11 نکته در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت اول)

11 نکته در طراحی سایت فروشگاهی (قسمت اول)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webdooni

این روزها، ما تقریباً همه چیز را آنلاین انجام می دهیم - و این شامل خرید می شود. به همین دلیل است که هرگز زمان بهتری برای حضور در فروشگاهی وجود نداشته است.

 

نکات و ایده های طراحی وب سایت فروشگاهی

امروزه، اگر چیزی می فروشید - خواه کفش های کتانی، سس سالاد یا چیزی در این بین - باید سوار قطار وب سایت فروشگاهی شوید. ساخت سایت فروشگاهی به شما این فرصت را می دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید - اما فقط در صورتی که طراحی وب سایت مناسبی داشته باشید.

 

طراحی وب در هنگام ایجاد یک وب سایت فروشگاهی بسیار مهم است. طراحی وب فروشگاهی خوب به معنای استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است. طراحی وب سایت فروشگاهی شما باید مشتریان بالقوه را جذب کند، تجربه کاربری عالی ارائه دهد و فروشگاه شما را در بهترین نور ارائه دهد.

 

بنابراین، نه تنها سایت شما باید خوب به نظر برسد و حس برند داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز به سمت اقدام سوق دهد و می دانید… محصولات شما را بخرند. اما دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهید؟ چگونه سایت فروشگاهیی را طراحی می‌کنید که محصولاتی از قفسه‌های مجازی شما خارج می‌شوند؟

 

در اینجا 11 نکته برتر طراحی وب سایت فروشگاهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا فروشگاه خود را به سطح بعدی ببرید:

 

1. آن را ساده نگه دارید

یکی از قوانین مهمی که باید در طول فرآیند طراحی فروشگاهی به خاطر بسپارید، "KISS" است - ساده و احمقانه نگه دارید!وقتی صحبت از طراحی یک وب سایت فروشگاهی می شود، ساده همیشه بهتر است. هرچه عناصر بیشتری در صفحه داشته باشید (رنگ‌ها! تبلیغات بنری! همه پاپ‌آپ‌ها!)، بیشتر از کل نقطه وب‌سایت دور می‌شود—بستن فروش.شما به تعداد زیادی زنگ و سوت در وب سایت فروشگاهی خود نیاز ندارید - تنها کاری که انجام می دهند این است که باعث حواس پرتی شود. طراحی خود را شفاف، تمیز و ساده نگه دارید و تمرکز خود را بر فروش بگذارید.

2. برندسازی را در اولویت قرار دهید

وقتی نوبت به خرید آنلاین می‌رسد، مردم می‌خواهند از برندهای معتبر خرید کنند، نه از سایت‌های فروشگاهی بی‌چهره که مانند یک جبهه برای سرقت اطلاعات کارت اعتباری شما هستند.اگر می‌خواهید اعتمادی را ایجاد کنید که برای فروش جدی در فروشگاهی خود نیاز دارید، باید فکری جدی برای برندسازی خود داشته باشید.

 نام تجاری شما مانند DNA فروشگاهی شماست. این است که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید، در مورد چه چیزی هستید، و اینکه چگونه از رقبای خود متفاوت هستید - و نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مخاطبان شما و افزایش فروش دارد.اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از طراحی فروشگاهی خود ببرید، زمانی را برای تعریف برند خود اختصاص دهید و سپس آن نام تجاری را به طراحی خود وارد کنید. 

اگر مطمئن نیستید که به عنوان یک برند چه کسی هستید، اشکالی ندارد! شما فقط می خواهید قبل از شروع به طراحی، کمی جستجوی روحی کسب و کار انجام دهید. از خود سوالاتی بپرسید مانند:اگر برند من یک شخص بود، چه کسی بود؟اگر بخواهم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنم، آنها چه خواهند بود؟چه چیزی برند من را از سایر فروشگاه های فروشگاهیی متفاوت می کند؟ما چه کاری را بهتر از هر کس دیگری در بازار انجام می دهیم؟هنگامی که بدانید چه کسی هستید، می توانید آن را در برندسازی سایت فروشگاهی خود کار کنید. 

و آن برندینگ؟ این به ایجاد اعتماد با مخاطبان شما کمک می کند و در این فرآیند فروش جدی را به همراه خواهد داشت.

3. مانند یک بازدیدکننده وب سایت فکر کنید

اگر می خواهید طراحی وب سایت فروشگاهی شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند، باید مانند مخاطبان خود فکر کنید. در نهایت، فقط چند چیز وجود دارد که مشتریان بالقوه شما در یک تجربه فروشگاهی می خواهند - سایتی که به راحتی قابل پیمایش است، به خوبی طراحی شده است و فرآیند خرید را آسان، ساده و بدون دردسر می کند.و اگر می خواهید فروشگاه فروشگاهی شما موفق شود، بهتر است این موارد را به آنها بدهید.در طول فرآیند طراحی، خود را به جای بازدیدکنندگان قرار دهید. 

