ضرایب آزمون وکالت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
به طور کلی ضرایب آزمون وکالت قوه قضاییه و آزمون وکالت دادگستری و بودجه بندی سوالات آزمون وکالت تقریبا هر سال به یک شکل است و دانستن ضرایب دروس آزمون وکالت 1400 برای داوطلبین آن امری بسیار ضروری است. این آزمون ها هر سال برای جذب نیروی متخصص در امر وکالت برگزار می شوند. همانطور که می دانید این دو آزمون از یکدیگر جدا هستند. 



در نحوه برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه و آزمون وکالت دادگستری، بودجه بندی سوالات و منابع امتحانی و ضرایب دروس شباهت هایی بین این دو آزمون وجود دارد. این آزمون ها برای فارغ التحصیلان رشته حقوق، مبانی فقه و فقه و حقوق اسلامی و رشته های معادل آن ها در دانشگاه ها و حوزه ها برگزار می شود.

داوطلبین می بایست پیش از ورود به جلسه آزمون از منابع دروس آزمون و ضرایب دروس آن نیز مطلع شوند و از نحوه برگزاری این آزمون و تعداد سوالات آزمون آگاهی کسب کنند. در ادامه در رابطه با بودجه بندی و ضرایب دروس آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 و آزمون وکالت دادگستری و همچنین مشاوره قبولی در آزمون وکالت 1400 پرداخته شده است.




بودجه بندی و ضرایب آزمون وکالت قوه قضاییه 1400
یکی از نکات مهم پیش از ثبت نام متقاضیان در آزمون وکالت در سال جاری آگاهی درباره بودجه بندی و ضرایب آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 است. داوطلبین برای ثبت نام و اطلاع از جزئیات و نحوه برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و یا سایت مرکز وکلای قوه قضاییه به نشانی judiciarybar.ir مراجعه نمایند. تعداد سوالات این آزمون 120 سوال می باشد که سهم هر یک از دروس 20 سوال است.



در ادامه نام دروس، ضریب دروس و تعداد سوالات هر درس را در آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 را به طور کامل در یک جدول آورده ایم.



نام دروس ضریب دروس تعداد سوالات
حقوق مدنی 2 20
فقه 2 20
حقوق جزا عمومی و اختصاصی 2 20
حقوق تجارت 2 20
آیین دادرسی مدنی 2 20
آیین دادرسی کیفری 2 20
حقوق ثبت 1 20


مواد امتحانی آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 نیز در دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضاییه منتشر می شود و دانستن این مواد آزمون برای داوطلبان این آزمون بسیار ضروری می باشند. از آنجایی که مطالعه منابع آزمون وکالت درصد قبولی داوطلبین را افزایش خواهند داد اما منابع برای مطالعه این دروس در دفترچه آزمون بیان نمی شود، در جدول زیر چند مورد از منابع پیشنهادی برای دورسی که در آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 می آیند آورده شده است.



نام درس منابع پیشنهادی دروس آزمون وکالت قوه قضاییه
حقوق مدنی کتاب های جامع حقوق مدنی، شرح جامع قانون مدنی، جزوه حقوق مدنی دکتر شهبازی، کتاب قانون مدنی در نظم کنونی، کتاب تست حقوق مدنی
آیین دادرسی مدنی کتاب های دوره بنیادین و دوره پیشرفته، کتاب های دو جلدی کمک حافظه آیین دادرسی مدنی، کتاب تست آیین دادرسی مدنی
حقوق تجارت کتاب ساده ساز حقوق تجارت، کتاب مختصر حقوق تجارت، قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی، کتاب حقوق تجارت به روش ساده ( تاجر و شرکت های تجاری )
حقوق جزا کتاب حقوق جزا، کتاب های کمک حافظه حقوق جزای عمومی و اختصاصی، کتاب سوالات طبقه بندی شده حقوق جزای عمومی، کتاب های تست حقوق جزا
آیین دادرسی کیفری کتاب نکته ها در آیین دادرسی کیفری، کتاب آیین دادرسی کیفری، کتاب تست آیین دادرسی کیفری
حقوق ثبت کتاب های قانون یار حقوق ثبت، کتاب کمک حافظه حقوق ثبت، کتاب 500 تست برگزیده حقوق ثبت
فقه تحریر الوسیله، سوالات سال ها گذشته


حتما بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا


بودجه بندی و ضرایب آزمون وکالت دادگستری 1400
آزمون وکالت دادگستری هر سال تحت نظر سازمان سنجش برگزار می شود و پذیرش بیشتری نسبت کانون وکالت قوه قضاییه دارد. اما بودجه بندی و ضرایب آزمون وکالت دادگستری 1400 همانند سال های گذشته می باشد. در زمان ثبت نام برای آزمون وکالت دادگستری دفترچه ای به داوطلبین تقدیم می شود که تمامی نکات برگزاری این آزمون در آن است. در ادامه سعی شده است در جدولی نام دروس، ضرایب دروس و همچنین تعداد سوالاتی که در این آزمون خواهد آمد آورده شود.



نام دروس ضریب دروس تعداد سوالات
حقوق مدنی 3 20
حقوق تجارت 3 20
حقوق جزا عمومی و اختصاصی 3 20
آیین دادرسی مدنی 3 20
آیین دادرسی کیفری 3 20
اصول فقه 1 20


مواد امتحانی دروسی که در آزمون وکلا دادگستری 1400 در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت دادگستری منتشر می شود و دانستن این مواد آزمون برای متقاضیان آزمون وکالت دادگستری مهم هستند و از آنجایی که مطالعه منابع مهم درصد قبولی داوطلبان را افزایش می دهد اما این منابع در دفترچه راهنما بیان نخواهد شد که در جدول زیر چند مورد از منابع پیشنهادی برای دروسی که در آزمون وکالت دادگستری می آیند آورده شده است.



نام درس منابع پیشنهادی دروس آزمون وکالت دادگستری
حقوق مدنی کتاب های جامع حقوق مدنی، شرح جامع قانون مدنی، جزوه حقوق مدنی دکتر شهبازی، کتاب قانون مدنی در نظم کنونی، کتاب تست حقوق مدنی
آیین دادرسی مدنی کتاب های دوره بنیادین و دوره پیشرفته، کتاب های دو جلدی کمک حافظه آیین دادرسی مدنی، کتاب تست آیین دادرسی مدنی
حقوق تجارت کتاب ساده ساز حقوق تجارت، کتاب مختصر حقوق تجارت، قانون تجارت در نظم حقوقی کنونی، کتاب حقوق تجارت به روش ساده ( تاجر و شرکت های تجاری )
حقوق جزا کتاب حقوق جزا، کتاب های کمک حافظه حقوق جزای عمومی و اختصاصی، کتاب سوالات طبقه بندی شده حقوق جزای عمومی، کتاب های تست حقوق جزا
آیین دادرسی کیفری کتاب نکته ها در آیین دادرسی کیفری، کتاب آیین دادرسی کیفری، کتاب تست آیین دادرسی کیفری


بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون وکالت کانون وکلا دادگستری


مشاوره قبولی در آزمون وکالت 1400
آزمون وکالت قوه قضاییه آزمون سختی است که بسیاری از افراد برای چندمین بار این در این آزمون شرکت می کنند. حتی ممکن است شرکت در چنین آزمونی برای خیلی از افراد چالش برانگیز باشد. حواستان باشد چنین تصوری مبنی بر اینکه افرادی که در آزمون وکالت قوه قضاییه موفق به کسب رتبه خوب شده اند می توانند مشاوره خوبی برای شما متقاضیان باشند کاملا غلط و در بسیاری مواقع نیز گمراه کننده است.

برای شرکت در آزمون و قبولی در آزمون وکالت 1400 و قبول شدن در این آزمون می بایست دروس و منابع مرتبط با دروس آن آزمون را کامل مطالعه نموده و قوانین را کامل از بر داشت. علاوه بر مطالعه منابع می بایست نکاتی را در نحوه خواندن دروس و زمان دادن آزمون رعایت کرد تا درصد موفقیت داوطلب بیشتر شود. حتما در طی سال ها درس خواندن و تحصیل و مطالعه حتما روش صحیح مطالعه را می دانید، اما برای یادآوری دوباره به این نکات پرداخته ایم.



هنگام مطالعه مدادی را در دست داشته باشید و منابع مربوط به هر مبحث را در یک صفحه یا یک یا دو پاراگراف خلاصه کنید و همچنین زیر نکات مهم و سوالی را خط بکشید.

نمونه سوالات سال های گذشته آزمون وکالت و کلید جواب آن ها را داشته باشید و از آن ها استفاده کنید.

هر موردی که به نظر شما و منبع سوالات مهم است ستاره بزنید.

هر مطلبی را در صفحه و یا دفتر خود به عنوان نکته کلیدی و مهم ثبت کردید حتما شماره صفحه و نام کتاب را بنویسید.

هر آنچه را که خوانده اید یک دور در ذهن مرور کنید تا خوانده ها را درک کنید.

کتاب و ‌جزوه های خود را به صورت پراکنده مطالعه نکنید، زمانی سراغ کتاب و درس بعدی بروید که تماما آن درس را درک کرده و حفظ کرده باشید.

در زمان مطالعه هر جایی از مباحث برایتان نامفهوم بود از کسی که در این زمینه آگاه است بپرسید.

برای هر درس یا کتابی دفترچه ای یا جزوه ای جدا از یادداشت های خود داشته باشید و پایان هر ماه یا هر زمان که در مصلحت دید خودتان بود آخرت دوباره مطالعه کنید.

سر خودتان را با کتب متفرقه و منابع زیاد شلوغ نکنید و فقط دروس مرتبط با امتحان را مطالعه کنید.

با دوستان یا همکلاسی هایی که برای ورود به آزمون وکالت خود را آماده می کنند در مورد مسائل مهم کتب بحث و گفت و گو کنید.



در ادامه بخوانید: ظرفیت پذیرش آزمون وکالت


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ضرایب آزمون وکالت 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ضرایب آزمون وکالت 1400 پاسخ دهند.



سوالات متداول


1- ضرایب آزمون وکالت چه زمانی اعلام خواهد شد؟
ضرایب آزمون وکالت پیش از زمان ثبت نام آزمون وکالت اعلام خواهد شد که در متن مقاله نیز بیان شده است.


2- ضرایب آزمون وکالت قوه قضاییه 1400 راچطور می توان مشاهده کرد؟
ضرایب آزمون وکالت قوه قضاییه را می توان در دفترچه راهنمای این آزمون مشاهده نمود که در متن مقاله آمده است.


3- ضرایب آزمون وکالت دادگستری 1400 را چطور می توان مطلع شد؟
ضرایب آزمون وکالت دادگستری در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون می آید که در متن مقاله آورده شده است.

منبع : ضرایب آزمون وکالت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kAYJ
نظرتان را بنویسید