اقامتگاه زن ناشزه

اقامتگاه زن ناشزه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
به لحاظ حقوقی تعیین اقامتگاه اشخاص موضوع بسیار مهمی است و آثار حقوقی مهمی را به بار می آورد . بر اساس قانون مدنی ، علی الاصول اقامتگاه زن همان اقامتگاه شوهر او است که البته در برخی موارد ممکن است اقامتگاه زن ، غیر از اقامتگاه شوهرش باشد . حال سوال مهمی که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم آن است که اقامتگاه زن ناشزه کجاست ؟ آیا اقامتگاه زن ناشزه اقامتگاهی غیر از اقامتگاه شوهرش است ؟ برای پاسخ دادن به این سوالات ابتدا اقامتگاه زن شوهردار را مورد بررسی قرار داده و سپس اقامتگاه زن ناشزه کجاست را توضیح خواهیم داد .




اقامتگاه زن شوهردار
بر اساس قانون مدنی قانون مدنی ، اقامتگاه زن شوهر دار محل سکونت همسر وی است . بر اساس ماده 1114 قانون مدنی ، زن باید در منزل شوهر خود سکونت کند . همین امر سبب می شود که کلیه آثار مربوط به اقامتگاه زن شوهردار ، در محل اقامت همسر وی به وجود آید . البته ، در مواردی ممکن است که اقامتگاه زن شوهردار اقامتگاه همسرش نباشد که در این خصوص ، مواد قانون مدنی تعیین تکلیف نموده است . به عنوان مثال ، در صورتی که شوهر اقامتگاه مشخصی نداشته ، یا به موجب شروط ضمن عقد ازدواج حق تعیین مسکن را از همسرش گرفته باشد ، یا به خاطر ترس از ضرر بدنی یا شرافتی در منزل شوهر خود نباشد ، اقامتگاه او غیر از محل اقامت شوهر است . برای آشنایی با اقامتگاه زن شوهر دار و استثنائات آن کلیک کنید .








اقامتگاه زن ناشزه
بر اساس قانون مدنی ، یکی از مهم ترین تکالیف زن در عقد نکاح ، تمکین شوهر می باشد . تمکین از شوهر به دو صورت عام و خاص است . در معنای عام تمکین ، زن باید در امور کلی مربوط به زندگی مشترک از جمله تعیین محل سکونت از همسر خود اطاعت کرده و درمعنای خاص باید به صورت متعارف نیازهای زناشویی وی را برآورده سازد . عدم تمکین در امور مذکور سبب تحقق مفهوم نشوز می شود که در این صورت ، به وی زن ناشزه گفته می شود . اما سوالی که قصد داریم به آن پاسخ دهیم آن است که اقامتگاه زن ناشزه کجاست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اقامتگاه زن ناشزه همان اقامتگاه همسر اوست و نشوز زن سبب نمی شود که اقامتگاه وی تغییر یابد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نشوز زن و تمکین عام و خاص کلیک کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اقامتگاه زن ناشزه در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اقامتگاه زن ناشزه پاسخ دهند .

منبع : اقامتگاه زن ناشزه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yVXz
نظرتان را بنویسید