ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که در تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ دچار اشتباه و خطا شده و به دنبال راهی برای حذف، جابجایی و اضافه کردن رشته محل های انتخابی خود می باشند می توانند در مهلت اصلاح اطلاعات، نسبت به اصلاح و ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

 

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در فاصله کوتاهی پس از انتخاب رشته ارشد سراسری آغاز شده و داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می توانند به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود بپردازند.

چینش انتخاب های داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار بوده و باید در نهایت دقت صورت گیرد. با این حال ممکن است با داوطلبانی مواجه باشیم که پس از تکمیل فرم انتخاب رشته قصد جابجایی یا حذف رشته محل های انتخابی خود را داشته و یا به دنبال راهی برای اضافه کردن رشته محل جدید به لیست رشته محل های انتخابی خود باشند.

هم چنین ممکن است پیرو تمدید مهلت انتخاب رشته اطلاعیه جدیدی در خصوص تغییر لیست رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد منتشر شود و داوطلبان بر اساس آن بخواهند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به منظور مساعدت این دسته از داوطلبان امکان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را فراهم می کند که در ادامه به بررسی زمان و نحوه انجام این فرایند می پردازیم.

 

زمان ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد مشخص شده و این متقاضیان می توانند نسبت به انتخاب 100 کد رشته محل مورد علاقه خود اقدام نمایند. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را تعیین کرده و طی اطلاعیه ای در اختیار داوطلبان قرار می دهد. اگر امکان ویرایش رشته محل های انتخابی در این بازه زمانی وجود داشته باشد، داوطلبان می توانند علاوه بر چینش انتخاب های خود نسبت به اصلاح فرم اینترنتی مربوطه نیز اقدام نمایند.

 

سال گذشته به دلیل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان های کشور، زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ با تاخیر و از اوایل شهریور ماه انجام شد که داوطلبان در این بازه زمانی می توانستند به ویرایش رشته محل های انتخابی خود بپردازند. امسال نیز پیش بینی می شود قابلیت حذف، اضافه و تغییر اولویت های انتخابی در اختیار داوطلبان قرار گرفته و متقاضیان همزمان با انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 امکان اصلاح فرم انتخاب رشته خود را خواهند داشت.

 

 

زمان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 به محض مشخص شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

داوطلبان می توانند مقاله زیر را مطالعه و از روند انتخاب رشته ارشد آزاد مطلع گردند. در این مقاله از زمان انتخاب رشته ارشد آزاد و همچنین نحوه انتخاب رشته به همراه راهنمای تصویری آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

 

 

نحوه ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همان طور که گفتیم داوطلبان همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند. بدین منظور باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی وارد سامانه انتخاب رشته شوند.

 

در این سامانه امکان حذف، اضافه کردن و تغییر اولویت های انتخابی داوطلب وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است در صورت محدودیت تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 شاهد هشدارها و تذکراتی در سامانه مربوطه خواهیم بود که می بایست مورد توجه قرار گیرند . به عبارت دیگر داوطلبان باید مراحل انتخاب رشته ارشد آزاد 1401 را به ترتیب زیر پشت سر گذارند.

 

مراحل ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

  1.  مراجعه به سایت azmoon.org
  2.  ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401
  3.  وارد کردن اطلاعات درخواستی
  4.  تغییر، حذف و یا اضافه کردن رشته محل های مورد نظر

 

راهنمای تصویری ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

به منظور دسترسی به فرم انتخاب رشته و ویرایش رشته محل های انتخابی می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرده و بر روی لینک "انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 1401" کلیک کنید.

 

ابتدا روی گزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک کنید.

 

 

اطلاعات درخواستی (کد دسترسی و کد ملی) را وارد کرده و سپس گزینه "ورود" را بزنید.

 

 

کد رشته های انتخابی به ترتیب الویت انتخابی شما به شکل زیر چیده شده اند. با کلیک بر روی گزینه انتقال که در تصویر زیر با اعداد 1 و 2 نشان داده شده می توانید رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 را جا به جا کنید. همچنین با استفاده از گزینه حذف الویت می توانید انتخاب خود را حذف نمایید.

 

 

در صورت نداشتن مغایرتی با رشته های انتخابی خود بر روی گزینه تأیید نهایی کلیک کرده و پرینت انتخاب رشته خود را مانند تصویر زیر دریافت نمایید.

 

 

 

 

راهنمای تصویری بالا، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته را نشان می دهد.

 

بیشتر بخوانید: سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

مشاوره ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تمامی فاکتورهای تاثیرگذار در اولویت بندی رشته محل ها را مورد توجه قرار داده و فرم اینترنتی مربوطه را با دقت تکمیل نمایند، در صورت عدم انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، نیازی به ویرایش و اصلاح انتخاب های خود نخواهند داشت.

 

از این رو به متقاضیان توصیه می کنیم چینش انتخاب های خود را بر اساس علاقه، هزینه، مسیر و کیفیت دانشگاه انجام داده و از مشورت افراد آگاه و باتجربه در این زمینه نیز استفاده نمایند.

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 همراه داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجربیات خود را در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ متقاضیان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد امکان ویرایش رشته محل های انتخابی را دارند؟

✔️ مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد همزمان با فرایند انتخاب رشته امکان ویرایش اولویت بندی انتخاب ها را فراهم می کند که جزئیات مربوط به آن در متن مقاله قرار داده شده است.



 

2- ✔️ در مرحله ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد امکان اضافه کردن رشته محل جدید وجود دارد؟

✔️ طبق راهنمای تصویری مندرج در مقاله داوطلبان می توانند علاوه بر حذف و جابجایی انتخاب ها رشته محل جدیدی به فرم اینترنتی مربوطه اضافه نمایند.



 

3- ✔️ ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می شود؟

✔️ داوطلبان برای ویرایش رشته محل های انتخابی خود باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند که زمان و نحوه دسترسی به این سایت در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : ویرایش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/2V2j
نظرتان را بنویسید