کسب، پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، نظیر کارت معافیت یا کارت پایان خدمت، کارت سلامت، گواهی عدم سوء پیشینه، در صورت ضرورت، گواهی مهارت و سایر مدارک، به صورت حضوری، به اداره اصناف مراجعه می کردند و در خواست خود را ثبت می نمودند. امروزه، در راستای تسهیل امور، درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir، راه اندازی شده است.

درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir، زیر نظر وزارت اقتصاد و امور دارایی کشور، با هدف انجام هرچه بهتر وظایف وزارت دارایی، در خصوص صدور مجوزها و نظارت بر فرایند این امر، راه اندازی شده است. این سامانه، امکان ثبت و درخواست مجوز، پیگیری درخواست ثبت شده و ثبت شکایت در خصوص مشکلات این روند و همچنین، اطلاع از وضعیت مجوزهای صادره را، در اختیار متقاضیان، قرار می دهد. تمامی افرادی که قصد کسب مجوز دارند، باید از طریق ثبت نام در سایت سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir اقدام نمایند.

پس از معرفی درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir و توضیح در خصوص هدف راه اندازی آن، در ادامه، درباره نحوه ورود به سایت سامانه و ثبت نام جهت کسب مجوز، توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید. 

حتما بخوانید: سامانه جامع خدمات اشتغال کشور samka.mcls.gov.ir

 

ورود به سایت درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir

در قسمت قبل، درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir را معرفی کردیم و گفتیم که این سامانه، همانند سامانه تمدید پروانه کسب، در زمینه کسب مجوز، فعالیت دارد. همچنین، اشاره کردیم، تمامی افرادی که قصد کسب مجوز، در زمینه فعالیت مورد نظر خود را دارند، باید با ورود به سایت سامانه، به آدرس sam.g4b.ir اقدام به ثبت نام در این درگاه نمایند. از این رو، در این قسمت، قصد داریم، نحوه ورود به سایت سامانه را به صورت تصویری آموزش و توضیح دهیم که مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، باید، در مرورگر خود، عبارت درگاه ملی مجوزهای کشور را جست و جو کرده و سپس، گزینه اول را انتخاب کنید.

 

درگاه ملی مجوزهای کشور (سام ) sam.g4b.ir

 

در این، مرحله، وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر خواهید شد که می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود و سپس، تصویر امنیتی، از هر کدام از امکانات سامانه که بخواهید، استفاده نمایید. 

 

ورود به سایت سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور (سام )

 

پس از توضیح درباره نحوه ورود به سایت سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir، در ادامه، در خصوص نحوه ثبت نام، در این درگاه، صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: سایت صدور مجوز های وزارت کار mojavez.mcls.gov.ir​

 

 

 

نحوه ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir

در قسمت های قبل، درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir را معرفی کردیم و گفتیم که این سامانه، جهت ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه کسب و کار و دریافت مجوز، راه اندازی شده است. همچنین، در خصوص نحوه ورود به سامانه و سایت این درگاه، توضیح دادیم. پس از توضیح موارد ذکر شده، در این قسمت، قصد داریم، نحوه ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir را بگوییم که مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، عبارت "درگاه ملی مجوزهای کشور" یا آدرس sam.g4b.ir، را در مرورگر خود جست و جو کرده تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شوید و سپس، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

 

درگاه ملی مجوزهای کشور (سام ) sam.g4b.ir

 

سپس، نوع شخصیتی که قصد کسب مجوز برای آن را دارید، تعیین کرده و اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.

 

ورود به سایت سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور (سام)

 

در این مرحله، از قسمت سمت راست، گزینه ثبت و پیگیری مجوز را انتخاب کنید.

 

ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور (سام )

 

اکنون، در این قسمت، گزینه ثبت درخواست را انتخاب نمایید.

 

ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور (سام )

 

در این مرحله، اطلاعات مربوط به سرپرست خانوار، نظام وظیفه، نوع پروانه کسب و سایر اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

 

درگاه ملی مجوزهای کشور (سام ) sam.g4b.ir

 

در این قسمت، به شما یک کد رهگیری داده خواهد شد و می توانید، جهت پیگیری های بعدی، از آن استفاده کنید. شایان ذکر است همانند پیگیری تمام درخواست ها، نظیر ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی و سایر موارد، داشتن کد رهگیری، جهت پیگری های بعدی، الزامی می باشد و باید در نگهداری آن، کوشا بود.

