زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ معمولا بعد از تموم شدن امتحانات خرداده که همه دانش آموزای پایه نهم که در آزمون های مشاوره ای هم شرکت کردن، باید در این مهلت مشخص شده برای تعیین رشته خودشون اقدام کنن. انتخاب رشته دانش آموزا بر اساس نمون برگ هدایت تحصیلی که تحت اثر چندین عامل موثر مثل نمرات، نظر مشاور، نظر معلم و ... هستش انجام میشه.

 

 

یکی از حساس ترین مراحل تحصیلی زمانیه که قراره انتخاب رشته صورت بگیره. در حقیقت این انتخاب می تونه در موفق بودن یا نبودن دانش آموز در آینده نقش اساسی رو داشته باشه. در شرایط جدید آموزشی، زمان انتخاب رشته نهم به دهم بعد از امتحانات پایان سال اتفاق میفته و در اون تاریخ با توجه به شرایط نمرات فرد، میشه در ارتباط با رشته ای که می تونه در اون ادامه تحصیل بده و البته استعداد و تواناییشو هم داره، نظر داد.

یعنی بعد از اتمام امتحانات خرداد ماه و بعد از اینکه در امتحانات هدایت تحصیلی شرکت کرد، دانش آموزی که پایه نهم در متوسطه اوله، می تونه برای سال جدید تحصیلی رشته اش رو انتخاب کنه. حالا در ادامه این مقاله زمان دقیق انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ رو میگیم.

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

پایه نهم برای هر دانش آموزی خیلی پایه مهمیه. چون بعد از پشت سر گذاشتن امتحانای این پایه و شرکت در امتحان هدایت تحصیلی، متوجه میشه که آیا میتونه در رشته دلخواهش شرکت کنه یا نه؟ این مسئله که بچه ها از طریق امتحانات هدایت تحصیلی و مشاوره با مشاوران، بتونن عوامل موثر در انتخاب رشته نهم به دهم رو بشناسن و رشته مناسبشون انتخاب کنن، خیلی اتفاق خوبیه.

 

شرکت در امتحانات مربوط به انتخاب رشته، زمان مشخصی داره که اگه در این زمان دانش آموز اقدام نکنه، فرصت انتخاب رشته رو از دست میده و بدون انتخاب رشته هم اجازه ادامه تحصیل در دبیرستان رو نخواهد داشت. زمان انتخاب رشته نهم به دهم در سال تحصیلی 1401 - 1402 احتمالا بعد از امتحانات خردادماه میشه. البته هنوز تاریخ دقیقی برای انتخاب رشته پایه نهم اعلام نشده، به محض مشخص شدن تاریخ اصلی در همین مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق انتخاب رشته نهم به دهم 1401 - 1402، در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

اگه این دغدغه الان برای شما به وجود اومده که حالا باید چطوری انتخاب رشته کنین و اصلا چه رشته ای مناسبتونه، بهتره به لینک زیر برین تا در مقاله انتخاب رشته نهم به دهم اطلاعات لازم در مورد انتخاب رشته رو بدست بیارین.

 

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته نهم به دهم

 

 

 

 

 

مهلت انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

معمولا انتخاب رشته نهم به دهم، بعد از پایان امتحانات خردادماه انجام میشه و علاوه بر پشت سرگذاشتن امتحانات، باید حتما دانش آموز، امتحانای هدایت تحصیلی رو هم انجام داده باشن. زمان برگزاری امتحانای هدایت تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده، اما پیش بینی می کنیم که از آبان ماه تا اسفند، زمان انجام آزمون های هدایت تحصیلی یابت همگام باشد.

 

دانش‌آموزایی که می خوان در این امتحانات هدایت تحصیلی نهم شرکت کنن، باید سری به سایت همگام بزنن و در اون سایت ها به سوالاتی که براشون در نظر گرفته شده، جواب بدن. حتما باید توجه داشته باشین زمانی رو که برای شرکت در امتحان هدایت تحصیلی گفتیم، از دست ندین! در غیر اینصورت و با اتمام این مهلت چند ماهه، که تمدید هم نمیشه، نمی تونین انتخاب رشته برای پایه دهم داشته باشین.

