اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پس از بررسی فرم های انتخاب رشته داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شده و داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان این آزمون هستند، پس از مراجعه به دانشگاه محل قبولی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.

 

 

با انتشار نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱ اسامی داوطلبانی که کد رشته های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خود گردان و همچنین دانشگاه آزاد را انتخاب کرده بودند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از نتیجه خود مطلع شوند.

این داوطلبان به منظور اطلاع از نتایج کارشناسی ارشد، می بایست اخبار و اطلاعیه های منتشر شده را دنبال کنند و در موعد مقرر نسبت به مشاهده نتیجه و دریافت کارنامه خود اقدام نمایند. در زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد محل قبولی داوطلب مشخص شده و امکان ثبت نام و ادامه تحصیل برای پذیرفته شدگان این آزمون فراهم می شود.

اطلاع دقیق از زمان اعلام نتایج و نحوه دریافت کارنامه قبولی ارشد در موعد مقرر به داوطلبان در انجام مراحل بعدی پذیرش ارشد در دانشگاه ها کمک کرده و متقاضیان علاقمند به تکمیل ظرفیت را نیز از نحوه اولویت بندی کد رشته ها مطلع می سازد. به همین دلیل در ادامه این مقاله، به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401 می پردازیم.

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

با وجود اینکه سازمان سنجش بازه های زمانی مختلف برای ثبت نام و اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۱ را از قبل تعیین کرده و در طی اطلاعیه ای در اختیار داوطلبان قرار می دهد، اما گاهی ممکن است به دلایل مختلف جدول زمان بندی هر فرآیند تغییر کرده و مجددا به اطلاع داوطلبان برسد.

سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور تمامی مراحل آزمون کنکور ارشد به تعویق افتاد و نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد در مهر ماه اعلام شد. زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد امسال هنوز مشخص نیست اما پیش بینی می کنیم در صورت برگزاری این آزمون در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش، نتایج نهایی آن در شهریور ماه 1401 منتشر شود.

 

 

زمان دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد هنوز مشخص نشده است، به محض انتشار، در این مقاله اطلاع رسانی لازم انجام خواهد گرفت.

 

داوطلبان در صورت تمایل می توانند مقاله زیر را که مربوط به اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 1401 منتشر شده است را، مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401

 

 

نحوه اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

طبق روال سالیان گذشته اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اعلام می شود. از این رو داوطلبان پس از ورود به "سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته" می توانند نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده نمایند.

 

 در صفحه باز شده بر روی گزینه "ورود به سیستم" کلیک کنید.

 

 

 در این سامانه دو روش برای مشاهده جواب نهایی کارشناسی ارشد 1401 وجود دارد که داوطلبان با توجه به اطلاعات ثبت نامی خود می توانند از آن استفاده نمایند.  

 

روش اول : بر اساس شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام 

 

روش دوم : بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی 

 

 

 در نهایت میز کار داوطلب به نمایش در آمده و امکان مشاهده نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را در اختیار وی قرار می دهد. 

 

 

  راهنمای تصویری فوق مربوط به اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته می باشد. در صورت بروز تغییر در هر یک از مراحل، راهنمای تصویری فوق بروز رسانی خواهد شد.

 

لازم به ذکر است سازمان سنجش با راه اندازی بخشی تحت عنوان "سیستم پاسخگویی سازمان سنجش" این امکان را برای داوطلبان فراهم کرده که در صورت عدم رضایت از جواب نهایی اکتسابی، نسبت به ثبت درخواست با موضوع اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

 

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات درباره نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

 

 

 

 

 

مشاوره اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد به عوامل مختلفی مانند برنامه ریزی دقیق و حساب شده، مطالعه منابع مفید، مشورت با افراد با تجربه و انتخاب رشته دقیق و هدفمند بستگی دارد. از این رو داوطلبانی جزو پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401 خواهند بود که این فاکتورها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

 متقاضیانی که موفق به کسب رتبه قبولی در این مرحله نشده اند، می توانند با ثبت نام در کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی شانس خود را برای پذیرش در رشته های بدون کنکور ارشد که دارای ظرفیت خالی است بسنجند. مقاله زیر تمام جزئیات مربوط به نحوه ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ را توضیح داده است.

 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آن ها را در تمامی مراحل راهنمایی می کنند. همچنین به داوطلبان توصیه می کنیم، با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد هیوا و دنبال کردن صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا از زمان دقیق اعلام کارنامه نهایی ارشد ۱۴۰۱ سریع تر مطلع شوند.

 

در ادامه بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 نیز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود؟

✔️ انتظار می رود نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت مجزا اعلام شود، اما با توجه به مقاله، سال گذشته این نتایج هم زمان با دانشگاه های سراسری و در سایت سازمان سنجش منتشر شد.



 

2- ✔️ آیا در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1401 رتبه داوطلب در هر رشته محل هم مشخص می شود؟

✔️ با انتشار نتایج نهایی کارشناسی ارشد تنها محل قبولی داوطلب مشخص شده و رتبه اکتسابی او در کارنامه نهایی منتشر می شود که جزئیات آن در مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ آیا پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد 1401 از شرکت در آزمون سال بعد محرومند؟

✔️ با توجه به متن مقاله، با ارسال درخواست به سازمان سنجش و تایید آن می توانند مجوز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال بعد را دریافت کنند.

منبع : اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZAA2
نظرتان را بنویسید