چه نوع طرح بندی قرار است برای آنها راحت تر حرکت کند؟ چگونه می توانید محصولات خود را به گونه ای سازماندهی کنید که برای کاربر نهایی منطقی باشد؟ چگونه می توانید فرآیند پرداخت را ساده کنید؟هنگامی که شما مانند مشتری خود فکر می کنید، می توانید آنچه را که آنها از فروشگاه فروشگاهی خود می خواهند پیش بینی کنید و سپس سایت خود را به منظور برآورده کردن این نیازها طراحی کنید.

4. از رنگ به نفع خود استفاده کنید

انتخاب رنگ‌ها برای سایت فروشگاهی شما چیزی بیش از گفتن «خب، قرمز رنگ مورد علاقه من است، پس بیایید همه چیز را قرمز کنیم!» رنگ ابزار بسیار قدرتمندی است – و اگر روانشناسی رنگ را درک کنید، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید (و در این فرآیند فروش جدی داشته باشید).رنگ‌های مختلف می‌توانند احساسات، عواطف و اقدامات متفاوتی را در افراد القا کنند—

بنابراین، اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی شما تبدیل شود، باید از آن الهام‌بخش‌های رنگی به نفع خود استفاده کنید.بنابراین، برای مثال، اگر می‌خواهید مردم خرید کنند، دکمه خرید را با رنگ روشنی مانند قرمز برجسته کنید. بر اساس روانشناسی رنگ، قرمز الهام بخش احساسات هیجان و اشتیاق است، که عوامل محرک پشت سر خرج کردن است - و مطالعات نشان می دهد که قرمز کردن دکمه می تواند تبدیل ها را تا 34 درصد افزایش دهد.

یا اگر می خواهید اعتبار خود را افزایش دهید، رنگ آبی را در طراحی وب خود بگنجانید. آبی نه تنها یک رنگ محبوب جهانی است، بلکه نشان داده شده است که احساس اعتماد را افزایش می دهد و آن را به یک مورد در دنیای تجارت تبدیل می کند (دلیلی وجود دارد که رنگ آبی در بیش از نیمی از لوگوها ظاهر می شود).نکته این است که رنگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در جعبه ابزار طراحی شماست – و اگر بدانید چگونه از آن استفاده کنید، می تواند تاثیر زیادی بر طراحی فروشگاهی شما داشته باشد.

5. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

در دنیای طراحی وب، این دانش عمومی است که تصاویر باعث افزایش تبدیل می شوند (به عنوان مثال، یک مطالعه موردی اخیر نشان داد که گنجاندن تصاویر مرتبط بیشتر در طراحی وب سایت باعث افزایش بیش از 40٪ تبدیل می شود). و این در مورد فروشگاهی حتی بیشتر صادق است.هیچ کس قرار نیست یک محصول را بخرد.

 اگر می خواهید مردم محصولات شما را بخرند، باید از طریق تصاویر محصول با کیفیت بالا به آنها نشان دهید که چه چیزی می خرند.گرفتن تصاویر حرفه ای از همه محصولات شما (و داشتن تصاویری از محصول شما از زوایای مختلف) کمک زیادی به ایجاد اعتماد و اعتماد در مشتریان شما می کند. 

اگر آن‌ها مطمئن باشند که می‌دانند چه چیزی می‌خرند، به احتمال زیاد خرید می‌کنند. اما اگر هیچ تصویری از محصولی که می‌خواهند بخرند وجود نداشته باشد (یا فقط یک تصویر با کیفیت پایین)، آن‌ها برای خرید تردید بیشتری خواهند داشت – و در نتیجه تبدیل‌های شما کاهش می‌یابد.به خودتان لطف کنید و تصاویر باکیفیت زیادی از هر چیزی که در سایت فروشگاهی خود می فروشید داشته باشید. تبدیل های شما از شما تشکر خواهد کرد.

6. محتوای خود را قابل اسکن کنید

شما می توانید روزها را صرف ایجاد توضیحات طولانی برای محصولات در سایت فروشگاهی خود کنید، اما ما خبری برای شما داریم هیچکس آن را نمی خواند.تحقیقات نشان می دهد که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت تنها حدود 20 درصد از متن را در هر صفحه وب می خوانند. به جای خواندن کلمه به کلمه محتوا، آنها به سادگی متن را به دنبال اطلاعات کلیدی اسکن می کنند

بنابراین، اگر می خواهید هدف خود را به همه برسانید (و در این فرآیند فروش را افزایش دهید)، باید محتوای خود را قابل اسکن کنید.محتوای خود را خواه این توضیحات محصول، پست های وبلاگ یا صفحه «درباره ما» باشد – در قالبی با قابلیت اسکن آسان تقسیم کنید. جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید، از پررنگ برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی استفاده کنید و از لیست های گلوله ای برای شکستن بلوک های بزرگ متون استفاده کنید.هرچه اسکن محتوای شما آسان‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب پیام‌های کلیدی شما را جذب کند  و احتمال بیشتری دارد که بتوانید فروش داشته باشید.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RZRL
نظرتان را بنویسید