آموزش تصویری استعلام برند

آموزش تصویری استعلام برند
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
نوشین حسینی

استعلام برند از اداره مالکیت معنویبرای انجام استعلام برند از این طریق، شما دو انتخاب دارید که ان ها را توضیح می دهیم.

برای استعلام برند ابتدا به سامانه اداره مالکیت معنوی به آدرس https://ipm.ssaa.ir/Search-Trademark وارد شوید سپس مطابق تصویر زیر، صفحه مورد نظر باز شده که کافیست نام مورد نظر خود را وارید کرده و پس از وارد کردن تصویر رباط سنج، روی "جستجو" کلیک کنید و منتظر نمایش نتیجه بمانید. در صورتی که نتیجه ای یافت نشد یعنی این عبارت تاکنون ثبت نشده است.
 

[تصویر:  estelam-brand-site.jpg]


کلیه برندها پس از ثبت در سامانه روزنامه رسمی شرکت باید درج شوند. پس برای اطلاع از سابقه عبارت مورد نظر میتوانید از این طریق مطلع شوید. در این روش به سامانه روزنامه رسمی کشور به آدرس www.rrk.ir مراجعه می کنید. در قسمت آگهی های قانونی، نوع آگهی خودتان را، علامت تجاری انتخاب کنید و اسامی مورد نظر برای استعلام را وارد کنید.
می توانید نام برند خود را در میان روزنامه ها جستجو کنید. بدیهی است که اگر نام مشابه پیدا شود شما باید به فکر انتخاب نام دیگری باشید.


مزایای استعلام ثبت برند

از ثبت تکراری با برندی دیگر جلوگیری می کند.
استعلام برند از هدر رفتن وقت و هزینه شما جلوگیری می کند
برندهای مختلف همه منحصر به فرد می مانند و تشابهی ایجاد نمی شود.
شما از برندهای ثبت شده زیادی در زمینه های مختلف مطلع می شوید.
برندی منحصر به فرد و خاص خودتان ثبت می کنید که می توانید با آن فعالیت های حرفه ای خود را ادامه دهید.

جستجوی علائم تجاری ثبت شده

زمانی که برای جستجوی علائم تجاری ثبت شده اقدام کردید و پس از این که شما برند خود را ثبت می کنید، قانون اجازه می دهد از افرادی که با نام مشابه شما مشغول به فعالیت هستند شکایت کنید. پس از شکایت شما، از فعالیت این افراد جلوگیری می شود، چون داشتن برند به این معنی است که این اسم به شما تعلق دارد و هیچ شخص دیگری حق سوء استفاده از آن را ندارد.
پس از این که برند خود را ثبت کردید می توانید آن را انتقال دهید. هر چه برندتان معتبرتر باشد و فعالیت های حرفه ای تری با آن انجام داده باشید، ارزش برند بالاتر می رود.
هزینه های ثبتی شامل هزینه های ثبت و تمدید است. به عنوان مثال برند، هزینه ای برای مالیات، عوارض و... ندارد.
شما می توانید برند خود را به صورت بین المللی هم ثبت کنید. می توانید با تکمیل یک اظهارنامه و پرداخت هزینه مربوطه، برند خود را به صورت بین المللی ثبت کنید.
با ثبت بین المللی برند، می توانید در 86 کشور عضو معاهده مادرید، برندتان را ثبت کنید. برای این کار احتیاجی نیست که برند را در تک تک کشورها ثبت نمایید.


استعلام نام برند قبل از ثبت

وقتی شما برند خودتان را ثبت می کنید، در واقع زمینه مشخص فعالیت خود را تعریف می کنید. این کار توسط افراد، به تولید ملی و چرخه اشتغال کمک می کند. بنابراین اداره مالکیت صنعتی از افرادی که برند ثبت کرده اند حمایت می کند و به این منظور :

اجازه نمی دهد کسی برندی هم نام با برند شما ثبت کند.
در صورتی که کسی از برند شما استفاده غیر مجاز بکند، پس از شکایت شما بر اساس قانون با او برخورد خواهد شد.

در صورتی که اداره مالکیت صنعتی از برندها حمایت نکند شما نمی توانید مطمئن باشید که برندتان هم چنان منحصر به فرد بماند. اگر نام تجاری شما ثبت شده باشد این کار به شما کمک می کند خیالتان از عدم سوء استفاده دیگران راحت شود.
هنگامی که برند خود را ثبت می کنید می توانید با اعطای نمایندگی به نام برندتان، فعالیت حرفه ای خود را گسترش دهید. فقط فراموش نکنید که حتما از امکان استعلام نام برند قبل از ثبت استفاده کنید تا مطمئن شوید این نام برای شما مناسب است یا خیر.


برند ما چند سال اعتبار دارد؟

برند پس از ثبت برای مدت مشخصی اعتبار دارد. این مدت از نظر قانونی برابر با 10 سال است. پس از این مدت باید برای تمدید برند خود اقدام کنید در غیر اینصورت دیگر مالک برند خود نخواهید بود.


در ایران چه برندهایی را می توان ثبت کرد؟

کلمات و واژه ها، عبارات ترکیبی از حرف، عدد، کلمه و رقم در کنار هم، تصاویر و علائم - نماد و  آیکن که می توانند سیاه یا سفید باشند، همگی قابل ثبت هستند. در بسیاری از کشورها مواردی را می توان ثبت کرد که در ایران امکان ثبت آن ها وجود ندارد.
به عنوان مثال در کشورهای دیگر می توان شعارهای تبلیغاتی، اصوات و بوها را هم ثبت کرد. در ایران تنها می توان موارد قابل رویت و گرافیکی را ثبت کرد.
هر ترکیبی از واژه ها، تصاویر، حرف و یا هر کدام به تنهایی را می توان ثبت کرد. البته موارد گفته شده باید رنگبندی داشته باشند یا هم به رنگ سیاه و سفید باشند. برای اطلاع از برند های ثبت شده از سامانه استعلام برندهای ثبت شده استفاده کنید.


استعلام برند ثبت شده در ایران

منظور از استعلام برند ثبت شده در ایران این است که شما بدانید که قبل از اقدام برای برند خود، جستجو کنید که در ایران شخص دیگری مالک این نام یا نشان هست یا نه، پس اگر بازار هدف شما بازار داخلی است بررسی و استعلام در بین برندهای داخل ایران کافی است، در غیر این صورت برای استعلام برند جهانی اقدام کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jGOY
نظرتان را بنویسید