 

مدتی بعد از انجام این آزمون ها، نتایج اونها اعلام میشه. نتایج آزمون های هدایت تحصیلی 30 امتیاز از 100 امتیاز هدایت تحصیلی دانش آموز رو به خودش اختصاص میده. یعنی با توجه به این آزمون ها که شخضیت دانش آموز رو مشخص میکنن، تعیین اولویت های هدایت تحصیلی دانش آموز تحت تاثیر قرار میگیره.

 

شما میتونین برای اینکه اطلاعات بیشتری از بحث هدایت تحصیلی بدست بیارین و متوجه بشین که نمون برگ هدایت تحصیلی چگونه بر انتخاب رشته موثره، وارد لینک زیر بشین و مقاله هدایت تحصیلی سایت همگام رو مطالعه کنین.

 

حتما بخوانید: هدایت تحصیلی سایت همگام

 

نحوه شرکت در آزمون های انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

برای اینکه بتونین در امتحانات هدایت تحصیلی که به شکل سراسری و آنلاین برگزار میشه شرکت کنین باید به سامانه همگام مراجعه کنین و در اونجا اول ثبت نام کنین. ثبت نام و شرکت در این امتحانات رو اصلا فراموش نکنین چون بدون مجوز این امتحان نمی تونین رشته ای که در اون استعداد دارین رو شناسایی کنین و به این ترتیب آینده تون در خطر میافته.

 

سوال هایی که در این سایت یعنی سایت همگام مطرح میشه، ذهن بچه ها رو کمی درباره رشته ها درگیر میکنه، برای همین بهتره اول تا حدودی با این سایت آشنا بشین.

 

نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای سایت همگام به طور خلاصه

 

۱ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.mudu.ir

 

۲انتخاب گزینه ورود

 

۳وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور

 

۴ورود به پورتال شخصی و انتخاب گزینه آزمون های مشاوره ای

 

قطعا تا اینجا، این سوال براتون پیش اومده که اصلا این آزمون های هدایت تحصیلی چی هستن و شامل چه چیزایی میشن. مشخصه که دوست دارین قبل از اینکه بخواین آزمون رو بدین، در موردش اطلاعات داشته باشین. برای این منظور، شما میتونین به لینک زیر سر بزنین.

 

بیشتر بخوانید : آزمون سلامت روان سایت همگام

 

راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای پورتال همگام

 

۱ابتدا وارد سایت همگام بشین و از بالای صفحه گزینه ورود رو انتخاب کنین.

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

۲در ادامه نام کاربری و رمزتون رو در قسمت مشخص شده وارد کنین.

 

زمان انتخاب رشته نهم

 

۳سپس گزینه آزمون های مشاوره ای رو انتخاب کنین.

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم

 

۴در ادامه روی گزینه آزمون خود ارزیابی کلیک کنین.

 

زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

۵بعد از پاسخگویی به سوالات، روی گزینه تایید نهایی کلیک کنین.

 

مهلت انتخاب رشته نهم به دهم

 

 

برای ورود به پورتال همگام کلیک کنید.

 

اگه شما هم دوست دارین بدونین که نتایج هدایت تحصیلی در چه زمانی و به چه صورت منتشر میشه و اینکه چطور میتونین نتایج رو مشاهده کنین، میتونین به لینک زیر سر بزنین.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج هدایت تحصیلی

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلیکو آمادن تا با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو در انتخاب رشته پایه نهم به دهم شما رو راهنمایی کرده و پاسخگوی همه سوالای شما در این خصوص باشن. همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو از تمام اخبار مربوط به انتخاب رشته مطلع بشین.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ انتخاب رشته نهم به دهم چه زمانی انجام میشه؟

✔️ انتخاب رشته پایه نهم بعد از امتحانت خرداد برگزار میشه که زمان دقیق اون، در این مقاله گفته شده.

 

2- ✔️ چه کسایی می تونن در انتخاب رشته نهم به دهم شرکت کنن؟

✔️ همون طور که در این مقاله گفته شد، همه دانش آموزای نهم که در آزمون های مشاوره ای شرکت کردن می تونن فرایند انتخاب رشته رو تکمیل کنن.

 

3- ✔️ نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای به چه صورتیه؟

✔️ آزمون های مشاوره ای به صورت اینترنتی در سایت همگام برای دانش آموزا ایجاد شده که نحوه شرکت در این آزمون ها در این مقاله توضیح داده شده.

منبع : زمان انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vn5n
نظرتان را بنویسید