زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
چنان چه دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم سابق از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری موفق به تکمیل ظرفیت های خود نشوند می توانند بعد از کسب مجوز از وزارت علوم و سازمان سنجش نسبت به پذیرش دانشجو از طریق فرایند تکمیل ظرفیت اقدام نمایند . این سازمان پس از بررسی لیست رشته محل های دارای ظرفیت ، زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 را اعلام می کند . البته در نظر داشته باشید در صورت عدم کسب مجوز این فر آیند برگزار نخواهد شد .

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان این مرحله نبوده یا از رشته محل قبولی خود راضی نیستند به امید برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش خواهند بود . 

دانشگاه فرهنگیان یا همون تربیت معلم به منظور تکمیل ظرفیت های خالی لیست رشته محل های دارای ظرفیت خالی را مشخص نموده و امکان انتخاب رشته مجدد را در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که دارای شرایط تحصیل در این دانشگاه هستند  .

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم سابق در تاریخ مشخصی صورت گرفته که کلیه مراحل آن توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی و اجرا می شود . با توجه به اینکه هر سال داوطلبان زیادی به دنبال اطلاعیه های زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت این دانشگاه هستند در ادامه به بررسی زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم سابق کنکور 99 پرداخته شده است .   


زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99
در پی اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ، پذیرفته شدگان دانشگاه های مختلف همچنین دانشگاه فرهنگیان و یا همان تربیت معلم سابق به دانشگاه های محل قبولی خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام و ادامه تحصیل اقدام می نمایند . چنان چه تعداد ثبت نام کنندگان دانشگاه های فرهنگیان از ظرفیت اعلام شده توسط آن واحد دانشگاهی کمتر باشد ، احتمالا مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه برگزار می شود .

به عبارت دیگر دانشگاه های فرهنگیان بعد از رایزنی با سازمان سنجش بازه زمانی مشخصی را برای تکمیل ظرفیت های خالی خود در نظر گرفته و جزئیات آن را طی اطلاعیه ای در اختیار داوطلبان قرار می دهند . سال گذشته فرآیند تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در دهه سوم بهمن ماه آغاز شد و پذیرش دانشجو برای نیمسال اول سال 99 صورت گرفت .

با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان کنکور 99 منتشر نشده به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع از این بازه زمانی در سال 99 عضو کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشند .

به محض مشخص شدن تاریخ انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 99 مقاله به روز رسانی می شود .

در نظر داشته باشید کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا نیز در کلیه مراحل تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات متقاضیان خواهند بود .  

 علاقمندان به تحصیل در دانشگاه آزاد می توانند با مطالعه مقاله زیر شانس خود را برای قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد امتحان کنند .

سوالات متداول

1- دانشگاه های فرهنگیان در چه صورتی اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کنند ؟
در صورت خالی ماندن ظرفیت دانشگاه ها یا اعلام ظرفیت های جدید ، این فرایند برگزار می شود که به محض اطلاع از بازه زمانی در نظر گرفته شده مقاله را بروزرسانی می کنیم . 

2- تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در چه زمانی اعلام می شود ؟
بر اساس تجربه سال گذشته ، احتمالا بهمن ماه شاهد برگزاری این فرآیند باشیم ، البته به محض اعلام زمان دقیق برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال 99 مقاله به روز رسانی خواهد شد .

3- تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به چه صورت انجام می شود ؟
به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود که در این مقاله لینک دسترسی به راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت این دانشگاه قرار داده شده است .

منبع : زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JpDJ
نظرتان را بنویسید