عده طلاق توافقی چند روز است

عده طلاق توافقی چند روز است
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
در حال حاضر یکی از رایج ترین انواع طلاق ، طلاقی است که با توافق زوجین صورت می گیرد که به آن طلاق توافقی گفته می شود . طلاق توافقی نیز مانند طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد نیازمند نگه داشتن عده طلاق توسط زن است ؛ لذا زنان پس از طلاق توفقی باید عده طلاق نگه دارند و قبل از پایان مدت عده ، نمی تواند با شخص دیگری ازدواج کنند . به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که عده طلاق توافقی چند روز است . بنابراین ، به بررسی طلاق توافقی و عده طلاق توافقی خواهیم پرداخت .




طلاق توافقی چیست
یکی از انواع طلاق ، طلاق توافقی می باشد و همانگونه که از نام آن مشخص است ، طلاق توافقی نوعی از طلاق است که با توافق زن و مرد در خصوص طلاق و شرایط آن انجام می پذیرد . لذا در این نوع از طلاق ، زن و مرد دیگر به داوری ارجاع داده نمی شوند و خودشان می توانند با توافق در خصوص مسائلی همچون مهریه زن ، حضانت فرزندان ، اجرت المثل ایام زوجیت و مسائلی از این قبیل با یکدیگر به توافق رسیده و با مراجعه به دادگاه خانواده تقاضای طلاق توافقی نمایند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه طلاق توافقی چیست کلیک کنید .








عده طلاق توافقی
در ماده 1151 قانون مدنی ، عده طلاق زن مطرح شده است . بر اساس این ماده ، به طور کلی عده طلاق سه طهر است . بنابراین ، در طلاق توافقی هم عده طلاق سه طهر می باشد . یعنی اینکه زن بایستی از تاریخ وقوع طلاق سه بار دوران پاکیزگی بعد از عادت را به پایان برساند . البته اگر هنگام طلاق ، زن در سنی باشد که معمولا زنان در آن سن عادت ماهیانه خواهند داشت ولی به دلایلی مانند بیماری و غیره عادت ماهانه نشود ، باید به مدت سه ماه عده نگه دارد . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عده طلاق توافقی چند روز است در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون عده طلاق توافقی چند روز است پاسخ دهند .

منبع : عده طلاق توافقی چند روز است
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7g9G
نظرتان را بنویسید