معرفی انواع بک لینک

معرفی انواع بک لینک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

معرفی انواع بک لینک

از زمان معرفی آموزش سئو و تولید محتوا تا به امروز مدل ها و استراتژی های زیادی ارائه شده است که هر کدام بسته به ماهیت خود می توانند برای مدت زمان قابل توجهی موثر بوده و سایت شما را بهینه کنند.

اما در این بین یکی از این روش ها که از روش های سئو خارجی به حساب می آید بسیار پرطرفدار است و تقریبا تمامی سایت های موفق از این استراتژی استفاده کرده اند. پس اگر با این مدل سئو خارجی یا انواع آن آشنایی ندارید با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب شما را با بک لینک ها و انواع آن آشنا کنیم.

مقاله ای که برای دریافت اطلاعات کامل در مورد بک لینک یا لینک دهی چیست و چرا مهم است؟ پیشنهاد می کنیم مقاله بک لینک چیست و نحوه ایجاد و دریافت بک لینک با کیفیت و معتبر و راهنمای ساخت بک لینک باکیفیت می باشد. در این مقاله به طور کامل در مورد بک لینک و نحوه انجام آن صحبت کردیم.

بک لینک به زبان قابل فهم

هنگامی که یک سایت به سایت شما لینک می دهد، شما یک بک لینک کسب کرده اید. این لینک ها انواع مختلفی دارند و بسته به اعتبار دامنه یا قدرت دامنه وب سایت منبع، می توانند تاثیرات مثبت متفاوتی بر رتبه سایت شما و سئو کلی آن داشته باشند.

همچنین، اگر شخصی به سایت شما لینک دهد، به این معنی است که شما از او بازخورد دریافت کرده اید. از طرف دیگر، اگر به وب سایت دیگری لینک دهید، به این معنی است که به آنها بازخورد داده اید.

آیا بک لینک ها واقعا در سئو موثر هستند؟

امیدواریم مفهوم بازخورد را درک کرده باشید. حال می خواهیم تعدادی از تاثیرات این نوع لینک سازی را برای شما دوستان و همراهان عزیز بیان کنیم.

به طور کلی، موتورهای جستجو مانند گوگل به بک لینک ها به عنوان یک رای اعتماد نگاه می کنند. به طور کلی، هرچه تعداد آرای بیشتری به صفحه وب شما پیوند داده شود، احتمال اینکه نتیجه بگیرید بیشتر می شود و این به معنای افزایش رتبه سایت خواهد بود. البته این تم محدودیت دارد و بهتر است برای هر صفحه بیش از 100 لینک ایجاد نشود.

علاوه بر این، یک لینک خوب از یک سایت پر بازدید می تواند منجر به ترافیک زیادی به وب سایت شما شود. به یاد داشته باشید، اگر در درجه اول یک محصول یا خدمات با کیفیت ارائه می دهید و وب سایت شما تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد، ترافیک بالاتر به معنای نرخ تبدیل بالاتر است.

همچنین اگر سایت منبعی که به شما لینک داده، سایتی مرتبط با کسب و کار شما باشد، این فرصت خوبی است تا از طریق لینک مورد نظر، ترافیک ورودی به سایت خود را به مشتری و خریدار تبدیل کنید.

به هر حال، با تولید محتوا، تخصص خود را نشان می دهید و با ارائه آن تخصص و درخواست از افراد فعال در صنعت برای به اشتراک گذاشتن آن، برند خود را می سازید.

به این ترتیب می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و اعتماد ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که اشتراک گذاری محتوای شما در هر منطقه یا لینک شدن به وب سایت شما توسط افراد و شرکت هایی که شهرت خوبی در آن منطقه دارند، نوعی امضا و تایید برای برند شماست.

1- بک لینک پروفایل

روش رایج دیگر برای ایجاد بک لینک، روش پروفایل است. به این ترتیب می توانید در بسیاری از رسانه های اجتماعی و سایت های دیگر به صورت رایگان حساب باز کنید.

پس از این اقدام، می توانید لینک سایت یا محتوای مربوطه را به پروفایل خود اضافه کنید تا عملیات بازخورد کامل شود.

توجه داشته باشید که این روش یکی از روش های مناسب برای ساخت انواع لینک ها محسوب می شود و اکثر وب سایت ها با گزینه های عضویت کاربر مانند تالار گفتگو و … لینک سازی از طریق بک لینک پروفایل انجام می دهند.

دوستان عزیز به یاد داشته باشید که ایجاد بک لینک به پروفایل راه آسان تر و ارزان تری است اما همیشه نتیجه خوبی ندارد زیرا همه سایت ها از نظر کیفیت قوی نیستند و می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. پس در انتخاب سایت منبع دقت کنید.

2- بک لینک کامنتی

این نوع بک لینک ها زمانی هستند که شما با اظهار نظر در وبلاگ ها و سایت های دیگر، برای وب سایت خود لینک می سازید. برای این کار کافیست زیر هر پست یک نظر بگذارید و آدرس سایت خود را وارد کنید، پس از وارد کردن آدرس لیستی باز می شود که می توانید پست سایت خود را انتخاب کنید.

البته به این نکته مهم توجه کنید که این کار را در همه سایت ها انجام ندهید و سعی کنید از این روش در سایت های مناسب استفاده کنید تا به نتیجه واقعی برسید.

3- بک لینک رپورتاژی

حال به یکی از انواع بک لینک می رسیم که تفاوت عمده ای با 2 نوع اول دارد. این بازخورد که به عنوان رپورتاژ آگهی شناخته می شود، پولی است و باید با پرداخت مبلغ مشخصی به سایت منبع، آن را دریافت کنید.

