اصول طراحی هدر سایت

اصول طراحی هدر سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webdooni

نقشه‌برداری از طراحی ‌سایت خود اغلب مستلزم آن است که از کارشناسانی که زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند برای راهنمایی دعوت کنید. به عنوان مثال یک طراحی هدر وب سایت را در نظر بگیرید. مطمئناً، شما نام یک هدر را شنیده‌اید و بارها و بارها از آن در وب‌سایت‌های دیگر استفاده شده است - اما آیا واقعاً می‌دانید که این بخش کوچک از املاک وب‌سایت چقدر پتانسیل دارد؟

طراحی هدر کامل فرآیندی سفارشی‌تر از آنچه فکر می‌کنید است. هنگام ایجاد وب سایت خود، به خاطر داشته باشید که هدر اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به صفحه اصلی شما با آن مواجه می شوند. مانند تمام جنبه های سایت شما، باید برند شما را منعکس کند و شامل مقادیر مساوی تفکر استراتژیک و خلاقانه است.

چه از ابتدا شروع کنید و چه سایت فعلی خود را تغییر دهید، ما مجموعه‌ای از بهترین روش‌ها را برای ایجاد یک طراحی هدر داریم که به اندازه سایر قسمت‌های وب‌سایت شما هوشمندانه و جذاب است.

 

هدر وب سایت چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، هدر به بخش بالایی یک صفحه وب سایت اشاره دارد. این یک نوار از محتوا است که معمولاً مستقیماً به بالای صفحه سنجاق می شود، بنابراین به طور مداوم در هر صفحه از سایت شما نشان داده می شود.

هدف اصلی یک هدر این است که به بازدیدکنندگان یک طرح کلی واضح از محتوای اصلی وب سایت شما بدهد و آنها را به مشاهده بیشتر دعوت کند. به همان اندازه عملکرد آن به عنوان یک ابزار ناوبری مهم است. همانطور که بازدیدکنندگان از یک صفحه به صفحه دیگر راه می یابند، یک هدر وب سایت می تواند جهت روشنی را به آنها نشان دهد.

یک هدر لحن بقیه یک وب سایت را تعیین می کند، و جای تعجب نیست که می بینیم طراحان وب سایت بیشتری با اشتیاق بر ارزش زیبایی شناختی آن تأکید می کنند. نتیجه تغییر و تغییر در نحوه طراحی سرصفحه‌های وب‌سایت‌ها، مواردی که می‌توانند شامل شوند و نحوه نمایش آنها در یک وب‌سایت است.

 

چه چیزی را باید در هدر وب سایت قرار دهید؟

هدرهای وب سایت بخش مهمی از طراحی وب سایت شما هستند، اما فضای زیادی را اشغال نمی کنند. این شما هستید که تصمیم می گیرید چه عناصری را در آن منطقه کوچک (هر چند ارزشمند) بگنجانید.

شما می‌خواهید طراحی هدر شما تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما را افزایش دهد، بنابراین وقتی انتخاب می‌کنید چه چیزی در آن گنجانده شود، قسمت‌هایی از وب‌سایت خود را که می‌خواهید بیشتر متمایز شوند برجسته کنید. این فضا باید کاربران را به مطالعه از طریق آن محتوا دعوت کند.

در حالی که لازم نیست همه اینها را به طراحی هدر وب سایت خود اضافه کنید، در اینجا محبوب ترین عناصری هستند که عموماً در هدر وب سایت گنجانده شده اند.

نام کسب و کار

به زبان ساده، گنجاندن نام کسب و کار شما راه خوبی برای کمک به بازدیدکنندگان است تا اذعان کنند که به مکان صحیح رسیده اند. تا آنجا که ارزش اضافی، وجود نام تجاری شما در بالای وب سایت شما تنها می تواند هویت برند شما را تقویت کند.به هر حال، ما در اینجا از اصطلاح نام تجاری به طور آزاد استفاده می کنیم - اگر در حال ایجاد یک وبلاگ یا ساختن یک نمونه کار آنلاین هستید، از درج نام یا حروف اول خود در هدر خودداری نکنید. اگر قبلاً یکی ندارید، همیشه می‌توانید از این مولد نام تجاری برای کمک به شروع کار استفاده کنید.

