آموزش تصویری ثبت برند در سامانه مالکیت معنوی

آموزش تصویری ثبت برند در سامانه مالکیت معنوی
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
نوشین حسینی

آموزش ثبت برند را برای متقاضیان ثبت برند آماده کرده ایم تا بتوانند خودشان برای درخواست برند اقدام کنند. متقاضیان ثبت نام در پرتال مرکز مالکیت معنوی، لازم است با مراجعه به صفحه اصلی به آدرس https://ipm.ssaa.ir/ و سپس از طریق گزینه “ثبت نام متقاضی/ ورود اعضا” با طی نمودن مراحل ثبت نام، اقدام به ثبت نام در پرتال نمایند.نکته مهم: تمامی اشخاصی که می خواهید نامشان در اظهارنامه وجود داشته باشد)اعم از مالک ، نماینده قانونی، تحویل گیرنده ابلاغ، مخترع، طراح (می بایست ثبت نام شده باشند.


 انتخاب نوع شخص:



 

[تصویر:  22.jpg]

با توجه به تعاریف زیر و نوع شخص ثبت نام کننده یکی از گزینه های ۱ الی ۴ را انتخاب نمایید :



شخص حقیقی – مالک، وکیل : اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی که بعنوان مالک یا وکیل دادگستری یا مخترع یا طراح می خواهند اطلاعات آنها در اظهارنامه قید شود از این گزینه استفاده نمایند.



شخص حقوقی شرکت ها و موسسات غیر تجاری و سازمانی و نهادهای دولتی و غیر دولتی: اشخاص حقوقی با تابعیت ایرانی که بعنوان مالک یا وکیل) دفاتر حقوقی (می خواهند اطلاعات آنها در اظهارنامه قید شود از این گزینه استفاده نمایند.



شخص حقیقی غیر ایرانی: اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی که بعنوان مالک یا مخترع یا طراح می خواهند اطلاعات آنها در اظهارنامه قید شود از این گزینه استفاده نمایند.



شخص حقوقی غیر ایرانی: اشخاص حقوقی با تابعیت غیر ایرانی که بعنوان مالک می خواهند اطلاعات آنها در اظهارنامه قید شود از این گزینه استفاده نمایند.

پس از انتخاب نوع شخص می بایست اطلاعات صحیح اشخاص را در فرم های مربوطه وارد نمایید. سپس دکمه مرحله بعد را کلیک نمایید تا وارد صفحه ثبت اطلاعات اولیه شوید.



 

[تصویر:  33.jpg]

تذکر ۱: پس از وارد نمودن کد پستی ، سیستم بصورت اتوماتیک آدرس را فراخوانی می کند.

تذکر ۲: در صورتی که وکیل می باشید با انتخاب گزینه مربوطه و اعلام نوع وکالت و شماره وکالت مراحل ثبت نام را ادامه دهید.



با کلیک بر روی دکمه مرحله بعد به بخش بارگذاری ضمائم وارد می شوید.

بر اساس ضمائم خواسته شده ، مدارک مورد نیاز را بارگزاری نمایید .



 

[تصویر:  44.jpg]

با کلیک بر روی دکمه مرحله بعد به بخش حساب کاربری وارد می شوید.



در این بخش ایمیل و شماره همراه درج شده در بخش اطلاعات اولیه جهت تایید نمایش داده می شود .



تذکر: اطلاعات هویتی، نشانی پست الکترونیکی، شماره تماس اعم از تلفن ثابت و همراه، آدرس و کدپستی که در سامانه مرکز مالکیت معنوی و همچنین متعاقباً در اظهارنامه های بعدی ثبتی ابراز می نمایید واقعی و صحیح بوده است.



 

[تصویر:  55.jpg]

با کلیک دکمه تایید ثبت نام پیغام زیر را مشاهده می نمایید .



پس از تایید اطلاعات فرم زیر جهت مشاهده شماره شناسایی و امکان مشاهده و چاپ اقرار نامه نمایش داده خواهد شد. لطفا اطلاعات مندرج در این فرم را با دقت مطالعه نمایید .همچنین پیامک حاوی اطلاعات کاربری و گذر واژه برای شما ارسال خواهد شد.



 

[تصویر:  77.jpg]

با کلیک بر روی گزینه مشاهده و چاپ اقرار نامه فرم زیر نمایش داده می شود . لطفا اطلاعات مندرج در فرم اقرارنامه را با دقت مطالعه نمایید .



سپس به همراه نسخه چاپی اقرار نامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید و گواهی امضاء دریافت نمایید. سپس از طریق گزینه ” تایید حساب کاربری با گواهی امضا ” و وارد نمودن اطلاعات درخواستی حساب کاربری خود را فعال نمایید.



 

[تصویر:  .jpg]

تذکر: لازم به ذکر است تا زمانی که حساب کاربری خود را فعال ننمایید



، روال بررسی اظهارنامه شروع نخواهد شد و استفاده از سایر امکانات کارتابل وجود نخواهد داشت.

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kJOr
نظرتان را بنویسید