افزایش جذابیت در کلاس آنلاین

افزایش جذابیت در کلاس آنلاین
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
شهرزاد سیادت

جذابیت در کلاس‌های آنلاین تبدیل به یک دغدغه‌ی اساسی برای معلمان شده است. مدتی است که با وجود پاندمی کرونا امکان آموزش حضوری وجود ندارد، در نتیجه این مقاله به ما در کاهش استرس دانش‌آموزان و افزایش اثربخشی کلاس‌های آنلاین کمک می‌کند. در ادامه راه‌حل‌های افزایش جذابیت در کلاس‌های آنلاین را شرح می‌دهیم.

کلاس‌های آنلاین در بستر اینترنت به شکل دو طرفه تشکیل میشود. یعنی استاد و شاگرد در محیطی آموزشی گرد هم می آیند. کلاس‌های آنلاین به دو صورت برگزار میشوند.

کلاس‌ آنلاین با مدرس

کلاس‌های آنلاین با مدرس، همانند کلاس‌های آموزش حضوری است و در زمان معین شروع و خاتمه می‌یابد. با این تفاوت که دانش آموزان باید در بستر اینترنت در کلاس حضور پیدا کنند. و مدرس به آموزش مجموعه مباحثی به صورت آنلاین از طریق pdf یا power point و… می‌پردازد. اگر برای دانش آموزان سوالی پیش آمد، می‌توانند در کلاس مجازی سوال کنند.

کلاس‌ آنلاین بدون مدرس

کلاس‌های آنلاین بدون مدرس محدودیت زمانی ندارد و شما هر زمانی می‌توانید در کلاس حضور پیدا کنید. در اینگونه کلاس‌ها نظارتی از سمت مدرس وجود ندارد. مجموعه‌ای منبع آموزشی که معمولاً شامل اسلاید، ویدئو، مقاله و… می‌شود در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد. در پایان بنا به مباحث تدریس شده ممکن است شامل آزمون نیز باشد.

ادامه…

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BwKk
نظرتان را بنویسید