مراحل صدور گواهی فوت و مدارک مورد نیاز

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سازمان ثبت احوال کشور برای اینکه آمار دقیقی از جمعیت داشته باشد باید از ولادت ها و وفات هایی که صورت می گیرد اطلاع داشته باشد . فوت افراد در حقوق به معنای پایان یافتن بسیاری از حقوقی است که به آن فرد به واسطه حیاتش اعطا شده است . بنابراین وقتی یک نفر فوت می کند باید مدارک شخصی مثل شناسنامه او باطل شود تا امکان سوء استفاده از آنها از بین برود و علاوه بر این سازمان از تعداد وفات های کشور و علت و نوع آنها آگاه باشد . از این رو برای متوقی باید گواهی فوت صادر شود . دریافت گواهی فوت مراحل و تشریفاتی دارد که باید طی شود . از این رو ما در این مقاله به بررسی مراحل صدور گواهی فوت و مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهی فوت می پردازیم . 




مراحل صدور گواهی فوت
طبق قانون وفات هر کسی اعم از ایرانی یا خارجی باید به ماموران و نمایندگان سازمان ثبت احوال اعلام شود . حتی فوت نوزادی که مرده به دنیا می آید یا اینکه بلافاصله بعد از تولد ، فوت می کند ، باید اعلام شود . وقتی کسی فوت می کند سندی تحت عنوان سند وفات صادر می شود که مانند شناسنامه یک سند رسمی است . گواهی فوت از روی این سند فوت صادر می شود . فوت می تواند از طرف نزدیکترین خویشاوندان متوفی یا هر شخص دیگری که در موقع وفات حاضر است ، ماموران انتظامی ، متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است ، متصدیان گورستان ها ، مقامات قضایی و نظامی و گروه های امدادی اعلام شود . برای ثبت وفات به همه ادارات ثبت احوال می توان مراجعه کرد و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای ثبت فوت و پرداخت هزینه صدور گواهی فوت که در سال 97 معادل 10 هزار تومان است ، این گواهی را دریافت کرد . 

برای مطالعه درباره سامانه دریافت گواهی فوت کلیک کنید .

برای مطالعه مهلت دریافت گواهی فوت کلیک کنید .








مدارک مورد نیاز جهت صدور گواهی فوت
مدارک لازم جهت صدور گواهی فوت از قرار زیر است :



1- شناسنامه متوفی 



2- کارت ملی متوفی 



3- گواهی پزشک یا بیمارستان ( در صورت نیاز )



4- گواهی گورستان ( در صورت نیاز )



5- در صورت نیاز دو نفر گواه که با ارائه کارت شناسایی خود فوت را در اداره ثبت احوال تایید می کنند . 



​برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مراحل صدور گواهی فوت و مدارک مورد نیاز در کانال تلگرام موضوعات حقوقی مراجعه شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مراحل صدور گواهی فوت و مدارک مورد نیاز پاسخ دهند . 

منبع : مراحل صدور گواهی فوت و مدارک مورد نیاز
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zWX5
نظرتان را بنویسید