زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد از رتبه ، تراز و درصد دروس خود آگاه می شوند . اگر متقاضیان مجاز به انتخاب رشته شده باشند ، باید در بازه زمانی مشخص شده از سوی سازمان سنجش که پیش بینی می شود در شهریور ماه 99 باشد به انتخاب کد رشته اقدام نمایند .

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 99 نتایج اولیه این آزمون در قالب کارنامه ای تحت عنوان کارنامه کارشناسی ارشد منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . داوطلبانی که بر اساس این کارنامه مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشند می بایست در مهلت مقرر به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد مراجعه کرده و نسبت به درج رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند .

در این مرحله امکان انتخاب دوره های مختلف دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ( به شرط مجاز بودن ) وجود دارد . متقاضیان می بایست پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته 99 کارشناسی ارشد ، شرایط ، ضوابط و رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی خود را بررسی کرده و مطابق آن فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند . از آنجایی مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ممکن است در بازه زمانی کوتاهی صورت بگیرد بهتر است داوطلبان پیگیر اخبار و اطلاعیه های تاریخ انتخاب رشته ارشد 99 باشند تا از انتخاب رشته جا نمانند . به همین دلل در ادامه مطلب به بررسی زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 می پردازیم .




زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99
زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می رسد و متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 باید در تاریخ مشخص شده نسبت به الویت بندی و ثبت کد رشته های مورد علاقه خود در سامانه سازمان سنجش اقدام کنند .

همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد نیز منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد . هر چند بر اساس جدول زمان بندی این سازمان ، انتظار می رفت زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد روزهای 28 و 29 فروردین ماه 99 باشد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در استان های کشور ، این آزمون در روزهای 2 و 3 مرداد ماه برگزار شد .

انتظار می رود کارنامه اولیه داوطلبان در شهریور ماه منتشر شده و پیرو آن انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 آغاز شود . با توجه به تغییرات احتمالی زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 به داوطلبان توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد شده و اخبار مرتبط را دنبال نمایند .


مشاوره زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد
علاقه مندان به رشته محل های دانشگاه آزاد توجه داشته باشند ادغام ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد فقط به منظور برگزاری آزمونی هماهنگ و یکسان بوده و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 هم چون گذشته به صورت مجزا و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org انجام می شود .

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز با در اختیار گذاشتن تجارب خود ، داوطلبان را در زمان انتخاب رشته ارشد 99 یاری نموده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهکارهای مناسب در این زمینه را ارائه می دهند .

سوالات متداول

1- زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 در چه تاریخی می باشد؟
پبش بینی می شود زمان انتخاب رشته ارشد 99 در شهریور ماه باشد که به محض اطلاع از زمان انتخاب رشته ارشد 99 ، تاریخ آن در متن مقاله به روز رسانی خواهد شد .

2- داوطلبان در زمان انتخاب رشته ، مجاز به انتخاب چند کد رشته محل می باشند ؟
همان طور که در متن مقاله توضیح داده شد ، داوطلبان امکان انتخاب 100 کد رشته محل را در این بازه زمانی دارند .

3- آیا زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه های سراسری با آزاد مشترک است ؟  
خیر ، انتخاب رشته ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد در دو بازه زمانی متفاوت از هم می باشند که در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RA1R
نظرتان را بنویسید