زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

متقاضیان رشته محل های کارشناسی ارشد علوم پزشکی پس از شرکت در این آزمون و کسب حد نصاب علمی لازم می توانند در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 به چینش رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند. مهلت مجدد در نظر گرفته شده برای این فرآیند در شهریور ماه می باشد.

 

 


 

انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ مرحله ای سرنوشت ساز برای داوطلبان رشته محل های گروه پزشکی می باشد که بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد وزارت بهداشت صورت می گیرد. بر این اساس داوطلبانی که حد نصاب علمی لازم را کسب کرده باشند، می توانند نسبت به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

مرکز سنجش پزشکی به منظور اطلاع داوطلبان از رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن خود کارنامه ای منتشر کرده و بر روی سایت sanjeshp.ir قرار می دهد. متقاضیان می بایست پس از دریافت این کارنامه به بررسی آن پرداخته و در صورت مجاز بودن در انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند.

این فرایند در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و داوطلبان دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد می توانند ضمن تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته شانس قبولی خود را در رشته محل های مختلف بیازمایند. در ادامه به بررسی زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می پردازیم.

 

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

کلیه داوطلبانی که با حضور در جلسه آزمون ارشد وزارت بهداشت با یک دیگر به رقابت می پردازند، نتایج اولیه خود را در قالب کارنامه ای دریافت کرده و مطابق آن در صورت مجاز شدن، می توانند در انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت نمایند.

 

بر اساس جدول زمانبندی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سال قبل، فرایند انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از اوایل شهریور ماه آغاز شد و تا چند روزی ادامه داشت. امسال پیش بینی می کنیم در صورت برگزاری کنکور ارشد وزارت بهداشت در موعد مقرر در مرداد ماه فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت انجام گیرد.

 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در زمان ذکر شده به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و انتخاب های خود را بر اساس 4 فاکتور علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه اولویت بندی کنند.

 

 

به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 ، اطلاع رسانی لازم در این مقاله صورت می گیرد.

 

داوطلبان به منظور شرکت در فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می بایست به بررسی رشته محل های ارائه شده پرداخته و مطابق آن چینش انتخاب های خود را انجام دهند. لیست رشته محل های دارای ظرفیت علوم پزشکی در دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت درج شده و همزمان با آغاز این فرایند بر روی سایت ارشد پزشکی sanjeshp.ir قرار می گیرد.

 

به دلیل تغییرات احتمالی در برنامه های مرکز سنجش پزشکی به متقاضیان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد از آخرین اخبار و اطلاعیه های وزارت بهداشت در خصوص تاریخ این فرایند مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت



 

مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401

همان طور که گفته شد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید در محدوده زمانی مشخصی به سایت مرکز سنجش پزشکی مراجعه کرده و اولویت بندی انتخاب های خود را انجام دهند. با توجه به بازه زمانی اعلام شده در سال های قبل، مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت معمولا تا یک هفته بوده و متقاضیان در این مدت زمان کوتاه می توانند فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند.

 

لازم به ذکر است مرکز سنجش پزشکی به منظور رفاه حال داوطلبانی که در مهلت قانونی اعلام شده موفق به چینش انتخاب های خود نمی شوند، بازه زمانی دیگری در نظر گرفته و با مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت امکان تکمیل فرم اینترنتی را فراهم می کند.

در ادامه بخوانید: مهلت مجدد انتخاب رشته ارشد پزشکی

 

 

 

 

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز همراه همیشگی داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها خواهند بود. همچنین با عضویت در کانال تلگرام و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

 

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 چه زمانی انجام می شود؟

✔️ این فرایند بلافاصله بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد وزارت بهداشت آغاز می شود که زمان دقیق آن در مقاله بروزرسانی خواهد شد.



 

2- ✔️ متقاضیان رشته محل های ارشد علوم پزشکی دانشگاه آزاد چه زمانی باید انتخاب رشته کنند؟

✔️ مطابق متن مقاله کلیه داوطلبان دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد در زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به چینش انتخاب های خود می پردازند.



 

3- ✔️ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چگونه مشخص می شوند؟

✔️ مطابق متن مقاله مرکز سنجش پزشکی با انتشار کارنامه اولیه داوطلبان رتبه، تراز و وضعیت مجاز بودن آن ها را برای شرکت در انتخاب رشته مشخص می کند.

منبع : زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XOPg
نظرتان را بنویسید