نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای

نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای که بنا به دلایلی درخواست انتقالی و یا میهمانی به سایر واحد های دانشگاهی را دارند می توانند در زمان تعیین شده برای هر نیمسال ، درخواست خود را در سامانه سماد ثبت کنند . مهلت ثبت درخواست نقل و انتقالی نیمسال اول سال تحصیلی 99 - 1400 از 29 اردیبهشت ماه آغاز می شود .


برخی از دانشجویان و پذیرفته شدگان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) دانشگاه فنی حرفه ای ، پس از مدتی تحصیل و یا قبولی در رشته محل مورد نظر بنا به دلایلی امکان حضور در واحد محل قبولی را ندارند . این دسته از داوطلبان می توانند با توجه به شرایط خود درخواست میهمانی و یا انتقالی به دانشگاه مورد نظر ( مقصد ) خود را در سامانه نقل و انتقالی دانشگاه فنی حرفه ای ثبت کنند .

معمولا سامانه سماد دانشگاه فنی حرفه ای سالیانه 2 بار برای درخواست های میهمانی و انتقالی نیمسال اول و نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه فعال می شود . دانشجویان متقاضی موظفند با رعایت شرایط آیین نامه دانشگاه فنی حرفه ای در زمان تعیین شده درخواست نقل و انتقال و میهمانی خود را ثبت کنند . از این رو در ادامه این مقاله زمان ، نحوه و شرایط نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای 99 - 1400 را ارائه داده ایم .


زمان نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای
نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه فنی حرفه ای برای هر نیمسال در بازه زمانی مشخصی انجام شده و به درخواست های ثبت شده خارج از این بازه زمانی ترتیب اثر داده نمی شود . داوطلبان با توجه به نیمسال تحصیلی مورد نظر باید در زمان تعیین شده درخواست مهمانی و یا انتقالی خود را ثبت کنند .



 معمولا زمان نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای در هر نیمسال تحصیلی از سوی مرکز مدیریت دانشگاه های فنی حرفه ای تعیین شده و به دانشجویان و واحد های دانشگاهی اطلاع رسانی می شود . طبق اطلاعیه منتشر شده در خصوص زمان نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای نیمسال اول 99 - 1400 ، داوطلبان می توانند از 29 اردیبهشت ماه لغایت 31 مرداد ماه درخواست میهمانی و یا انتقالی خود را ثبت کنند .



نقل و انتقالات و مهمانی نیمسال اول 99 - 1400 دانشگاه فنی حرفه ای از 29 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد



 دانشجویان پس از کسب موافقت دانشگاه ها باید در زمان معین با مراجعه به سایت ناد دانشگاه فنی حرفه ای اقدام به انتخاب واحد کنند . ضمنا به محض آغاز نقل و انتقالات و میهمانی نیمسال اول سال تحصیلی 99 - 1400 دانشگاه فنی حرفه ای ، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .


نحوه درخواست نقل و انتقالی و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای
سامانه سماد دانشگاه فنی و حرفه ای به منظور ایجاد نظم و انسجام در روند درخواست نقل و انتقالی و مهمانی دانشجویان و هم چنین برای تسهیل روند بررسی پرونده ها مورد استفاده قرار می گیرد . دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای که متقاضی ثبت درخواست انتقالی و مهمانی نیمسال تحصیلی اول 99 - 1400 را دارند می توانند در زمان تعیین شده به سامانه سماد دانشگاه فنی حرفه ای به نشانی samad.tvu.ac.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند . 



 مراحل ثبت درخواست نقل و انتقالی و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای :

1 - ورود به سامانه سماد دانشگاه فنی حرفه ای به نشانی samad.tvu.ac.ir

2 - ورود به صفحه اصلی سایت سماد

3 - وارد کردن نام کاربری ( شماره دانشجویی ) و رمز عبور ( کد ملی )

4 - ورود به صفحه شخصی دانشجو

5 - تکمیل فرم های لازم و انتخاب بند ( شرط ) مورد نظر

6 - بارگذاری مدارک خواسته شده

7 - تایید اطلاعات و مدارک داوطلب



برای ورود به سامانه سماد دانشگاه فنی حرفه ای کلیک کنید



به محض فعال شدن سامانه نقل و انتقالات و میهمانی نیمسال اول سال تحصیلی 99 - 1400 دانشگاه فنی حرفه ای ، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد . داوطلبان پذیرفته شده و یا میهمان دانشگاه های فنی حرفه ای نیز می توانند با مراجعه به سامانه ناد نسبت به تکمیل اطلاعات و انتخاب واحد خود اقدام کنند .


شرایط میهمانی دانشگاه فنی حرفه ای
نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه فنی حرفه ای ، مانند سایر دانشگاه ها تابع بخشنامه و قوانین وضع شده از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد . شرایط میهمانی این دانشگاه ها مشابه شرایط نقل و انتقال دانشجویی و مهمانی دانشگاه های سراسری می باشد . در ادامه شرایط و ضوابط مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای را به تفکیک ارائه داده ایم .



1 - شرایط درخواست میهمان مبنا دانشگاه فنی و حرفه ای : 

 درخواست میهمان مبنا برای دانشجویانی امکان پذیر است که بلافاصله پس از اعلام قبولی از طریق سازمان سنجش و در همان نیمسال ورودی برای نزدیک ترین دانشگاه به محل زندگی والدین درخواست میهمانی داشته باشند . 5% از ظرفیت کل ورودی دانشجویان یک دانشگاه به این دسته از داوطلبان تعلق دارد به شرطی که حداقل 90% از نمره آخرین فرد پذیرفته شده رشته محل مقصد را کسب کرده باشند .



 داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته فنی حرفه ای مجاز هستند که برای دانشگاه های فنی حرفه ای و غیرانتفاعی درخواست میهمانی ثبت کنند . پس از قبولی درخواست میهمانی از سوی دانشگاه ها ، دانشجو به مدت حداکثر 2 نیمسال در واحد مقصد میهمان مبنا می شوند و در صورت احراز شرایط تعیین شده واحد ها انتقالی می گیرند و در صورت عدم احراز شرایط می توانند درخواست میهمانی خود را تمدید کنند .



2 - شرایط درخواست میهمانی دانشگاه فنی و حرفه ای :

 درخواست میهمانی برای دانشجویانی امکان پذیر است که حداقل یک ترم در دانشگاه محل قبولی ، تحصیل کرده و حداقل معدل 13 را کسب کرده باشند . دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می توانند به مدت حداکثر 2 ترم درخواست میهمانی ثبت کنند و در صورت موافقت واحد ها مجددا میهمانی را در ترم های آتی تمدید کنند .



 دانشجویان دانشگاه های فنی حرفه ای می توانند برای سایر واحد های فنی حرفه ای و دانشگاه های غیر انتفاعی درخواست میهمانی ثبت کنند . در دانشگاه های فنی حرفه ای 20 % از ظرفیت کل پذیرش دانشجویان ورودی به دانشجویان میهمان تخصیص پیدا می کند .



3 - شرایط درخواست میهمانی دائم دانشگاه فنی و حرفه ای :

 دانشجویان میهمان در واحد ها ، به شرط کسب حداقل معدل 13 و بالاتر در حداقل 2 نیمسال تحصیلی ( کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ) می توانند با کسب موافقت واحد مبداء و مقصد میهمان دائم شوند . در این حالت پایان هر ترم تحصیلی کارنامه دانشجو به موسسه مبدا ارسال می شود و نیازی به مراجعه دانشجو به واحد قبلی وجود ندارد .



 با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش دانشجوی میهمان در دانشگاه ها ، در صورت یکسان بودن شرایط متقاضیان ، دانشجویان با شرایط زیر در اولویت خواهند بود :



1 - دانشجوی دختر

2 - فوت ، از کارافتادگی و یا معلول شدن سرپرست و یا والدین در دوره دانشجویی

3 - بیماری خاص ، لاعلاج و یا صعب العلاج دانشجو

4 - دانشجویان تحت حمایت بهزیستی و یا معلول شده در دوران دانشجویی

5 - ازدواج دانشجوی دختر 

6 - شرایط و یا بیماری خاص والدین

7 - دانشجویان خانم متاهل و دارای فرزند

8 - دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد

9 - دانشجویان آقا و متاهل با همسر دانشجو



دانشجویان دانشگاه های سراسری می توانند پس از اطلاع از شرایط نقل و انتقال و مهمانی این دانشگاه ها ، در فرصت تعیین شده درخواست خود را در سامانه نقل و انتقالات دانشگاه های سراسری ثبت کنند .


شرایط انتقالی دانشگاه فنی حرفه ای
 داوطلبانی که قصد انتقال از دانشگاه فنی حرفه ای محل تحصیل به سایر واحد ها را دارند می توانند با رعایت شرایط تعیین شده انتقالی برای ثبت درخواست خود اقدام کنند . پس از موافقت با درخواست انتقالی دانشجو ، تمامی پرونده ها و مدارک وی جا به جا می شود و در انتهای دوره تحصیل مدرک دانشجو نیز از سوی موسسه مقصد صادر می شود .



 دانشجویانی می توانند درخواست انتقالی ثبت کنند که معدلی بالاتر از میانگین معدل دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود در موسسه مقصد را در مدت حداقل 2 نیمسال تحصیلی کسب کرده باشند . دانشجویان فنی حرفه ای می توانند برای انتقال به سایر واحد های دانشگاه فنی حرفه ای و دانشگاه های غیر انتفاعی درخواست انتقالی ثبت کنند .



هم چنین دانشجویان متقاضی نقل و انتقالات دانشکاه آزاد نیز می توانند طبق شیوه نامه تعیین شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای ثبت درخواست خود اقدام کنند . دانشجویان به منظور ثبت درخواست خود نخست باید واجد شرایط انتقالی و یا میهمانی دانشگاه آزاد بوده و سپس در زمان تعیین شده در سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ثبت نام کنند .



اگر پس از مطالعه مقاله نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای 99 - 1400 ، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .


سوالات متداول

1- به چه صورتی باید درخواست انتقالی و میهمانی دانشگاه فنی حرفه ای را  ثبت کرد ؟
درخواست انتقالی و میهمانی این دانشگاه باید به صورت اینترنتی و در سامانه سماد دانشگاه فنی حرفه ای انجام شود که نحوه ثبت درخواست در این مقاله ارائه شده است .

2- چه زمانی می توان درخواست انتقالی دانشگاه فنی حرفه ای را ثبت کرد ؟
معمولا سامانه نقل و انتقالی دانشگاه فنی حرفه ای سالیانه 2 بار در بازه زمانی نیمسال اول و دوم فعال می شود که به محض مشخص شدن تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

3- چه شرایط برای میهمانی دانشگاه فنی حرفه ای مورد نیاز است ؟
داوطلبان باید واجد شرایطی اعم از معدل ، نمرات ، حد نصاب و ... باشند که تمامی شرایط میهمانی و انتقالی در این مقاله ارائه شده است .

منبع : نقل و انتقالات و مهمانی دانشگاه فنی حرفه ای
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WJqg
نظرتان را بنویسید