عادی شدن فعالیت دفاتر اسناد رسمی در اکثر نقاط کشور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران گفت: فعالیت دفاتر اسناد رسمی در اکثر نقاط کشور همه‌ روزه است؛ اما در برخی شهر های استان مازندران فعالیت دفاتر همچنان زوج و فرد است.
علی خندانی گفت: تصمیمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتر یاران برای فعالیت دفاتر در دوره همه ‌گیری کرونا تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی افزود: بر این اساس شهر هایی که وضع آن ‌ها در خصوص همه ‌گیری کرونا آبی، زرد یا نارنجی شده، فعالیت دفاتر اسناد رسمی همه‌ روزه و طبق روال عادی است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران ادامه داد: در حال حاضر استان مازندارن در وضع هشدار یا قرمز است و طبق اعلام ستاد ملی کرونا، فعالیت اصناف و واحد ها در این استان محدود است. بر این اساس با تصمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هماهنگی کانون سردفتران و دفتر یاران، دفاتر اسناد رسمی در شهر های قرمز استان مازندران به‌صورت شیفتی و زوج و فرد دایر هستند.

وی گفت: بنابراین در برخی شهر های استان مازندران در روز های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه، دفاتری که رقم آخر شماره دفتر زوج است حق فعالیت دارند و در روز های یکشنبه، سه‌ شنبه و پنجشنبه،‌ امکان فعالیت برای دفاتری است که رقم آخر شماره دفتر آن ها فرد باشد.

خندانی تأکید کرد: شهر هایی همچون تهران که با اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از حالت قرمز به نارنجی یا زرد تغییر وضعیت داده‌ اند، فعالیت دفاتر به روال عادی است.

وی در پایان گفت: در صورتیکه ستاد ‌های ملی و استانی مبارزه با ویروس کرونا از تعطیلی برخی صنوف از جمله دفاتر اسناد رسمی در استان و یا شهری اسم ببرد، سردفتران موظف هستند از این تصمیم تمکین کنند.

منبع: عادی شدن فعالیت دفاتر اسناد رسمی در اکثر نقاط کشور

در ادامه بخوانید: تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K3jx
مطلب قبلی
مالکیت سیم کارت
مطلب بعدی
شرایط فسخ نکاح
نظرتان را بنویسید