پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی ارومیه برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.
 

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی ارومیه در نظر دارد که در راستای اجرای سیاستهای شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مطابق با آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از بین دانشجویان واجد شرایط مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه های دولتی اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون و مازاد بر سهمیه پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نماید.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی ارومیه

از دانشجویان واجد شرایط زیر دعوت میگردد درخواست مکتوب خود را به همراه فرمهای مربوطه و سایر مستندات حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ بصورت غیرحضوری (ارسال اسکن مدارک به پست الکترونیکی prog@uut.ac.ir) و یا از طریق پست سفارشی، به دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه ارسال نمایند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور

الف- دانشجویان ممتاز (پانزده درصد برتر) دوره کارشناسی پیوسته (مجموع دوره روزانه و شبانه) ورودی ۹۷ و نیمسال دوم ۹۶ که تا پایان نیمسال ششم حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانشآموخته شوند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه

تبصره ۱: چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط، به دلیل انصراف یاعدم تقاضا از تسهیلات مربوطه استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد برای رشتهای تکمیل نشود در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ٪۱۰ برتر بعدی دانشآموختگان دانشگاه صنعتی ارومیه خواهد بود. بنابراین توصیه میگردد، دانشجویان واجد شرایط برای استفاده از ظرفیت احتمالی درخواست نمایند.

تبصره ۲: دانشجویان متقاضی استفاده از سهمیه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد میبایست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند، درغیراینصورت پذیرش آن‌ها لغو خواهد شد.

تبصره ۳: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکانپذیر است.

ب) درخواست متقاضیان ورودی ۹۸که در ۶ نیمسال تحصیلی دانشآموخته میشوند و به لحاظ میانگین معدل کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جز ٪۱۵برتر میباشند بصورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره نیز در فراخوان ثبتنام کنند.
 

ج) درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیل آن‌ها به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین و همسر، زایمان و موارد مشابه) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از حد مجاز مذکور در آئیننامه به طول انجامیده باشد، پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، در صورت دارا بودن سایر شرایط قابل بررسی است.
 

د) طول مدت مجاز تحصیلی برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته، حداکثر ۱۰نیمسال آموزشی و برای دانشجویانی که تغییر رشته داده اند، در صورت تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حداکثر ۹ نیمسال آموزشی می‌باشد.

* نکات مهم در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش بدون آزمون

– برای پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، تمام رشته و گرایشهای انتخاب شده دانشجو باید بر اساس دفترچه کارشناسی ارشد مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی باشد.

– پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاههای خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکانپذیر نیست.
 

– تغییر رشته و یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئیننامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

– ارائه درخواست داوطلب به منزله پذیرش قطعی نمیباشد و پذیرش قطعی داوطلبان پس از بررسی و اعلام نظر شورای آموزشی دانشگاه و منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه اعلام خواهد شد، لذا خواهشمند است از هرگونه تماس غیرضروری و مراجعه به این دفتر خودداری گردد.

– هر دانشجو صرفا میتواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید. لذا در صورت قبولی در آزمون ورودی و یا اخذ پذیرش بدون آزمون در سایر دانشگاه ها، دانشجو میبایست در خصوص وضعیت پذیرش خود تصمیم گیری نموده و در صورت انصراف، سریعا انصراف خود را بصورت کتبی به دفتر هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه اعلام نماید تا جایگزینی افراد ذخیره صورت گیرد. در صورت اعلام انصراف بعد از پذیرش نهایی و درج نام پذیرفته شده در پرتال سازمان سنجش، حذف نام متقاضی از پورتال مقدور نخواهد بود. بنابراین در صورت‌عدم اعلام انصراف به موقع متقاضی، عواقب ناشی از آن بر عهده خود متقاضی خواهد بود.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی ارومیه

مدارک مورد نیاز جهت بررسی تقاضای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه به شرح زیر هستند:

۱- فرم‌های درخواست (در سایت دانشگاه صنعتی ارومیه موجود است) که به صورت تایپ شده تکمیل و به تأیید مدیریت محترم آموزشی دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد.
 

۲- مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی دانشجو ضمیمه گردد. (برای مقالات، ارسال صفحه اول، گواهی ارائه مقاله در همایش و مستندات مربوط به اعتبار مجله یا کنفرانس الزامیست).

۳- تصویر شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت و یا معافیت (در صورت وجود)

۴- اصل و کپی فیش بانکی به مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ ریال به حساب دانشگاه ارومیه
 

* متقاضیان واجد شرایط باید اسکن مدارک فوق را حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۳۰به پست الکترونیکی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه (prog@uut.ac.ir) ارسال کنند و یا اصل مدارک را از طریق پست پیشتاز به نشانی دانشگاه صنعتی ارومیه ارسال نمایند.
 

تذکر ۱: به مدارک ناقص و یا خارج از تاریخ مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد. داوطلبان محترم باید کلیه مدارک خود را داخل پاکت A۴ قرار داده و روی پاکت علاوه بر درج نام و نامخانوادگی، رشته مقطع کارشناسی دانشجو، نام رشته و گرایش مورد تقاضا، عبارت “تقاضای پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد -مربوط به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه” را نیز ذکر نمایند.
 

تذکر ۲: وجه پرداختی در صورت انصراف و یاعدم پذیرش به هیچ عنوان مسترد نمی‌گردد. لذا توصیه می‌گردد قبل از واریز هزینه نسبت به مطالعه کامل شرایط دقت لازم مبذول گردد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه

رشته‌های دارای پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی ارومیه به شرح زیر هستند:

ردیفنام رشتهنام گرایش
 
۱مهندسی برقمخابرات سیستم
 
۲مهندسی برقکنترل
 
۳مهندسی مکاترونیک(مربوط به رشته مهندسی برق)
 
۴مهندسی فناوری اطلاعاتمدیریت سیستمهای اطلاعاتی
 
۵مهندسی معدناستخراج مواد معدنی
 
۶مهندسی مکانیکطراحی کاربردی
 
۷مهندسی مکانیکساخت تولید
 
۸مهندسی مکانیکتبدیل انرژی
 
۹مهندسی مکاترونیک(مربوط به رشته مهندسی مکانیک)
 
۱۰مهندسی عمرانسازه
 
۱۱مهندسی عمرانزلزله
 
۱۲مهندسی عمرانسازه (دانشکده فنی و مهندسی خوی)
 
۱۳مهندسی صنایعبهینهسازی سیستمها
 
۱۴مهندسی صنایعسیستمهای کلان
 
۱۵مهندسی شیمیفرآیندهای جداسازی
 
۱۶مهندسی شیمیطراحی فرایند
 
۱۷مهندسی شیمیپلیمر
 
۱۸ریاضی کاربردیبهینه سازی
 
۱۹ریاضی کاربردیآنالیز عددی
 
۲۰فیزیکفیزیک ماده چگال

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1gx0
نظرتان را بنویسید