به عبارت ساده، برای استفاده از رپورتاژ آگهی، ابتدا باید محتوای جذاب و مرتبطی برای تبلیغ محتوای خود تهیه کنید.

4- بک لینک Web2

شاید نام این نوع بازخورد برای شما کمی ناآشنا باشد. جالب است بدانید سایت هایی هستند که با نام Web2 شناخته می شوند و محتوای آنها توسط کاربران جمع آوری و درج می شود. همچنین چنین سایت هایی معمولا دارای اعتبار بسیار بالا و الکسای خوبی هستند. وبلاگ های زیادی در ایران وجود دارند که به نوعی وب سایت هستند.

بنابراین با ثبت نام و ایجاد وبلاگ می توانید اقدام به ارسال پست کنید. علاوه بر این، سایت های وب 2 بازدیدهای روزانه زیادی دارند زیرا کاربران از سراسر جهان با ورود به سایت و ورود به سایت با درج یا به روز رسانی محتوای خود، روزانه ترافیک خود را افزایش می دهند. این یکی از روش های کاربردی و رایگان است و استفاده از آن را به شما توصیه می کنیم.

5- بک لینک در انجمن

یکی دیگر از انواع بک لینک هایی که به راحتی و به صورت رایگان قابل دریافت است، بک لینک انجمن نام دارد و نیازی به پرداخت هزینه برای آنها نخواهید داشت. به طور کلی، انجمن ها یکی از گزینه های مهم برای دریافت بک لینک هستند و شما می توانید با ارسال مطالب خود در انجمن ها و لینک دادن به آن، سایت خود را بهینه کنید.

توجه داشته باشید که این پیوندها ممکن است بسته به تنظیمات انجمن دنبال شوند یا نباشند. برای مشاهده انجمن ها، کافی است در گوگل جستجو کنید تا لیستی از آنها را مشاهده کنید.

6- بک لینک به بوکمارک های اجتماعی

یکی دیگر از روش های مرتبط و موثر ایجاد لینک، برچسب گذاری اجتماعی نام دارد. وب‌سایت‌های خاصی وجود دارند که به ما امکان می‌دهند پیوندهای وب‌سایت یا صفحات وب‌سایت خود را ذخیره و به اشتراک بگذاریم. همچنین این سایت های اجتماعی به شما در جمع آوری بک لینک و افزایش ترافیک کمک می کنند.

جالب اینجاست که این روند از سال 1996 شروع شد و در سال 2003 رایج شد. در این وب سایت ها امکان اشتراک گذاری بوک مارک ها با استفاده از کلمات کلیدی مانند هشتگ توییتر وجود دارد.

بنابراین، چنین نشانک‌هایی توسط افراد دیگر به اشتراک گذاشته می‌شوند و ترافیک سایت شما را هدایت می‌کنند.

به طور کلی، نشانه گذاری اجتماعی برای ایجاد فهرستی از منابع برای اهداف آموزشی و به اشتراک گذاری با دیگران در زمینه های مورد علاقه بسیار مفید و موثر است. سایت هایی مانند reddit، tumblr، twitter و getpocket از بهترین و معروف ترین این سایت ها هستند که پیشنهاد می کنیم ثبت نام کنید.

7- دایرکتوری بک لینک

آخرین نوع بک لینک به عنوان دایرکتوری شناخته می شود. این سایت ها محل مناسبی برای لینک سازی رایگان هستند و هدف اصلی آنها ثبت اصناف مختلف در سایتشان است تا بتوانند به یک مرجع کامل برای تمامی مشاغل تبدیل شوند.

با ثبت نام در این سایت ها می توانید به راحتی مقاله خود را در آنها قرار دهید و لینک مربوطه را به صفحه مورد نظر خود درج کنید.

8- بک لینک چند گرهی یا بک لینک هرمی

در این نوع اتصال خارجی از روش چند گرهی استفاده می کنیم. بنابراین، به عنوان مثال، در مرحله اول لینک هایی را به وبلاگ های سطح یک قرار می دهیم. سپس به این وبلاگ ها لینک می دهیم که به آن لینک سازی سطح 2 می گویند سپس لینک بیلدینگ لینک های سطح 2 را که به آن لینک بیلدینگ سطح 3 نیز می گویند شروع می شود و به همین ترتیب ادامه می یابد.

9- بک لینک PBN

یک چاقوی ارتش سوئیسی که هم خطرناک است و هم می تواند شما را در مسابقه پیروز کند یا باعث حذف شما از نتایج گوگل برای همیشه شود.

در این روش که به شبکه وبلاگ خصوصی نیز معروف است، از یک سری وبلاگ برای ساخت لینک استفاده می کنید و به عنوان گزارش به خودتان لینک می دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم در ساخت pbn یا شبکه وبلاگ های خصوصی را مطالعه کنید و حتی اگر می خواهید یک pbn قوی باشید می توانید مقاله بک لینک PBN چیست؟ را مطالعه کنید و از تمام نکات و جزئیات استفاده کنید.

نتیجه

در این مقاله انواع بک لینک تخصصی سعی شده است شما را با اهمیت لینک سازی خارجی و انواع بک لینک به بهترین و آسان ترین شکل ممکن آشنا کنیم. توصیه می کنیم روش های ذکر شده را جدی بگیرید و از امروز برای دیدن شما در صفحه اول گوگل اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع: انواع بک لینک

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KWPJ
نظرتان را بنویسید