صدور چک برای روز تعطیل

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
چک یکی از مهمترین اسناد تجاری است که افراد با آن به انجام مبادلات تجاری و بازرگانی می پردازند از این رو قانون گذار با صدور قانون صدور چک و تعیین موادی مانند ماده 14 قانون صدور چک که در آن به موضوع عدم پرداخت چک صحبت کرده است و مقررات دیگری که به مسائلی از قبیل صدور چک برگشتی ، مجازات صدور چک برگشتی و مواردی از این دست پرداخته است . آگاهی نسبت به قوانین چک باعث جلوگیری از بسیاری از خسارت های ناشی از صدور اشتباه چک می شود ؛ یکی از رایج ترین این اشتباهات عدم آگاهی نسبت به چک حقوقی و چک کیفری است یا اینکه صدور چک در روز تعطیل چه حکمی دارد . ما در این مقاله به بررسی یکی از این اشتباهات یعنی صدور چک در روز تعطیل می پردازیم . 




صدور چک برای روز تعطیل
یکی از سوالات مهمی که اغلب افراد در صدور چک دارند این است که وضعیت صدور چک برای روز تعطیل چیست . در قانون مربوط به صدور چک ، صادر کردن چک برای روز تعطیل و غیر تعطیل تفاوتی در وصول آن ندارد و تنها نکته ای که وجود دارد این است که چکی برای روز تعطیل صادر می شود را دیگر نمی توان از طریق کیفری مطالبه کرد . توضیح بیشتر اینکه اصل بر این است که چک روز است یعنی در همان روز صدور ، پرداخت می شود اما در حال حاضر استفاده از چک تغییر کرده است و چک ها عمدتا وعده دار هستند یعنی تاریخ صدور چک با تاریخ پرداخت آن متفاوت است . طبق قانون اگر چک وعده دار پرداخت نشود و برگشت بخورد امکان شکایت کیفری از چک وجود ندارد و تنها می توان اقدام به مطالبه حقوقی وجه چک یا مطالبه چک از طریق اداره ثبت کرد . نکته ای که درباره چک های صادر شده برای ایام تعطیل مثل صدور چک برای روز جمعه وجود دارد نیز این است که چون چک را نمی توان در روز تعطیل پاس کرد ، بنابراین به خودی خود وعده دار بودن آن ثابت می شود و دیگر نمی شود از چکی که برای روز تعطیل است شکایت کیفری کرد .








برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد صدور چک برای روز تعطیل به کانال تلگرام چک و سفته مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون صدور چک برای روز تعطیل پاسخ دهند .

منبع : صدور چک برای روز تعطیل
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Av17
نظرتان را بنویسید