پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
MN.Work.84

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی همدان از میان برگزیدگان علمی دوره کارشناسی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی همدان از بین دانشجویان ورودی ۱۳۹۷ مقطع کارشناسی براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، بدون آزمون ورودی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشجوی کارشناسی ‌ارشد می‌پذیرد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی همدان

داوطلبان کارشناسی ارشد استعداد درخشان باید مدارک مورد نیاز را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ به آدرس ایمیل اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی همدان ارسال کنند.

متقاضی باید جهت ثبت‌نام، فرم‌های مورد نیاز را از سایت دانشگاه صنعتی همدان به آدرس www.hut.ac.ir دریافت و پس از تکمیل، از طریق ایمیل ارسال کند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور

– دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی همدان که حداکثر در مدت هشت نیم‌سال (حداکثر تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱) دانش‌آموخته شوند و پس از گذراندن شش نیم‌سال ( با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۲۵% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. لازم به ذکر است متقاضیانی که جزء ۱۵ درصد اول هستند در اولویت قرار دارند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان

– دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی سایر دانشگاه‌های دولتی که حداکثر در مدت هشت نیم‌سال (حداکثر تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱) دانش‌آموخته شوند و در طی شش نیم‌سال (با حداقل ۱۰۵ واحد گذرانده) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۵% برتر در بین دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند.

تبصره ۱– پذیرش فقط در رشته‌هایی صورت می‌‌گیرد که دوره کارشناسی ارشد آن در دانشگاه صنعتی همدان موجود باشد. در رشته‌هایی که دارای بیش از یک گرایش هستند امکان اعلام درخواست برای چند گرایش با ذکر اولویت وجود دارد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی همدان

فهرست رشته های دارای پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی همدان به شرح زیر می باشند:

ردیفرشتهگرایش
۱مهندسی برقکنترل
۲مهندسی برقسیستم‌های قدرت
۳مهندسی برقمدارهای مجتمع الکترونیک
۴مهندسی برقافزاره‌های میکرو و نانو‌‌الکترونیک
۵مهندسی برقالکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی
۶مهندسی مواد استخراج فلزات
۷مهندسی موادشناسایی و انتخاب مواد مهندسی
۸مهندسی شیمیطراحی فرایند
۹مهندسی شیمیترموسینتیک و کاتالیست
۱۰مهندسی کامپیوترهوش مصنوعی و رباتیکز
۱۱مهندسی معدناستخراج مواد معدنی
۱۲مهندسی پزشکیبیوالکتریک
۱۳مهندسی مکانیکطراحی کاربردی

 

تبصره ۲– از آنجا که پرونده متقاضیان در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت، لازم است کلیه نمرات (تا پایان ترم ششم) تا زمان تکمیل فرم درخواست در کارنامه دانشجو ثبت شده باشد.

۳- صرفا دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته (ورودی ۱۳۹۷) موسسات آموزش عالی دولتی مجاز به ارسال مدارک هستند. دانشجویان کارشناسی ‌ناپیوسته امکان ارسال تقاضای کارشناسی ‌ارشد بدون آزمون را ندارند.

۴- رشته تحصیلی دوره کارشناسی باید با رشته مورد تقاضا برای ادامه تحصیل مرتبط باشد. اولویت با گرایش‌های یکسان است.

۵- پذیرش دانشجویان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ‌ارشد مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با تائید نهایی سازمان سنجش انجام‌پذیر است؛ لذا اطلاعات ارائه شده متقاضیان بر اساس آخرین ضوابط ابلاغ شده از سوی وزارت علوم توسط کمیته­های کارشناسی دانشگاه بررسی می‌شود.

بدیهی است تکمیل فرم تقاضا و ارائه اطلاعات هیچ حقی را برای متقاضیان جهت ورود بدون آزمون در مقطع کارشناسی ‌ارشد ایجاد نخواهد کرد و نتیجه قطعی صرفا پس از تایید دانشگاه و سازمان سنجش، در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

چنانچه در هر یک از مراحل ثبت‌نام و تحصیل مشخص شود که داوطلب واجد هریک از شرایط ذکر شده در بالا نبوده، بلافاصله از ثبت‌نام و یا ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات رفتار خواهد شد.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان

اسکن فرم‌های تکمیل شده

اسکن عکس

اسکن صفحه اول و داخل جلد شناسنامه (شماره سریال مشخص باشد)

اسکن کارت ملی

اسکن ریز نمرات دوره کارشناسی که تمامی نمرات تا پایان نیم‌سال ششم در آن ثبت شده باشند.

اسکن فیش بانکی مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ ریال به حساب دانشگاه صنعتی همدان

از طریق دستگاه پوز امور مالی دانشگاه نیز قابل پرداخت است.

اسامی پذیرفته‌شدگان قبل از اعلام به سازمان سنجش، از طریق سایت دانشگاه اعلام خواهد شد.

داوطلبان برگزیده برخی از رشته‌ها ملزم به شرکت در مصاحبه هستند.

چنانچه داوطلبی در دانشگاه دیگری نیز مورد پذیرش قرار گرفت موظف است قبل از ثبت اسامی در پورتال سازمان سنجش موضوع را به دانشگاهی در اولویت قرار ندارد اطلاع‌رسانی و انصراف کتبی خود را ارائه کند.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این آیین‌نامه، مجاز نیست.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی همدان تا ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی همدان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی همدان در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.
 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Zkq2
نظرتان را بنویسید