 

درگاه ملی مجوزهای کشور (سام ) sam.g4b.ir

 

پس از توضیح در خصوص نحوه ورود به سایت سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir و ثبت نام در آن، در ادامه، قصد داریم، در خصوص امکانات موجود در این درگاه، صحبت کنیم که با ورود به سایت سامانه، در اختیار متقاضیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

 

امکانات درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir

در قسمت های قبل، به معرفی سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir پرداختیم و گفتیم که این سایت، همانند سایت تمدید پروانه کسب، دارای امکاناتی است که با ورود به سایت سامانه، به آدرس sam.g4b.ir، در دسترس متقاضیان خواهد بود. لذا، در این قسمت، قصد داریم، به معرفی امکانات سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir بپردازیم که عبارتند از:

ثبت و درخواست مجوز کسب و کار: این قسمت از امکانات درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir، جهت درخواست مجوز می باشد. برای بهره مندی از آن، متقاضی باید، ابتدا، اقدام به ثبت نام در سایت سامانه نماید که نحوه ثبت نام و درخواست مجوز، در قسمت های قبلی مقاله، به طور کامل، توضیح داده شد.

پیگیری مجوز درخواست شده: این قسمت از امکانات سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور، مربوط به پیگیری مجوز درخواست شده، از طریق سامانه است. برای دسترسی به این امکان باید، نام کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام در سامانه، به شما پیامک شده را همراه داشته باشید. همچنین، جهت پیگیری، داشتن کد رهگیری زمان ثبت درخواست مجوز، ضروری می باشد.

ثبت و پیگیری شکایات: یکی از امکانات سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور که صرفا با ثبت نام در سایت، در دسترس متقاضیان خواهد بود، گزینه ثبت و پیگیری شکایات است که افراد، از طریق آن می توانند، شکایاتی نظیر تاخیر یا عدم صدور پروانه کسب و مواردی از این نوع را گزارش دهند و پیگیری نمایند.

مصوبات هیئت مقررات زدایی: در این بخش از امکانات درگاه ملی مجوزهای کشور، تمامی مصوبات مربوط به هیئت مقررات زدایی، وجود دارد و متقاضیان می توانند، با ورود به سایت سامانه، بدون نیاز به ثبت نام در آن، به این مصوبات، دسترسی یابند.

اطلاع رسانی: بخش اطلاع رسانی درگاه ملی مجوزهای کشور، از امکانات این سامانه بوده که از طریق آن، اطلاعات مربوط به سامانه و راهنمای استفاده از خدمات سامانه، وجود دارد و بدون نیاز به ثبت نام، در دسترس متقاضیان خواهد بود.

سوالات متداول: بخش سوالات متداول، از جمله امکانات درگاه ملی مجوزهای کشور است که بدون نیاز به ثبت نام و صرف ورود به سایت سامانه، در دسترس متقاضیان خواهد بود و در آن بخش، می توانند، پاسخ به برخی سوالات متداول، در خصوص این سامانه را مشاهده کنند.

متقاضیانی که قصد تمدید پروانه کسب خود را دارند، می توانند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله ای که در قسمت در ادامه بخوانید، لینک داده شده است را مطالعه نمایند تا با سامانه تمدید پروانه کسب، آشنا شوند. 

در ادامه بخوانید: سامانه ایرانیان اصناف iranianasnaf.ir​

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir ​در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- آدرس سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور چیست؟

آدرس سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور sam.g4b.ir می باشد و دارای امکانات مختلفی است که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- امکانات سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور چیست؟

امکانات سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور مواردی نظیر ثبت نام و درخواست مجوز پیگیری مجوز درخواست شده و سایر مواردی می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- نحوه ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور چگونه است؟

برای ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور متقاضی باید به آدرس سامانه sam.g4b.ir مراجعه کرده و گزینه ثبت نام را انتخاب نماید که جزئیات و نحوه آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mKG0
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر