ساعت کاری دفاتر پلیس + 10

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
شرکت پژوهش و توسعه ناجی که از زیر مجموعه های بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بوده، در سال 1382 دفاتری را با عنوان دفاتر پلیس + 10 تاسیس نمود که امروزه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تغییر نام داده اند. صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، صدور کارت سوخت، خدمات وظیفه عمومی، صدور گذرنامه، تعویض گواهی‌ نامه رانندگی، صدور پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی )، ترخیص خودرو و صدور خلافی خودرو، برخی از مهم ترین خدمات دفاتر پلیس + 10 می باشند.

مساله ای که در رابطه با نحوه کار دفاتر پلیس + 10 وجود داشته، ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 بوده که به دلیل گسترش بیماری کرونا در کشورمان و تغییر  ساعت کاری مراکز و دفاتر دولتی به دلیل تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، این سوال مهم را مطرح می سازد که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400 چه ساعاتی می باشد؟

به همین دلیل در این مقاله به توضیح مساله ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 پرداخته؛ در بخش نخست، ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400 را بررسی نموده و در بخش دوم، در مورد ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز صحبت می نماییم. 




ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400
در سال 1382 شرکت پژوهش و توسعه ناجی وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اقدام به تاسیس دفاتری با عنوان دفاتر پلیس + 10 نمود که بعدها به عنوان دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تغییر نام داد. هدف از راه اندازی دفاتر پلیس + 10 ، ارائه مجموعه‌ای از خدمات الکترونیکی انجام شده توسط پلیس کشورمان بوده که برخی از مهم ترین این خدمات عبارتند از: صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، صدور کارت سوخت، خدمات وظیفه عمومی، صدور گذرنامه، تعویض گواهی‌ نامه رانندگی، صدور پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی )، ترخیص خودرو و صدور خلافی خودرو.

در حال حاضر، برخی از خدمات ارائه شده توسط دفاتر پلیس + 10 همچون استعلام خلافی خودرو و استعلام خودروهای مکشوفه، از طریق اپلیکیشن پلیس من و به صورت الکترونیکی به افراد ارائه می گردد. بنابراین در برخی موارد، دریافت خدمات نیروی انتظامی، نیازمند مراجعه به پلیس + 10 نمی باشد.

با شیوع بیماری کرونا در کشورمان و تغییر گاه به گاه ساعت کاری مراکز و دفاتر دولتی به دلیل برخورد با شرایط پیک این بیماری در کشورمان، سوال مهمی که در رابطه با دفاتر پلیس + 10 از سوی مراجعین این دفاتر پرسیده می شود، این سوال بوده که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400 چه ساعاتی می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400 در روزهای هفته به غیر از پنج شنبه ها از ساعت 7:30 تا 14:30 بوده و این دفاتر در روزهای پنج شنبه تا ساعت 11:30 به ارائه خدمات الکترونیکی پلیس کشور از قبیل صدور گذرنامه، تعویض گواهی‌ نامه رانندگی، صدور پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی )، ترخیص خودرو و صدور خلافی خودرو مشغول می باشند. البته برخی از دفاتر ،  فعالت خود را از ساعت 8 شروع می کنند. دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در روزهای جمعه بسته می باشند.

حتما بخوانید : دانلود برنامه پلیس من




ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز
در بخش قبل توضیح دادیم که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در روزهای عادی سال 1400 به چه صورت بوده و صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، صدور کارت سوخت، خدمات وظیفه عمومی، صدور گذرنامه، تعویض گواهی‌ نامه رانندگی، صدور پروانه کسب ( جواز اماکن عمومی )، ترخیص خودرو و صدور خلافی خودرو، برخی از مهم ترین خدمات ارائه شده از سوی پلیس + 10 می باشند.

اما همانطور که می دانید، مراکز و دفاتر دولتی برابر قوانین کشور ما در هفته اول سال و نوروز تعطیل بوده و خدمات خود را به متقاضیان ارائه نمی کنند. بنابراین ممکن است این سوال مطرح شود که ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز به چه صورت می باشد؟ آیا ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز نیز مانند سایر مراکز دولتی بوده و این دفاتر نیز در هفته اول نوروز تعطیل می باشند؟

در پاسخ به سوال ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز باید گفت بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، با هدف رسیدگی به درخواست های مشمولان در زمینه های اعزام به خدمت، معافیت کفالت و سایر درخواست های مربوطه ، برخی از دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور در ایام نوروز ارائه دهنده خدمات پلیس کشور می باشند.

افرادی که قصد مراجعه به دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز را داشته، می توانند لیست دفاتر فعال در نیمه اول فروردین  و ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز را در درگاه خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10 به نشانی epolice.ir/news.php مشاهده نمایند.

در ادامه بخوانید: درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی police.ir


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 پاسخ دهند.

سوالات متداول


1- ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400 به چه صورت می باشد؟
ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در سال 1400 در روزهای هفته به غیر از پنج شنبه ها از ساعت 7:30 تا 14:30 و روزهای پنج شنبه تا ساعت 11:30 می باشد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.


2- ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز به چه صورت می باشد؟
بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی برخی از دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور در ایام نوروز ارائه دهنده خدمات پلیس کشور می باشند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.


3- ساعت کاری دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز از طریق چه مرجعی قابل استعلام می باشد؟
افرادی که قصد مراجعه به دفاتر پلیس + 10 در ایام نوروز را داشته می توانند لیست دفاتر فعال در نوروز را در درگاه خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10 به نشانی epolice.ir/news.php مشاهده نمایند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

منبع : ساعت کاری دفاتر پلیس + 10
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7gEQ
نظرتان را بنویسید