مالکیت سیم کارت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
بارها مشاهده شده که افرد دارنده سیم کارت های مربوط به اپراتور های مختلف، در رابطه با مسائل مربوط به مالکیت سیم کارت های خود مانند اطمینان از اینکه سیمکارت مربوطه تنها به خود فرد تعلق دارد، استعلام تعداد سیمکارت های تحت مالکیت آن ها، نحوه انتقال مالکیت در صورت فروش آن و سایر مسائل از این دست به مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

این مشکلات به ویژه پس از طراحی و ارائه سامانه های بورسی مختلف مانند سامانه سجام، سمات، سهام عدالت و... که برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در آن ها ملزم به ارائه شماره تلفن در مالکیت شخصی می باشد به مراتب بیشتر شد که در نتیجه آن سبب گشت تا افراد به دنبال راه حلی برای دریافت استعلام مالکیت سیمکارت های و همچنین انتقال مالکیت آن ها باشند.

در حال حاضر برای این منظور از دو روش مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بانشانی mobilecount.cra.ir و همچنین از سرشماره های 3000504901 و 3000150 می توان استفاده کرد. در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نجوه استعلام گیری و انتقال مالکیت سیمکارت های تلفن پرداخته شده است.



نحوه استعلام مالکیت سیم کارت
همانطور که اشاره شد تمامی افراد به منظور استعلام مالکیت تلفن های همراه از دو روش می توان استفاده کرد که به ترتیب شامل موارد زیر می باشند :

 مراجعه به سایت:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به طراحی سامانه ای به جهت ارائه خدمات مربوط به استعلام گیری مالکیت سیم کارت تلفن برای افراد کرده که در نتیجه آن کاربران با مراجعه به صفحه اصلی این سامانه با نشانی mobilecount.cra.ir می توانند علاوه بر استعلام مالکیت سیم کارت مورد نظر خود از تعداد سیمکارت هایی که برای شماره ملی آن ها ثبت شده است نیز اطلاع یابند.

 استفاده از سرشماره های تعریف شده:

در این روش افراد با شماره گیری کد های دستوری 3000504901 و 3000150 و طی کردن مراحل تعریف شده در آن ها برای دریافت استعلام مالکیت خط تلفن و سایر اطلاعات اپراتوری خود دست پیدا کن  کنند. لازم به ذکر است که کاربران قادر به دریافت استعلام سیم کارت خود تنها در فاصله زمانی 10 روز از آخرین استعلام گیری می باشند.



لازم به ذکر است که روش های ذکر شده تنها تعداد سیم کارت های فعال برای کد ملی افراد را مشخص می کنند و اطلاعات شماره آن ها را ارائه نمی دهد.



برای مشاهده اطلاعات شماره سیمکارت های موجود باید با توجه به نوع اپراتور مربوطه ( همراه اول، ایرانسل و...) اپلیکیشن مخصوص آن ها را که توسط اپراتور ها معرفی و ارائه گشته است دانلود کرده و با طی کردن مراحل موجود از اطلاعات شماره خطوط ثبت شده برای شماره ملی خود آگاهی پیدا کنید.

علاوه بر موارد گفته شده هر یک از اپراتور های موجود نیز اقدام به تعریف و ارائه یک کد دستوری مشخص برای کاربران خود جهت دریافت خدمات ارائه شده از سوی آن ها به مخاطبین کرده اند. در ادامه به ذکر اپلیکیشن ها و کد های دستوری تعریف شده برای هر یک از اپراتور های موجود پرداخته شده است:

 اپراتور ایرانسل: استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من و یا کد دستوری #80*

 اپراتور همراه اول: استفاده از اپلیکیشن همراه من ( کد دستوری برای این اپراتور تعریف نشده است ).

 اپراتور رایتل: استفاده از کد دستوری #211* ( برای این اپراتور اپلیکیشنی تعریف نشده است ).





لازم به ذکر است که برای استفاده از خدمات موجود در اپلیکیشن ها و کد های دستوری موجود برای هریک از اپراتور ها لازم است حداقل یک خط تلفن به نام شماره ملی افرد در آن ها ثبت شده باید.



بیشتر بخوانید: انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا


روش های انتقال مالکیت سیم کارت
یکی دیگر از مشکلاتی که افراد با آن روبه رو هستند مربوط به نحوه درست انتقال مالکیت سیمکارت خریداری شده برای شماره ملی خود است. در صورتی که فرایند ذکر شده به درستی صورت نپذیرد مشکلات بسیار زیادی ممکن است که برای دارنده سیمکارت مورد نظر ایجاد شود لذا انجام درست آن و طی کردن کامل تمامی مراحل تعریف شده برای انجام این کار الزامی می باشد.

برای این منظور لازم است تا طرفین معامله که شامل فرد خریدار و فروشنده سیم کارت می باشند به اتفاق یکدیگر در یک روز مشخص به صورت حضوری در یکی از دفاتر رسمی مربوط به اپراتور مشخص شده مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز فرایند انتقال مالکیت را تکمیا کنند.

 مدارک مورد نیاز فروشنده سیم کارت:

1- پوکه سیمکارت مورد نظر

2- اصل سیم کارت

3- یک کارت شناسایی دارای اعتبار از خود

 مدارک مورد نیاز خریدار سیم کارت:

1- مدارک شنایی دارای اعتبار

2- اطلاعات محل سکونت شامل آدرس محل زندگی و کد پستی 10 رقمی آن

کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان استعلام و انتقال مالکیت سیم کارت پاسخ دهند .

بیشتر بخوانید: انتقال مالکیت گوشی دسته دوم در سامانه همتا


سوالات متداول


1- نحوه استعلام مالکیت سیم کارت به چه صورت است ؟
برای استعلام مالکیت تلفن های همراه از دو روش می توان استفاده کرد که به ترتیب شامل مراجعه به سایت و یا استفاده از کد های دستوری موجود می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


2- روش های انتقال مالکیت سیم کارت به چه صورت است ؟
برای این منظور لازم است تا طرفین معامله به اتفاق یکدیگر در یک روز مشخص به صورت حضوری در یکی از دفاتر رسمی مربوط به اپراتور مشخص شده مراجعه کرده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- با استفاده از سامانه مخصوص و سرشماره های تعریف شده چه اطلاعابی بدت می آید؟
روش های ذکر شده تنها تعداد سیم کارت های فعال برای کد ملی افراد را مشخص می کنند و اطلاعات شماره آن ها را ارائه نمی دهد

منبع : مالکیت سیم کارت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J3gg
نظرتان را بنویسید