نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند در بازه زمانی مشخص ، به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و بر اساس رتبه و تراز خود نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند . داوطلبان ، مجاز به انتخاب 100 کد رشته هستند که الویت بندی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است .


داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد بعد از مشاهده نتایج اولیه در کارنامه منتشر شده از سوی سازمان سنجش ، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند باید به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 پرداخته و سپس فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند . انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند ورود به دوره ی تحصیلات تکمیلی است که بر اساس الویت بندی رشته ها و دانشگاه ها از سوی داوطلب مشخص شده و امکان ورود متقاضی به دانشگاه را امکان پذیر می کند.

با وجود اینکه انتخاب کد رشته های کارشناسی ارشد اغلب بر اساس علاقه افراد تعیین می گردد ، اما دارای نکات قابل ملاحظه ایی نیز هست که با رعایت آنها شانس قبولی داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد افزایش می یابد . به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به بررسی نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 در دانشگاه آزاد بپردازیم .


نکاتی که قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه کرد
از جمله سؤالاتی که در زمان انتخاب رشته ممکن است برای داوطلبان پیش بیاید این است که چگونه یک انتخاب رشته صحیح و به دور از هرگونه اشتباه داشته باشند ؟ در پاسخ باید گفت با داشتن اطلاعات کافی از نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 و دانستن باید ها و نباید های آن می توان به موفقیت رسید .

داوطلبان دقت کنند در صورتی امکان شرکت در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد را دارند که در  کنکور ارشد 99 شرکت کرده و کد 7 رقمی دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد را که در انتهای کارنامه اولیه داوطلبان درج می گردد از طریق سایت سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 دریافت کرده باشند .
 اولین گام برای شروع فرآیند انتخاب رشته ارشد 99 دانشگاه آزاد ، تحلیل نتایج کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد است . بدین منظور داوطلبان به تحلیل و بررسی رتبه و تراز اکتسابی خود پرداخته و در صورت کسب حد نصاب علمی به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 اقدام نمایند .



 گام دوم ، دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته ارشد 99 از سایت دانشگاه آزاد است . متقاضیان مجاز به انتخاب رشته ارشد 99 دانشگاه آزاد باید در زمان مقرر به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد به تکمیل فرم انتخاب رشته خود بپردازند .
معمولا هر داوطلب حق انتخاب 100 کد رشته محل در دانشگاه آزاد دارد . مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد 99 و استخراج کد محل های مربوط به مجموعه امتحانی داوطلب از اهمیت بالایی برخوردار است . بهتر است برای جلوگیری از هر گونه خطا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ابتدا کد رشته ها را از دفترچه راهنما انتخاب رشته 99 پیدا کرده و و سپس به الویت بندی آنها پرداخت .



 گام سوم ، داوطلب به استخراج کد محل ها با توجه به مجموعه امتحانی خود پرداخته و آن ها را بر اساس علاقه و حد نصاب یا کیفیت دانشگاه و دوری و نزدیکی راه الویت بندی می کند . در نوشتن کد محل ها دقت کنید زیرا با وارد کردن یک عدد اشتباه ممکن است رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را از دست داده و یا در رشته و محلی دیگر پذیرفته شوید ، البته قابل ذکر است که سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد بعد از وارد کردن کد ها ، نام رشته و محل تحصیل را نمایش می دهد تا از بروز هر گونه خطا سهوی جلوگیری به عمل آورد .



 گام چهارم ، پرداخت هزینه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد  است تا امکان ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد 99 برای داوطلبان فراهم شود . بعد از تهیه لیستی از الویت های انتخابی خود به سامانه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 وارد شده و به تکمیل فرم انتخاب رشته خود بپردازید و در آخر گزینه ثبت نهایی انتخاب رشته را بزنید .



مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نرم افزاری را به عنوان نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار داده تا متقاضیان شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 بتوانند با مراجعه به آن و با وارد کردن رتبه ، تراز و سهمیه خود از نوع قبولی احتمالی در کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد آگاه شوند . برای استفاده از این نرم افزار انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد روی لینک زیر کلیک کنید .

