رجیستری گوشی مسافرتی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
افراد بسیار زیادی وجود دارند که در طی سال به خارج از کشور سفر کرده و در طول سفر خود اقدام به خرید گوشی موبایل به دلایل مختلف و وارد کردن آن به کشور می کنند. اما اخیرا طرحی با عنوان رجیستری تمامی گوشی های موبایل موجود در کشور اجرایی شده و بر اساس آن تمامی دارندگان تلفن همراه ملزم به شرکت در این طرح و انجام اقدامات مربوط به آن جهت قانونی شدن و اصالت سنجی گوشی موبایل خود هستند .

از این رو سوالی که در اینجا برای افراد ایجاد می شود این است که آیا تلفن های همراهی که از خارج وارد کشور می شوند هم شامل این طرح می شوند و لازم است تا دارندگان این گوشی های موبایل اقدام به رجیستر کردن آن ها کنند ؟ در پاسخ باید گفت که بر طبق قوانین این طرح تمامی تلفن های فعال در داخل مرز های کشور حتی تلفن هایی که از خارج وارد می شوند و اصطلاحا گوشی موبایل مسافرتی نامیده می شوند نیز لازم است تا فرایند رجیستری را انجام داده و پس از اصالت سنجی و فعالسازی مجاز یه فعالیت در داخل کشور شوند.

از آنجایی که در صورت ورود گوشی های مسافرتی به کشور دارندگان این تلفن ها تنها به مدت 30 روز مهلت برای رجیستر کردن آن ها دارند و در غیر این صورت خدمات دهی به گوشی موبایل مورد نظر متوقف شده و از کار می افتد لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش انواع روش های رجیستری گوشی موبایل مسافرتی پرداخته شده است.  




انواع روش های انجام رجیستری گوشی موبایل مسافرتی
همانطور که گفته شد گوشی های موبایل وارد شده از خارج از مرز های کشور باید توسط دارندگان خود فرایند رجیستری و فعالسازی را در مدت زمان مشخص شده به عنوان مهلت رجیستری موبایل انجام داده و به این ترتیب تلفن مورد نظر را واجد شرایط دریافت خدماتی همچون آنتن دهی و سایر خدمات مخابراتی کنند، در غیر این صورت پس از پایان این مدت به طور خود به خود از کار خواهند افتاد.

برای انجام رجیستر کردن گوشی موبایل از دو روش می توان استفاده کرد که به ترتیب شامل رجیستری از طریق مراجعه حضوزی افراد به دفاتر گمرک موجود در فرودگاه ها و ثبت درخواست رجیستر کردن گوشی موبایل خریداری شده و همچنین مراجعه به سایت اصلی گمرک و انجام فرایند مربوط به آن به صورت آنلاین می باشد .



لازم به ذکر است که فرایند رجیستری برای گوشی های مسافرتی رایگان نبوده شامل پرداخت هزینه می باشد.

بیشتر بخوانید: کد فعالسازی رجیستری گوشی




رجیستری گوشی مسافرتی در دفاتر گمرک
برای این منظور تنها کافیست تا افراد پس از ورود به مرز های کشور به دفاتر اصلی گمرک مراجعه و گزارش وارد کردن گوشی موبایل به داخل کشور را ارائه دهند . پس از ارائه مدارک مربوط به گوشی موبایل مورد نظر شامل اعلاعات نوع دستگاه و ... هزینه ترخیص گمرک آن محاسبه خواهد شد، در نهایت با پرداخت هزینه گمرک گوشی مربوطه مجوز ورود آن به داخل کشور و استفاده از خدمات اپراتور های موجود صادر می گردد.

پس از دریافت مجوز های لازم برای فعالیت در مرز های کشور تنها کافیست تا شخص دارنده گوشی موبایل به حساب کاربری خود مراجعه کرده و از طریق منو فعالسازی موجود در صفحه به ارائه کد فعالسازی همتا موجود بر روی جعبه یا کارت گارانتی آن ، کد IMEI و همچنین شماره تلفن مورد نظر پرداخته تا به این صورت گوشی موبایل به مالکیت خط تلفن مشخص شده تخصیص یابد. در ادامه نمونه ای از مجوز های مربوط به گوشی های مسافرتی که از سوی گمرک صادر می گردد ارائه شده است.





از آنجایی که دفاتر گمرک در فرودگاه ها واقع شده اند لذا افراد در بدو ورود به کشور می توانند اقدام به ثبت گوشی موبایل خود و پرداخت هزینه گمرک آن در این دفاتر کنند.

بیشتر بخوانید: سامانه همتا


رجیستر کردن گوشی مسافرتی در سایت گمرک
روش دومی که برای رجیستری و دریافت مجوز های لازم جهت فعالسازی گوشی موبایل وارد شده به کشور وجود دارد اقدام به طی کردن فرایند رجیستری گوشی با استفاده از وارد شدن به سایت اصلی گمرک و طی کردن مراحل زیر می باشد:

 به سایت اصلی گمرک به نشانی irica.ir مراجعه کرده و بر روی گزینه خدمات که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است کلیک کنید. مانند شکل زیر:







در صفحه باز شده بر روی گزینه ثبت گوشی های مسافرتی کلیک کنید و پس از آن کد IMEI گوشی مورد نظر خواسته شده است که باید آن را وارد کرده و بر روی گزینه " ادامه " کلیک کنید. مطابق با تصویر:





در مرحله آخر لازم است تا مشخصات کامل تلفن همراه خود را ( که شامل برند، مدل و مشخصات فنی گوشی موبایل می باشد ) به طور دقیق وارد کنید تا بدین صورت پس از پرداخت هزینه تعریف شده برای برند گوشی خود مجوز لازم را دریافت کنید.







در مرحله بعد اطلاعاتی مانند شماره سیمکارت مورد نظر خود، شماره ملی و گذرنامه خود را وارد کنید. مانند تصویر زیر :





در مرحله بعد یک کد امنیتی به شماره تلفن ثبت شده از سوی شما ارسال می گردد که باید در کادر مربوط به آن وارد شود. مانند تصویر:







در نهایت مبلغ قابل پرداخت برای شما نمایش داده خواهد شد که با انتخاب گزینه پرداخت وارد سامانه بانکی برای انجام این کار خواهید شد و پس از انجام این کار مجوز لازم را برای ثبت گوشی موبایل بدست خواهید آورد. مطابق با تصویر:







کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون رجیستر کردن گوشی مسافرتی​ پاسخ دهند

در ادامه بخوانید: نحوه رجیستری گوشی دسته دوم



سوالات متداول


1- انواع روش های انجام رجیستری گوشی موبایل مسافرتی به چه صورت است؟
برای انجام رجیستری گوشی موبایل از دو روش می توان استفاده کرد که به ترتیب شامل رجیستری از طریق مراجعه به دفاتر گمرک و یا مراجعه به سایت گمرک است که در متن مقاله توضیح داده شده است


2- رجیستر گوشی مسافرتی در دفاتر گمرک به چه صورت است؟
برای این منظور تنها کافیست تا افراد پس از ورود به مرز های کشور به دفاتر اصلی گمرک مراجعه و گزارش وارد کردن گوشی موبایل به داخل کشور را ارائه دهند که در متن مقاله توضیح داده شده است


3- رجیستر گوشی مسافرتی در سایت گمرک به چه صورت است ؟
روش دیگری که برای رجیستری کردن گوشی موبایل وارد شده به کشور وجود دارد اقدام به طی کردن فرایند رجیستری با استفاده از وارد شدن به سایت اصلی گمرک می باشد که در متن مقاله توضیح داده شده است

منبع : رجیستری گوشی مسافرتی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/G3OJ
نظرتان را بنویسید