شهریه ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه پیام نور از داوطلبانی که در دوره فراگیر مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده و وارد دانشگاه می شوند شهریه دریافت می کند. شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور که از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده توسط هیئت امنای دانشگاه تعیین شده و در دفترچه ثبت نام این آزمون درج می شود.




آن دسته از داوطلبانی که با حضور در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر با یک دیگر به رقابت پرداخته و موفق به کسب رتبه قبولی می شوند، برای ادامه تحصیل ملزم به پرداخت مبلغی تحت عنوان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می باشند.

از این رو متقاضیان می بایست قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام، میزان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن توان مالی برای ثبت نام اقدام نمایند. میزان این شهریه توسط هیئت امنای دانشگاه پیام نور تعیین شده و هم زمان با ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401​ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برای کلیه رشته های گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر یکسان بوده و هر سال حدود 10 الی 15 درصد افزایش می یابد. در ادامه به بررسی میزان شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 می پردازیم.  



جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
همان طور که گفتیم دانشگاه پیام نور جزو دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشد بوده و ادامه تحصیل در آن ملزم به پرداخت شهریه می باشد. از این رو کلیه پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود باید شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را که متشکل از دو بخش شهریه ثابت و متغیر می باشد بپردازند.



سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 میزان این شهریه را تعیین کرده و در قالب جدولی ارائه می دهد که می توانید آن را در جدول زیر مشاهده نمایید.





جدول زیر مربوط به قیمت شهریه سال گذشته کارشناسی ارشد فراگیر می باشد که به محض انتشار قیمت های  جدید این مقاله بروز رسانی خواهد شد.



شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور  ( به ریال )
کلیه رشته ها شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی
دروس نظری  دروس عملی کم هزینه دروس عملی پرهزینه و پایان نامه
13,000,000 1,220,000 3,600,000 5,970,000


به طور مثال شهریه یک ترم 8 واحدی برای داوطلبی که تمام دروس انتخابی اش جزو دروس نظری است به صورت زیر محاسبه می شود :


 ( 8 * شهریه متغیر نظری ) + شهریه ثابت = شهریه یک ترم 8 واحدی 

 ( 8 * 1,220,000) +  13,000,000= 22,760,000 ریال




لازم به ذکر است میزان شهریه ثابت به سال ورودی دانشجویان بستگی داشته و تا اتمام سنوات تحصیلی بدون تغییر باقی می ماند اما میزان شهریه متغیر بر اساس تعداد و نوع واحدهای اخذ شده دانشجویان تعیین شده و در طول مدت تحصیل قابل تغییر است.



نکته : متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 در آزمونی با ساختار متفاوت شرکت کرده و به عنوان دانش پذیر به سوالات دروس ترم یک مقطع کارشناسی ارشد پاسخ می دهند . به عبارت دیگر این داوطلبان بدون حضور در کلاس و تنها با مطالعه منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در امتحانات پایان ترم اول شرکت کرده و در صورت قبولی وارد ترم دوم می شوند.



از این رو مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری متقاضیانی که موفق به کسب رتبه قبولی و ثبت نام در دانشگاه می شوند ، در اولین نیمسال دانشجویی متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانش پذیری دریافت خواهد شد . پذیرفته شدگان مرحله اعلام نتایج آزمون ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 باید این موارد را مورد بررسی قرار داده و در صورت داشتن توان مالی برای ثبت نام اقدام نمایند.



بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400



ضوابط ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
آن دسته از داوطلبانی که در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 با یک دیگر به رقابت پرداخته و با کسب رتبه قبولی از دانش پذیری به دانشجویی تغییر وضعیت می دهند ملزم به رعایت برخی ضوابط می باشند که در ادامه به بررسی اجمالی آن می پردازیم.



دانشجویانی که در دوره دانش پذیری نمرات زیر 12 کسب نموده و قبول اعلام شده اند می بایست دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل و با رعایت پیش نیاز دروس اخذ نموده و با موفقیت ( کسب حداقل نمره 12 ) بگذرانند.



دانشجو می تواند با توجه به امکانات دانشگاه با پرداخت شهریه های ثابت و متغیر از کلاس های رفع اشکال فردی و گروهی و سایر خدمات آموزشی استفاده کند.



انتقال ، تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ممنوع است .



ثبت نام و انتخاب واحد در هر نیمسال تحصیلی در موعد مقرری صورت گرفته و دانشجو می بایست در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام نماید. عدم اقدام به موقع به منزله محرومیت از ادامه تحصیل در آن نیمسال تحصیلی می باشد.



تعداد واحدهای قابل اخذ توسط دانشجو در هر نیمسال تحصیلی ( به جز نیمسال آخر ) با توجه به میانگین نمرات قبلی وی حداقل 6 و حداکثر 14 واحد درسی می باشد.



نمره قبولی در هر درس که آزمون آن به صورت متمرکز برگزاری می شود حداقل 12 از 20 و حداقل میانگین مورد نیاز برای دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد 14 از 20 می باشد .



با توجه به این که موارد مذکور تنها بخشی از نکات قابل توجه دوره دانشجویی می باشد به داوطلبان توصیه می کنیم با مطالعه دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از تمامی قوانین و مقررات مطلع شوند.



بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور









مشاوره شهریه ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
همانطور که گفته شد پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به عنوان دانش پذیر در دانشگاه حضور بعمل می آورند. در این صورت گذراندن دروس ترم 1 مشمول پرداخت هزینه یا شهریه ترم اول می شود.با گذراندن واحدهای انتخابی در ترم اول دانش پذیران به عنوان دانشجویان رسمی در دانشگاه حضور پیدا میکنند و ادامه تحصیل می دهند.



کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 را راهنمایی کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات آن ها خواهند بود.



در ادامه بخوانید: دفترچه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400









سوالات متداول


1-  آیا شهریه ثابت کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 در طول سال افزایش می یابد ؟
 شهریه ثابت در سال ورودی دانشجو تعیین شده و تا اتمام مدت تحصیل تغییر نمی کند که میزان این شهریه در متن مقاله قرار داده شده است.




2-  پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401 باید شهریه دوره دانش پذیری را بپردازند ؟
 مطابق متن مقاله مابه التفاوت شهریه دوره دانش پذیری پذیرفته شدگان ارشد فراگیر پیام نور متناسب با تعداد واحد انتخابی دوره دانش پذیری دریافت می شود .




3-  شهریه ثابت رشته های مختلف کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 1400 با هم متفاوت است ؟
 مطابق متن مقاله سازمان سنجش در هر سال ، یک جدول شهریه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور برای کلیه رشته ها منتشر می کند .

منبع : شهریه ارشد فراگیر پیام نور 1400 - 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oG03
نظرتان را بنویسید