دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
anaattarian

سبک زندگی این روزها به صورتی شده است که تقریبا همه ما در افراد اطراف خود می‌توانیم فردی را پیدا کنیم که دارای مشکلات اسکلتی یا عضلانی باشد.

این نوع از مشکلات جسمانی، پیر یا جوان را نمی‌شناسد. زمانی که افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف انجام می‌دهند و تحرک به کمترین میزان خود رسیده است، پس تمامی افراد می‌توانند دچار چنین مشکلاتی شوند.

هم‌چنین مشکلات قلبی نظیر سکته، یکی از بیماری‌هایی است که عزیزان زیادی را از ما گرفته است. البته بعضی از انواع آن قابل درمان است و اگر شما هم تجربه این را داشته باشید که یکی از نزدیکانتان دچار سکته قلبی شده باشد، می‌دانید که فیزیوتراپی بهترین روش درمان آن است.

فیزیوتراپی کلید درمانی تمامی بیماری‌هایی است که تا اینجا از آن‌ها نام بردیم. روشی غیر دارویی و موثر برای چنین افرادی است که می‌تواند حس بسیار خوبی را به آن‌ها منتقل نماید.

خیلی از افراد ممکن است نتوانند به مراکز درمانی مراجعه نمایند تا از این خدمات استفاده کنند. به همین دلیل است که بهترین راه، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی است.

این دستگاه دارای مزایای زیادی است که حتی می‌تواند برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها به شما کمک نماید. در این مطلب به صورت کامل با دستگاه فیزیوتراپی آشنا خواهیم شد.


دستگاه فیزیوتراپی چه مزایا و فوایدی دارد؟
فواید و مزایای فیزیوتراپی می‌تواند برای افراد مختلفی مناسب و کاربردی باشد، حال در ادامه مزیت‌های آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

کاهش عمل جراحی، یکی از مهم‌ترین فواید خرید دستگاه فیزیوتراپی
هنگامی که فرد از دستگاه‌های فیزیوتراپی استفاده می‌کند، از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات در امان خواهد بود. این موضوع کمک می‌کند تا بدن و مفاصل فرد در مقابل درد‌ها و آسیب‌ها تقویت شود و دیرتر آسیب ببیند. همچنین در بسیاری از موارد فرد مجبور به عمل جراحی بوده، اما به دلیل آن که قبل از عمل، درمان خود را با فیزیوتراپی پیش برده، دیگر نیاز او به عمل جراحی از بین رفته است.

از بین بردن عوارض سایر روش‌های درمانی یکی تاثیرگذارترین موارد در قیمت دستگاه فیزیوتراپی
بسیاری از روش‌های درمانی که برای سلامت انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس از مدتی عوارض مختلفی را برای فرد به وجود می‌آورند. از این رو برخی از روش‌های درمانی به دلیل عوارض درمان، دارای ریسک و خطر‌‌های زیادی هستند. اما باید گفت که فیزیوتراپی یک روش خوب و مناسب درمانی است که بدون هیچگونه عوارضی می‌تواند سلامت جسمتان را تضمین کند.

جلوگیری از بیماری‌هایی که با افزایش سن رخ می‌دهد
با افزایش سن، بدن افراد ضعیف‌تر شده و احتمال ابتلا به درد‌های عضلانی و مفصلی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید با افزایش سنتان به این درد‌ها مبتلا نشوید، ورزش کنید و از دستگاه فیزیوتراپی خانگی استفاده کنید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید بسیاری از بیماری‌های که در سن پیری برای افراد به وجود می‌آید را از خود دور کرده و زندگی سالمی را برای خود بسازید.

خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی مناسب برای ورزشکاران
استفاده از دستگاه فیزیوتراپی برای ورزشکاران نیز بسیار مناسب است. این افراد می‌توانند با استفاده از این دستگاه عملکرد خود را بهبود دهند و از آسیب‌های مختلفی که ممکن است برایشان به وجود آید، خود را در امان نگه دارند.

