نمونه سوالات علوم دوم دبستان

نمونه سوالات علوم دوم دبستان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموزان پایه دوم ابتدایی برای آمادگی بیشتر در امتحانات نوبت اول و دوم خرداد 1400 درس علوم دوم دبستان ، می توانند علاوه بر مطالعه و تمرین مباحث و مطالب کتاب درسی ، نمونه سوالات ویژه علوم این پایه تحصیلی را به همراه جواب های آن نیز دریافت کرده و با حل آن ها اشکلات درسی خود را برطرف سازند .

 

 

درس علوم دوم ابتدایی از جمله درس هایی است که دانش آموزان نسبت به مطالب و مباحث ارائه شده در آن دچار نگرانی و اضطراب می شوند و یادگیری مباحث علوم را سخت و دشوار می دانند. این مسئله به این دلیل در ذهن دانش آموزان ایجاد می شود که آن ها آشنایی کافی با نحوه حل سوالات و راه حل های گوناگون آن ها نداشته و در برخی مواقع متوجه منظور کلی سوالات علوم نمی شوند.

به همین منظور در ادامه این مقاله چند سری از سوالات ویژه خرداد و دی ماه 1400 علوم دوم ابتدایی و تمرینات مربوط به هریک از فصل های این درس با جواب های آنها ، به صورت رایگان برای دانلود دانش آموزان پایه دوم ارائه شده است.

همچنین به منظور دسترسی سریع تر به مطالب درسی عنوان شده در کتاب علوم دوم دبستان نسخه الکترونیکی و رایگان این کتاب نیز در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار گرفته است. 

 

دانلود نمونه سوالات امتحان علوم تجربی دوم ابتدایی نوبت دوم (دی ماه)

امتحانات نوبت اول دی ماه همراه برای دانش آموزان پایه دوم ابتدایی و حتی والدین آن ها نگران کننده بوده است . دلیل این نگرانی و اضطراب این است که دانش آموزان برای اولین بار با سوالات امتحانی نیمی از کتاب علوم پایه دوم مواجه می شوند و آشنایی قبلی از نوع سوالات این درس و میزان سختی آن ها ندارند .

با توجه به این موضوع بهتر است برای رفع این اضطراب و نگرانی ، دانش آموزان پایه دوم ابتدایی ، نمونه سوالات امتحانی نوبت اول علوم سال های قبل را مطالعه نمایند تا با نوع سوالات و راه حل های آن ها بهتر آشنا شوند .

به همین دلیل در این قسمت چند سری از نمونه سوالات ویژه امتحانی نوبت اول علوم تجربی دوم دبستان برای دانلود رایگان دانش آموزان قرار گرفته است . 

 

  

 

 

نمونه سوالات امتحانی علوم دوم ابتدایی نوبت اول
سوالات امتحانی علوم دوم ( سری 1 )
سوالات امتحانی علوم دوم ( سری 2 )
سوالات امتحانی علوم دوم ( سری 3 )

 

چند سری از سوالات عنوان شده در نمونه سوالات نوبت اول علوم تجربی دوم ابتدایی عبارتند از :

 هرعضو را به حس مناسب وصل کن .

 فصل ها را نام ببر ؟ 

 چه چیزهایی هوا را آلوده می کند ؟ 

 آب از کجا هایی به دست می آید ؟

 چه جانورانی شب ها فعالیت می کنند یا شب ها شکار می کنند ؟

 انسان از باد چه استفاده هایی می کند ؟

 

 در صورتی که مایل به دریافت نمونه سوالات نوبت اول بیشتری باشید می توانید به مقاله قرار گرفته شده در انتهای این قسمت مراجعه نمایید .

 

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات علوم دوم ابتدایی نوبت اول



 

دانلود نمونه سوالات امتحان علوم تجربی دوم ابتدایی نوبت دوم (خرداد ۱۴۰۰)

امتحانات نوبت دوم یا خرداد ماه پایه دوم ابتدایی با توجه به این که امتحانات پایانی دوم ابتدایی محسوب شده و تمامی مطالب کتاب های درسی را شامل می شود ، علاوه بر اهمیت بسیار بالایی که دارند باعث نگرانی و استرس دانش آموزان نیز می شوند .

با توجه به این که امتحان نوبت دوم خرداد 1400 درس علوم پایه دوم ابتدایی تمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود ، لذا نیاز به مطالعه سوالات بیشتر و متنوع تری نیز دارد ، بنابراین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان دوم دبستانی با نوع سوالات امتحانی نوبت دوم علوم دوم ابتدایی و رفع نگرانی والدین و دانش آموزان از بابت تنوع سوالات این درس ، در این قسمت چند سری از نمونه سوالات ویژه امتحانات خرداد ۱۴۰۰ علوم تجربی دوم ابتدایی قرار گرفته است .

 

  

 

 

نمونه سوالات امتحانی علوم دوم ابتدایی نوبت دوم
سوالات امتحانی علوم دوم ( سری 1 )
سوالات امتحانی علوم دوم ( سری 2 )
سوالات امتحانی علوم دوم ( سری 3 )
سوالات امتحانی علوم دوم ( سری 4 )

 

چند سری از سوالات عنوان شده در نمونه سوالات نوبت دوم علوم تجربی دوم ابتدایی عبارتند از :

  به نور خورشید چه می گویند ؟

 کدام یک صدای پیام رسان است؟

 صدای کدام یک نازک تر است ؟

 صدای کدام یک آزار دهنده است ؟

 کدام یک چشمه نور نیست ؟

 جا های خالی را با کلمات مناسب پرکنید .

 زمین چند نوع حرکت دارد؟ توضیح دهید.

 مراحل زندگی کرم ابریشم را به ترتیب نام ببرید. 

 

 

 در صورت نیاز به دریافت و مطالعه سوالات بیشتر خرداد 1400 علوم دوم ابتدایی می توانید به مقاله مربوطه در این بخش مراجعه فرمایید . 

در ادامه بخوانید: نمونه سوالات علوم تجربی دوم ابتدایی نوبت دوم

 

  جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به مدارس و امتحانات ، می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنید . همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره نحوه مطالعه و برنامه ریزی دروس پایه دوم ابتدایی با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .


 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا امکان دانلود نمونه سوال علوم کلاس دوم ابتدایی وجود دارد؟

✔️ بله در این مقاله چند سری از سوالات نوبت اول درس علوم دوم ابتدایی به صورت کاملا رایگان و با حجم بسیار کم برای دانلود توسط دانش آموزان قرار گرفته است .



 

2- ✔️ آیا می توان نسخه الکترونیکی کتاب علوم دوم دبستان را دریافت کرد؟

✔️ بله برای دانلود نسخه الکرونیکی و رایگان این کتاب می توانید به مقاله بالا مراجعه فرمایید . 



 

3- ✔️ موضوع سوالات علوم دوم ابتدایی درباره چه مباحثی است ؟

✔️ مباحث عنوان شده در نمونه سوالات علوم دوم دبستان مربوط به آموزش های کتب درسی این پایه است که همگی در این مقاله عنوان شده اند .

منبع : نمونه سوالات علوم دوم دبستان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7Erj
نظرتان را بنویسید