فرآیند رتبه بندی گوگل چگونه است؟

فرآیند رتبه بندی گوگل چگونه است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

سئو ابزار مورد علاقه وب مسترها برای اندازه گیری نبض موتورهای جستجو است. آنها به خوبی می دانند که تسلط بر سئو سایت و پیگیری آن باعث افزایش رتبه سایت در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل و افزایش بازدید آن می شود.

افزایش ترافیک تقریباً به افزایش فروش و سود منجر خواهد شد. البته این تمام ماجرا نیست و مزایای سئو بسیار بیشتر از این حرف هاست.

به خصوص که افزایش تعداد مشاغل آنلاین در سال های اخیر رقابت در سئو را داغ کرده است.

آیا صاحب یک وب سایت هستید و می خواهید در رقابت با سایت های بزرگ باقی بمانید و در رتبه های اول گوگل قرار بگیرید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، چاره ای جز سرمایه گذاری در سئو ندارید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

فرآیند سئو به چند قسمت تقسیم می شود و الگوریتم گوگل بر چه اساسی صفحات را رتبه بندی می کند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تا انتها با ما همراه باشید!

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه موتورهای جستجو می توانند میلیون ها وب سایت را در اینترنت غربال کنند و به هر یک از آنها رتبه ای را که شایسته آن است، بدهند؟ می دانید وقتی یک کلمه کلیدی را در اینترنت جستجو می کنید، چگونه موتورهای جستجو محتوای مرتبط را در کسری از ثانیه در اختیار شما قرار می دهند؟ اگر می خواهید یاد بگیرید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، این عنوان برای شما مناسب است.

اولین قدمی که موتورهای جستجو برای کشف، طبقه بندی و رتبه بندی تمامی وب سایت ها در اینترنت باید بردارند این است که بدانند دقیقاً چه نوع اطلاعاتی در دسترس است.

پس از انجام صحیح این مرحله، موتورهای جستجو مرحله بعدی را شروع کرده و اطلاعات را به صورت منطقی به کاربران ارائه می دهند. اگرچه ممکن است این فرآیند برای شما بسیار ساده و آسان به نظر برسد، اما شامل سه مرحله اصلی است که چندان هم ساده نیستند!

خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی سه عمل اصلی موتورهای جستجو هستند. این ماشین ها با اعمال اقدامات ذکر شده، محتوای جدید منتشر شده را شناسایی می کنند، سپس آن را در پایگاه داده خود ذخیره می کنند و در نهایت برای استفاده کاربران دسته بندی می کنند. در زیر به بررسی مختصر هر یک از اقدامات ذکر شده می پردازیم.

خزیدن

خزیدن را کراول  نیز می گویند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید موتورهای جستجو دارای ربات هایی هستند که به ربات و عنکبوت معروف هستند. هنگامی که یک وب سایت جدید ایجاد می شود یا محتوای یک سایت تغییر می کند، موتورهای جستجو این روبات ها را برای ارزیابی محتوا به سایت ارسال می کنند. ربات های خزنده باید صفحات وب را با دقت اسکن کنند.

چرا؟!

برای درک زمینه ای که هر یک از این صفحات در آن ایجاد شده اند و موضوع چیست. اگر در صفحه‌ای لینک‌هایی وجود داشته باشد، خزنده‌ها آن لینک‌ها را دنبال می‌کنند، از طریق آنها به صفحات دیگر می‌روند و شروع به خزیدن در آنها می‌کنند!

سوال مهم!

شاید بپرسید این ربات ها بر چه اساسی به صفحات امتیاز می دهند؟!

لازم به ذکر است که ربات های مذکور هیچ جزء برای ارزیابی محتوای صفحات باقی نمی گذارند و همه چیز را به طور کامل بررسی می کنند.

از چه کلماتی در عنوان مطلب استفاده کرده اید، از چه زیرنویس هایی استفاده کرده اید، متن محتوا را چگونه نوشته اید و … اینها مهمترین نکاتی است که موتورهای جستجوگر از آن غافل نمی شوند. به همین دلیل است که می گوییم این نکات طلایی سئو را هرگز فراموش نکنید!

عنکبوت ها برای درک محتوای سایت شما به دنبال الگوی خاصی در عنوان، عنوان فرعی و متن هستند. آنها می خواهند بدانند کدام کلمه یا عبارت خاص به طور مرتب در متن تکرار می شود.