لوگو

هنگامی که یک لوگو ایجاد می کنید، این بخش مرکزی از داشتن یک تجارت کوچک یا برند شخصی است. مهم نیست به چه صنعتی تعلق دارید، لوگوی شما ستاره تمام دارایی های بازاریابی شما است. بنابراین، اضافه کردن لوگوی خود به سربرگ وب سایت خود یکی دیگر از راه های عالی برای تقویت هویت برند شما است. به علاوه، فرصت خوبی برای نشان دادن آن است.اگر می‌خواهید دقیقاً لوگوی خود را کجا قرار دهید، باید بدانید که هیچ روش استانداردی وجود ندارد. بسیاری از طراحان وب سایت آن را در مرکز قرار می دهند و بسیاری آن را کنار می گذارند. یک مطالعه جالب توسط گروه Nielsen Norman نشان داد که کاربران با دیدن لوگوی خود در سمت چپ سربرگ یک وب سایت، احتمالاً یک نام تجاری را به خاطر می آورند، بنابراین ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد - اما آن را قبل از شما قرار ندهید. رضایت شخصی خودنکته حرفه ای: اگر نگران این هستید که لوگوی شما برای فضای کوچک هدر شما خیلی بزرگ است، ممکن است بخواهید یک لوگوی متغیر ایجاد کنید که نسخه کوچکتر و ساده تری از چیز واقعی است.

منوی ناوبری 

هدر وب سایت به عنوان یک مکان پیش فرض برای قرار دادن منوی ناوبری وب سایت شما در نظر گرفته می شود. این به معنای ایجاد لیستی از موارد وب سایت خود (مانند صفحه درباره ما) و پیوند دادن هر یک به مکان تعیین شده آن است. گنجاندن یک منو در هدر شما در واقع یک تصمیم منطقی است، زیرا نمی توان آن را از دست داد. این امر ناوبری ساده وب سایت را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند و تجربه کاربری مثبتی را تضمین می کند.

سبد خرید

هنگام طراحی یک وب سایت، بسیاری از تصمیمات شما باید شامل راهنمایی کاربر به سمت جایی باشد که باید قبل از شروع به جستجو باشد. اگر وب‌سایت شما دارای یک فروشگاه آنلاین است، افزودن یک سبد خرید به سربرگ وب‌سایت، فرآیند پرداخت خریدار شما را ساده‌تر و بهبود می‌بخشد. نماد سبد همه جا به عنوان یک مکان پرداخت قابل تشخیص عمل می کند زیرا کاربران همچنان به مرور و افزودن اقلام به سبد خرید خود ادامه می دهند. مهمتر از همه، آنها از هدف نهایی خود (و شما) منحرف نمی شوند: انجام سفارشات خود و پرداخت آسان.

نوار جستجو

افزودن نوار جستجو به سربرگ می تواند هدیه خوبی برای بازدیدکنندگان باشد. این گزینه را به آنها می دهد تا در سایت شما جستجو کنند و لیست واضحی از موارد مرتبط با پرس و جو را نمایش دهند. این ابزار بسیار هوشمندانه ای برای افزودن به وبلاگ است، زیرا به کاربران کمک می کند تا پست های مرتبط با موضوعاتی را که بیشتر به آن علاقه دارند پیدا کنند.اگر می خواهید عنصری مانند این را به وب سایت خود اضافه کنید، بهتر است در هدر وب سایت شما باشد. بازدیدکنندگان هرگز آن را از دست نخواهند داد و احتمالاً از دسترسی آسان به نوار جستجو در بالای صفحه شما قدردانی خواهند کرد.

وارد شدن 

اگر یک وب سایت عضویت ایجاد می کنید، معمولاً کاربران را ملزم به ورود به سیستم می کند، زیرا هدف آن محافظت از اطلاعات انحصاری از عموم است. چه اعضا هزینه اشتراک را پرداخت کنند یا نه، برای دسترسی به مطالب فقط اعضای وب سایت خود باید اعتبارنامه را به آنها بدهید. بنابراین، شما باید یک مکان واضح برای ورود آنها داشته باشید، و واضح ترین مکان برای نشان دادن فرم ورود در سربرگ صفحه اصلی شما است که همه می توانند آن را پیدا کنند.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ABvz
نظرتان را بنویسید