پاسخ به سوالات متداول ثبت نام کارشناسی ارشد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 تابع شرایط و ضوابط خاصی است که سوالات مختلفی را در ذهن داوطلبان ایجاد می کند . یافتن پاسخ سوالات متداول ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هر گونه خطا و اشتباه در این فرایند باعث بروز مشکلاتی در مراحل بعدی خواهد شد .



امسال نیز طبق روال سالیان گذشته ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می شود . از این رو داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد می بایست به سایت مذکور مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 و مطالعه دقیق آن فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند .

با توجه به این که شرایط و ضوابط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد از بخش های مختلفی تشکیل شده و متقاضیان شرکت در این آزمون نیز دارای شرایط متفاوتی می باشند ، ممکن است در فرآیند ثبت نام سردرگم شده و سوالاتی در ذهن آن ها به وجود آید . به همین خاطر سعی کرده ایم در این مقاله پاسخگوی سوالات متداول ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 و پیرامون آن باشیم .







سوالات پرتکرار ثبت نام کارشناسی ارشد 1400
در این قسمت سوالات متداول و پرتکرار داوطلبان در زمینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را در اختیار شما قرار می دهیم . پاسخ این سوالات بر اساس اطلاعیه های سازمان سنجش در خصوص ثبت نام ارشد 1400 و دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد جمع آوری شده است .



چه کسانی می توانند در کنکور کارشناسی ارشد 1400 ثبت نام کنند ؟



فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ( لیسانس ) یا کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای ) یا دانشجویان سال آخر کارشناسی که تا تاریخ 31 شهریور سال جاری فارغ التحصیل می شوند ، می توانند در کنکور کارشناسی ارشد 1400 ثبت نام کنند .



آیا دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در فرایند ثبت نام کارشناسی ارشد 1400شرکت نمایند ؟



دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع فوق در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1400 ، در صورت داشتن سایر شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد می بایست تا پایان مهلت تعیین شده برای ثبت نام ، از تحصیل انصراف قطعی دهند . در صورت عدم انصراف کنکور کارشناسی ارشد ، قبولی آنها لغو خواهد شد .



آیا ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 مستلزم پرداخت هزینه می باشد ؟



بله ، کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور می بایست نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایند . وجه ثبت نام این آزمون برای هر کد رشته امتحانی سال پیش 450000 ریال و برای شرکت در گزینش رشته های دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی 138000 ریال می باشد .



 آیا در کنکور کارشناسی ارشد 1400 شرط تجانس رشته وجود دارد ؟



خیر ، کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی بدون توجه به عنوان رشته مدرک تحصیلی می توانند در رشته امتحانی مورد علاقه خود در مقطع کارشناسی ارشد ( به جز رشته های امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی دارند ) شرکت نمایند .



داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 در چند رشته امتحانی می توانند ثبت نام نمایند ؟



هر داوطلب بر اساس علاقه حداکثر می تواند در دو کد رشته امتحانی ( اصلی و شناور ) ثبت نام و در آزمون آن شرکت نماید .



آیا پذیرفته شدگان دوره روزانه کارشناسی ارشد 99 از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1400 محرومند ؟



پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کارشناسی ارشد 99 تنها در صورت ارسال درخواست رفع محرومیت ارشد به سازمان سنجش و تایید آن ، مجاز به شرکت در این مرحله می باشند . در غیر این صورت حق ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1400 را نخواهند داشت .



منظور از رشته های شناور در کنکور کارشناسی ارشد 1400 چیست ؟



داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 مجازند در کنار رشته امتحانی اصلی خود یکی از رشته های شناور را به عنوان رشته دوم انتخاب نمایند . هر ساله سازمان سنجش لیست این رشته ها را در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان قرار می دهد .



آیا ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت جداگانه انجام می شود ؟



خیر . آزمون کارشناسی ارشد 1400 هم چون سال گذشته به صورت یکپارچه برگزار شده و ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد تنها یک بار و از طریق سایت ثبت نام کارشناسی ارشد صورت می گیرد .

بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور ارشد





دانشجویان سال آخر کارشناسی باید چه معدلی را در فرم ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 درج کنند ؟



دانشجویانی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 99 و یا 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل می شوند ، در هنگام ثبت نام می بایست میانگین نمرات واحد های گذرانده شده خود را تا تاریخ 31 شهریور 99 درج نمایند . این افراد در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد فرصت خواهند داشت نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند .



آیا امکان تمدید مهلت ثبت نام برای کنکور کارشناسی ارشد 1400 وجود دارد ؟



هر ساله سازمان سنجش پس از پایان مهلت مقرر ثبت نام ، یک بازه زمانی چند روزه در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که موفق به ثبت نام نشده اند . هم چنین برای جاماندگان از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 که پس از گذشت این بازه تصمیم به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می گیرند مهلت جداگانه ای در نظر می گیرد . برای اطلاع از زمان تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 و مهلت مجدد ثبت نام کارشناسی ارشد عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد شوید .



آیا داوطلبان رشته های علوم پزشکی کارشناسی ارشد 1400 باید در این مرحله برای ثبت نام اقدام نمایند ؟



خیر ، ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی صورت می گیرد . برای اطلاع از زمان ثبت نام ارشد علوم پزشکی اخبار و اطلاعیه های مرتبط را دنبال نمایید . 



آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 برای داوطلبان وجود دارد ؟



بله ، داوطلبانی که پس از تکمیل فرم ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 متقاضی تغییر و یا اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود می باشند می توانند در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد نسبت به ویرایش این اطلاعات اقدام نمایند . هر چند سازمان سنجش هر ساله فرصت دوباره ای برای ویرایش ثبت نام کارشناسی ارشد در نظر می گیرد اما توصیه می کنیم برای اطمینان خاطر بیش تر ، فرم ثبت نام خود را با دقت تکمیل نمایید .



در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را نیافتید ، می توانید در بخش ارسال نظرات در انتهای مقاله سوالات خود را پیرامون نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مطرح نمایید .

بیشتر بخوانید: ویرایش ثبت نام ارشد









مشاوره ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400
با توجه به این که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 در شرایط تحصیلی متفاوتی قرار دارند ، نوشتن مقاله ای جامع که پاسخگوی تمام سوالات آن ها باشد بسیار طولانی و خسته کننده خواهد بود . از طرفی به برخی سوالات نمی توان پاسخ کلی داد و باید جزئیات سوال به صورت دقیق مشخص شود .

از این رو به متقاضیان توصیه می کنیم تمام بخش های دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را با دقت مطالعه کرده و مورد بررسی قرار دهند . در دفترچه راهنمای این آزمون تمامی شرایط ، ضوابط ، سهمیه ها و تسهیلات ، لیست رشته های امتحانی ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج شده که داوطلبان با مطالعه آن می تواند پاسخ تمامی سوالات خود را بیابند . 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز تجربیات خود را در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به رفع ابهامات موجود می پردازند . 

در ادامه بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور ارشد









سوالات متداول


1- آیا می توان به صورت آزمایشی در کنکور کارشناسی ارشد 1400 شرکت کرد ؟
بله ، داوطلبان در صورت تمایل می توانند به صورت آزمایشی در کنکور کارشناسی ارشد 1400 شرکت کنند اما در صورت عدم فارغ التحصیلی تا شهریور نباید انتخاب رشته کنند .




2- آیا با خرید یک کارت اعتباری می توان در آزمون دو رشته امتحانی کارشناسی ارشد شرکت کرد ؟
خیر ، داوطلبان به منظور ثبت نام در هر کد رشته امتحانی کنکور کارشناسی ارشد باید کارت اعتباری جداگانه خریداری نمایند .




3- آیا می توان هر دو کد رشته امتحانی را از بین رشته های شناور انتخاب کرد ؟
خیر ، داوطلبان باید رشته امتحانی اول را از بین رشته های اصلی و رشته امتحانی دوم را از بین رشته های شناور انتخاب نمایند .

منبع : پاسخ به سوالات متداول ثبت نام کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gz26
نظرتان را بنویسید