قیمت دستگاه فیزیوتراپی
همانطور که گفته شد دستگاه‌های فیزیوتراپی شامل انواع و مدل‌های مختلفی می‌شود که با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید فواید زیادی را برای خود به ارمغان آورید. یکی از بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی، مدل خانگی آن است که امروزه بسیاری از افراد به دلیل کاربرد و فواید مختلفش، آن را مورد استفاده قرار می‌دهند، حال در این بخش در نظر داریم تا فواید دستگاه فیزیوتراپی خانگی را بیان کنیم.

تسکین درد: هنگامی که مفاصل و عضلات افراد، با گرفتگی یا درد روبه‌رو می‌شوند، استفاده از دستگاه فیزیوتراپی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و این درد‌ها را تا حدود بسیاری زیادی تسکین دهد.

افزایش و بهبود گردش خون: بهبود گردش خون برای سلامت انسان بسیار مورد نیاز و مفید است. برخی از درد‌هایی که در بدن افراد مشاهده می‌شود، به دلیل مشکلاتی است که در اثر عدم گردش خون مناسب در اندام‌های آن‌ها به وجود می‌آید.

کاهش استفاده از دارو‌های ضد درد: مسکن و دارو‌های ضد درد، اولین نسخه‌ای است که افراد برای درمان درد‌های خود انجام می‌دهند، این نوع از قرص‌ها بعضا می‌توانند عوارض مختلفی را به وجود آورند. از این رو بهتر است تا حد امکان این نوع از دارو‌ها را مورد استفاده قرار ندهید. اما با خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی، به جای استفاده از قرص‌ها و مسکن‌ها می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید.

بهبود عملکرد بدن: هنگامی که از دستگاه فیزیوتراپی استفاده می‌کنید، می‌توانید در نقاط مورد استفاده شاهد افزایش حرکت و عملکرد بدن باشید.

به طور کلی دستگاه‌های فیزیوتراپی علاوه بر این موارد دارای مزیت‌های دیگری نیز هستند. از این رو با توجه به این توضیحات می‌‌توان گفت که وجود این دستگاه در هر خانه‌ای بسیار لازم و ضروری است تا با استفاده از آن بتوانید مشکلات و درد‌های خود را بهبود دهید.

آشنایی با مفهموم هرتز و کانال در هنگام استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی
در هنگام استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی با دو موضوع بسیار مهم روبه‌رو هستیم که باید قبل از استفاده از دستگاه با این مفاهیم آشنا شوید.

مفهموم هرتز در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: مشخص است که میزان درد یا میزان توان از دست رفته در هر فرد با فرد دیگر تفاوت می‌کند. از این رو دستگاه باید دارای قابلیتی باشد، تا فرد بتواند با توجه به نیاز خود دستگاه‌ها را برای استفاده آماده کند. به طور کلی به میزان شدت و قدرت پالس‌هایی که از دستگاه خارج می‌شود، هرتز می‌گویند. تنس‌های خانگی دارای مدل‌ها مختلفی هستند که می‌توانید از آن‌ها بر اساس نوع نیاز خود بهره بگیرید. به طور کلی دستگاها در مدل‌های 60، 125، 250 و 400 هرتز در بازار وجود دارند.

مفهموم کانال در دستگاه فیزیوتراپی خانگی: میزان درد و نوع نیاز افراد از دستگاه‌های فیزیوتراپی با یکدیگر متفاوت بوده، این موضوع سبب می‌شود تا تعداد کانال‌هایی که برای درمان طراحی می‌‌شوند نیز بایکدیگر تفاوت داشته باشند. به طور کلی هر کانال دارای 2 پد فیزیوتراپی است که بر روی بدن قرار می‌گیرد. از این رو به عنوان مثال اگر دستگاهی دارای دو کانال باشد در واقع دارای 4 پد فیزیوتراپی است. به طور کلی تعداد کانال‌هایی که در دستگاه فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارت‌انداز: 2، 5 و 10.

منبع

نظرتان را بنویسید