انواع روش مدیریت زمان در کلاس آنلاین

انواع روش مدیریت زمان در کلاس آنلاین
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
شهرزاد سیادت

چالش‌های کلاس آنلاین با توجه به نقش هر فردی در آموزش آنلاین به طور متفاوت حس می‌شود. اما مدیریت زمان قطعاً مهمترین و بزرگترین چالشی است که معلمان مدارس، مدرسان آموزش آنلاین، دانش آموزان و دانشجویان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. عدم مدیریت زمان در کلاس‌های آنلاین موجب عدم درک یادگیری و آموزش صحیح به دانش آموزان و دانشجویان خواهد شد که تدریس نامناسب و آموزش ناقص را برای معلملن و دانش آموزان به همراه دارد. در ادامه مقاله تلاش شده تا روش‌های مدیریت زمان همراه با راه‌های عملی برای پیاده سازی این روش‌ها را به طور مختصر شرح دهیم.

1. مشخص کردن اهداف

اهداف را باید دقیق و با ذکر جزئیات مشخص کنید. اهداف به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. 1)بلند مدت و 2)کوتاه مدت
گاهی اوقات مسائل زندگی ما را در رسیدن به اهداف متوقف می‌کند، پس نمی‌توان گفت که سریع و بدون وقفه به هدف خواهیم رسید. اما می‌توانیم برای رسیدن به هدف تمام تلاش خود را به کار ببریم.

2. داشتن تمرکز

در زندگی تمام افراد عوامل استرس‌آور و بر هم زننده تمرکز، فراوان است. آنچه اهمیت دارد این است که این عوامل استرس‌زا ما را از رسیدن به اهداف‌مان باز ندارند. از جمله مواردی که باعث عدم تمرکز می‌شود شامل موبایل، کتاب، خانواده، تلویزیون، موزیک و… می‌شود. با توجه به شناختی که از خود داریم باید عوامل برهم زننده تمرکز را از مسیر پیش‌رو برداریم.

3. جایزه دادن

برای خود جایزه بگذارید. یکی از بهترین کارها برای هرفردی تشویق خودش است. شما می‌توانید برای هر مرحله‌ی آموزش آنلاین که به خوبی از آن عبور می‌کنید تشویقی برای خود در نظر بگیرید. این تشویق می‌تواند هدیه کوچک یا بزرگ (مادی یا معنوی) برای شما باشد، تا انگیزه‌ی ادامه مسیر را به ما بدهد. به طور مثال خرید کتاب، تماشای فیلم مورد علاقه، رفتن به رستوران، سفر و…

منبع: وبلاگ سامانه تراز

لینک مرجع https://blog.taraz.org/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AvJ3
نظرتان را بنویسید