با فرآیند سئو در مشهد و خدمات پارس وب در این حوزه بیشتر آشنا شوید…

با فرآیند سئو در مشهد و خدمات پارس وب در این حوزه بیشتر آشنا شوید…
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
anaattarian

اگر شما یک سایت دارید یا در زمینه طراحی سایت فعالیت دارید، احتمالا با سئو آشنایی پیدا کرده‌اید. بسیاری از فعالان و متخصصین این حوزه، می‌دانند که سئو یعنی فروش بیشتر، سئو یعنی مشتری بیشتر، کاربر بیشتر و ….؛ اما سئو چگونه می‌تواند به چنین اهدافی ختم شود؟! آیا واقعا می‌توانیم با استفاده از سئو، یک سایت را بهینه‌سازی کنیم و در صفحات اولیه گوگل قرار بگیریم؟! چگونه می‌توان یک سایت را بهینه‌سازی کرد؟ این‌ها سوالاتی هستند که شما به عنوان مدیر یک فروشگاه یا شرکت که قصد راه‌اندازی سایت را دارد، ممکن است بپرسید.

قبل از هر چیز، بهتر است بدانید که سئو، اصول خاصی دارد و اگر قرار بود هر سایتی به راحتی بتواند در صفحات و رتبه‌های اولیه موتورهای جستجو قرار بگیرد، دیگر جای این همه بحث و بررسی نبود! واقعیت این است که اصول سئو در وهله اول بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما باید به خوبی با آن‌ها آشنا بود و در حد بالایی آن‌ها را در سایت پیاده کرد. اگر شما هم با سئو، آشنایی کاملی ندارید، یا اینکه دوست دارید عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید، بهتر است با ما همراه شوید، زیرا در ادامه قصد داریم به بررسی تمام مسائل پراهمیتی که در مورد سئو وجود دارد بپردازیم:

سئو در مشهد به بیان ساده

اگر بخواهیم تعریفی برای سئو بیان کنیم، با یک مثال در مورد آن شروع می‌کنیم. فرض کنید، دوست شما یک تلفن همراه خریده است و برای شما از قابلیت‌های گوشی خود می‌گوید. پس از اینکه به خانه برمی‌گردید، کنجکاو می‌شوید تا در مورد قابلیت‌های این تلفن همراه که جدیدا هم به بازار آمده است، اطلاعاتی را کسب کنید. بنابراین، نام تلفن همراه را در گوگل سرچ می‌کنید و سایت‌های مخالف با ترتیب برای شما نمایش داده می‌شوند.

زمانی، صحبت از سئو به میان می‌آید که شما بخواهید سایت شما جزو اولین‌های موتورهای جستجو باشد. مطمئنا، زمانی که کاربر نام یک محصول یا هر چیز دیگر را در موتورهای جستجو سرچ می‌کند، از صفحات اولیه و اولین سایت‌های نمایش داده شده، جستجوی خود را آغاز می‌کند. اگر سایت شما هم جزو اولین سایت‌ها باشد، در واقع شما شانس بیشتری برای جذب کاربر دارید.

البته، مفهوم سئو و کاربرد آن، تنها به جذب کاربر و ورود او به سایت شما محدود نمی‌شود و چیزی فراتر از این است! در واقع، شما نیاز دارید که سایت شما مشتری جذب کند و فروشتان افزایش پیدا کند! حال، این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان یک سایت را بر اساس سئو بهینه‌سازی کرد؟

سئو، شامل موارد مختلفی است؛ یعنی شما از راه‌های مختلفی مانند تنظیم کلمات به کار رفته در متن متناسب با کلماتی که کاربران سرچ می‌کنند، لینک‌های ورودی از سایت‌های مختلف دیگر، استراتژی‌های مختلف، ساختار استاندارد، کدنویسی سایت و … سایت خود را بهینه‌سازی کنید. سئو در لغت، مخفف واژه انگلیسی Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو است.