به عنوان مثال، اگر کلمه خرید بک لینک به تعداد قابل توجهی در محتوای جدید ایجاد شده سایت شما تکرار شود، موتور جستجو فرض می کند که موضوع محتوای شما خرید بک لینک است.

درک موتورهای جستجو برای موضوع صفحه بخش مهمی از داستان است، اما نه کل ماجرا! مهم ترین سوال این است که تصمیم بگیرید کدام یک از صفحات خرید بک لینک مربوط به پرس و جو ارسال شده توسط کاربران است؟

فهرست مطالب یا ایندکس کردن

پس از خزیدن، نوبت به فهرست بندی می رسد. در این مرحله موتورهای جستجو باید در مورد نحوه طبقه بندی اطلاعات تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

در واقع می توان گفت که نمایه سازی به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن صفحات خزیده شده در پایگاه داده موتورهای جستجو ذخیره می شوند.

لازم به ذکر است که هر یک از موتورهای جستجو از یک پایگاه داده خاص استفاده می کنند و این اطلاعات را در همان پایگاه داده ذخیره می کنند.

رتبه بندی

هنگامی که کاربر یک عبارت را جستجو می کند، موتورهای جستجو بلافاصله به پایگاه داده خود می روند تا اطلاعات از پیش نمایه شده مربوطه را انتخاب و ارائه کنند. سوالی که دوباره مطرح می شود این است:

اطلاعات در پایگاه داده موتورهای جستجو چگونه ارائه می شود؟!

اگر فکر می کنید ترتیب این صفحات تصادفی است، باید به شما بگوییم که اشتباه می کنید. این صفحات بر اساس سیستم رتبه بندی فهرست شده و در اختیار کاربران قرار می گیرند. اگرچه فاکتورهای رتبه بندی بسیار پیچیده و دائماً در حال تغییر هستند.

فرآیند سئو به چند قسمت تقسیم می شود؟

سئو داخلی سایت

سئو داخلی همانطور که از نام آن پیداست، صفحات داخلی یک سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می کند. هدف اصلی که سئو داخلی برای رسیدن به آن تلاش می کند، رسیدن به جایگاه های برتر موتور جستجوی گوگل و افزایش بازدید سایت است.

اگر سئو داخلی یا به اصطلاح On-Page SEO به درستی انجام شود، موتورهای جستجوگر مانند گوگل سایت شما را خیلی راحت و سریع پیدا می کنند، موضوع فعالیت شما را متوجه می شوند و در صورت رعایت موارد لازم، سایت شما را به عنوان یک سایت مفید می شناسند.

  • چک لیست سئو در سایت
  • بهینه سازی آدرس تمامی صفحات سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهینه سازی عنوان
  • بهینه سازی برچسب
  • بهینه سازی انکر تکست
  • بهینه سازی توضیحات متا
  • به چگالی کلمات کلیدی پایبند باشید
  • لینک سازی داخلی
  • استفاده از کدهای نشانه گذاری طرحواره
  • بهینه سازی تصویر
  • افزایش سرعت سایت
  • ریسپانسیو بودن سایت

سئو خارجی سایت

سئو خارجی که به سئو خارج از صفحه نیز معروف است، مکمل سئو داخلی است. منظور از سئو خارج از سایت مجموعه اقدامات و تکنیک هایی است که شما در خارج از سایت انجام داده اید و در نتیجه رتبه سایت را در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل بهبود بخشیده اید. سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر نمونه هایی از این مکان ها هستند.

  • چک لیست سئو خارجی سایت
  • ایجاد بک لینک یا خرید بک لینک
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

سئو فنی

سئو فنی که یکی از زیرمجموعه های سئو است به سئو فنی نیز معروف است. این سئو برخلاف نوع داخلی و خارجی آن کاملاً به موضوع فنی سایت مربوط می شود و در کدنویسی سایت باید مورد توجه قرار گیرد.

هدف اصلی سئو فنی ایجاد بستر مناسب برای تعامل بهتر سایت با موتورهای جستجو و ربات ها می باشد. به یاد داشته باشید، نادیده گرفتن این نوع سئو به معنای پذیرش شکست سایت است!

منبع: فرآیند رتبه بندی گوگل چگونه است؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7voO
نظرتان را بنویسید