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99
همان طور که می دانیم ، چند سالی است که ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده اما بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا صورت می گیرد . داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد دارند ابتدا باید به خرید کارت اعتباری انتخاب رشته 99 دانشگاه آزاد اقدام و سپس با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته ارشد 99 دانشگاه آزاد و با طی کردن مراحل زیر به تکمیل فرم انتخاب رشته خود بپردازند :



 تحلیل نتایج اولیه کارنامه کارشناسی ارشد

  دانلود و مطالعه دفترچه راهنما ، شرایط و ضوابط انتخاب رشته

 الویت بندی کد محل ها بر اساس علاقه و حد نصاب علمی

 پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد



 در ادامه راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 99 ارائه شده . داوطلبان با در دست داشتن کد 7 رقمی مندرج در انتها کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 99 و با مراجعه به سامانه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را مانند راهنمای تصویری زیر انجام دهند .





ابتدا روی گزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک کنید .





 اطلاعات درخواستی ( شناسه ، رمز ، کد دسترسی و کد ملی ) را وارد کرده و سپس گزینه " ورود " را بزنید .
نکته : داوطلبان باید هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد را پرداخت کرده باشند . 





داوطلبان امکان انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل را دارند . 
قسمت اول مراحل انجام این فرایند را نشان می دهد . 





قسمت دوم همان اطلاعات وارد شده توسط داوطلب است .





در قسمت سوم امکان انتخاب رشته ها وجود دارد . بنابراین کد رشته و کد محل دانشگاه مورد علاقه خود را از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پیدا کرده و با دقت در کادر مربوطه وارد نمایید .





در مرحله بعد می توانید انتخاب های خود را به ترتیب الویت مشاهده کنید و به مرحله بعد بروید .





در صورت نداشتن مغایرتی با رشته های انتخابی خود بر روی گزینه تأیید نهایی کلیک کنید . 







  راهنمای تصویری بالا ، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته را نشان می دهد . همچنین لینک ورود به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 پس از فعال شدن در این جا قرا خواهد گرفت .


نکات بعد از انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
گاهی داوطلبان به علت بی دقتی و یا عدم آگاهی کافی نسبت به چگونگی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ممکن است دچار اشتباهاتی در فرآیند انتخاب رشته شده و شانس قبولی خود در دانشگاه آزاد را از دست دهند . از طرفی گاهی نیز با داوطلبانی مواجه هستیم که از الویت بندی انتخاب های خود ناراضی و در تلاش برای اصلاح آن هستند .
دانشگاه آزاد به منظور حل مشکل این دسته از داوطلبان امکان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 فراهم کرده . متقاضیان با مراجعه به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود ، با توجه به شرایط ذکر شده در آن اقدام نمایند .

مدتی پس از انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ، کارنامه اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد بر روی سایت این دانشگاه قرار خواهد گرفت . به داوطلبان توصیه می کنیم برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد عضو شوند .

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال داوطلبان در مورد نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا هستند .

سوالات متداول

1- نحوه انتخاب رشته  کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟
انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود که راهنمای تصویری آن در داخل متن مقاله قرار داده شده است .

2- آیا برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه است ؟
بله ، همان طور که در متن مقاله توضیح داده شد ، برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد باید کارت اعتباری انتخاب رشته خریداری شود .

3- قبل از انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 به چه نکاتی باید توجه کرد ؟
همان طور که در متن مقاله به صورت کامل به توضیح نکات قبل از انتخاب رشته پرداخته شد ، داوطلبان می بایست در ابتدا کارنامه اولیه خود را تحلیل کرده و سپس دفترچه راهنما انتخاب رشته ارشد 99 دانشگاه آزاد را دانلود کنند .

منبع : نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VGQ1
نظرتان را بنویسید