آشنایی با بخش‌های مختلف سئو

در قسمت قبلی شما را با انواع روش‌های انجام سئو آشنا کردیم. در این قسمت تصمیم داریم تا خدمات سئو در مشهد را به سه بخش کلی تقسیم کنیم و شما را با جزئیات آن آشنا نماییم.

سئو به صورت کلی به سه بخش داخلی، فنی و خارجی تقسیم خواهد شد. زمانی که یک سئوکار حرفه‌ای پروژه‌ای را دریافت می‌کند با این سه دسته به خوبی آشنا است و تمامی نکات آن را برای بالا بردن رتبه سایت رعایت می‎نماید. در ادامه با جزئیات آن‌ها آشنا خواهیم شد.

سئو داخلی

اگر کمی به نام‌های این سه بخش سئو دقت کنید می‌توانید حدس بزنید که چگونه تعریف می‌شود. این بخش از سئو به تمامی فعالیت‌هایی گفته می‌شود که داخل سایت انجام می‌شود. در واقع بهینه سازی قسمت‌های مختلف داخل سایت به صوت دقیق و کامل همان سئو داخلی است.

سئو داخلی بر محتوای سایت استوار است. در حالت کلی باید به این موضوع اشاره کنیم که همیشه محتوا در سئو حرف اول را می‌زند و اگر شما سایتی با محتوای یونیک و مفید داشته باشید، به راحتی می‌توانید رتبه سایت خود را بهبود دهید. البته نکات مختلف و متعددی در سئو وجود دارد ولی می‌توان به جرئت گفت بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌ها بر محتوا استوار است.

بخش‌های مختلف سئو داخلی به شرح زیر می‌باشد:

سرچ کلمه کلیدی: در ابتدا شما باید بدانید که دقیقا سعی دارید سایت خود را در چه جهتی به پیش ببرید. باید کسب و کار و حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید را به خوبی بررسی کنید و با توجه به نوع سرچ مخاطب در رابطه با کار شما، بهترین کلمه کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید. البته به این موضوع هم توجه کنید که شاید یک سایت دو یا چند کلمه کلیدی اصلی داشته باشد.
تولید محتوا: همانطور که گفته شد شما به محتوایی مفید نیاز دارید تا با استفاده از آن به گوگل ثابت کنید سایتی مفید برای کاربر دارید. باید عنوان‌هایی را با توجه به حوزه کاری خود پیدا نمایید و هر کدام را به مقاله‌ای مفید تبدیل کنید. چیزی که در نوشتن مقاله خیلی مهم است، کپی نبودن متن می‌باشد. گوگل روی این موضوع به شدت حساس است و شما نمی‌توانید متن را از سایت دیگری برداشته و عینا در سایت خود قرار دهید. مطمئن باشید که در این صورت با جریمه سنگینی رو به رو خواهید شد.
لینک سازی داخلی: این یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی است. شما با استفاده از لینک سازی داخلی بین صفحات سایت خود ارتباط برقرار می‌کنید و همچنین می‌توانید درجه اهمیت یک صفحه را با تعداد لینک‌های داخلی که به آن می‌دهید، مشخص نمایید.
نوشتن عناوین جذاب: شما برای صفحات سایت خود باید از عناوین جذاب استفاده کنید و همچنین بدانید که دقیقا چه متنی را برای چه عنوانی بنویسید.
استفاده از عکس مناسب: عکس همان محتوای تصویری است که برای مخاطب ارزش بالایی دارد. گوگل روی این موضوع تاکید دارد که از عکس‌های باکیفیت در تمامی صفحات سایت خود استفاده نمایید.
متن جایگزین تصویر: این قابلیتی است که باعث می‌شود گوگل موضوع عکس شما را متوجه شود.

سئو تکنیکال یا سئو فنی

در سایت خود باید نکات فنی مختلفی را رعایت کنید. همانطور که می‌دانید سایت‌ها با کد نویسی طراحی می‌شوند. حتی اگر از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می‌کنید بازهم کد نویسی حرف اول را می‌زند و این موضوعی است که سئو فنی را مهم می‌کند.

منبع

نظرتان را بنویسید